Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Farge hår som er stripet fra før?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-15, 11:06   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Farge hår som er stripet fra før?

Mulig det er femtiårskrisa som setter inn, men jeg klarer liksom ikke bli fornøyd med håret mitt for tiden. Jeg har mellomblondt hår med lysere striper, små kontraster og ser ganske naturlig ut. Jeg har hatt mer eller mindre samme frisyre i mange mange år - bob i litt varierende lengde, nå har jeg latt det vokse ned på skuldrene for å kunne ha hestehale/oppsatt av og til. Har ikke fått noe grått hår ennå.

Nå begynte jeg å tenke på om det er mulig å farge hele håret i en jevn farge, altså en av de blonde fargene som allerede er der? Vil etterveksten synes på tre timer isåfall? Og vil det være mulig å farge ettervekst selv hjemme? Kunne godt tenke meg sånn jevn fin og blank farge som folk med mørkt eller rødt farget hår ofte har, men vet ikke om det funker med blondt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:13   #2
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Jeg tenker at du er litt gal som vurderer det, om det er din naturlige farge dog.

Det er jo kjempefint! Hvis du farger og striper hos frisøren, kan jeg lettere forstå at du ønsker en jevn farge som du lettere kan farge opp hjemme.

Å farge ettervekst tror jeg ikke er så enkelt å gjøre på seg selv. Jeg tror jeg ville bedt om hjelp av mannen eller ei venninne. Litt vanskelig å komme til skikkelig bak tror jeg.

Sånn bortsett fra det, så skal det være fullt mulig å få til en jevn farge også for blondt hår. Velg en så nærme som mulig din egen farge, så blir ikke etterveksten så synlig.
Eller tenkte du å farge det mørkt? For da synes nok etterveksten etter ca 3 timer ja. Og da har du det gående. Det ville jeg ikke gjort om jeg var deg. Det er en skikkelig dyr og tidkrevende operasjon å få det tilbake til normalen i såfall. Det vil også slite veldig på håret.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:16   #3
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Det er ikke min naturlige farge, jeg striper jevnlig hos frisør. Basisen er en mellomblondt farge som lysner endel om sommeren.

Jeg vil IKKE farge det mørkt nei, tenkte isåfall på en av de blonde fargene som allerede er der.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:17   #4
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Ah. Men tenkte du å farge det i en lys farge bare for å få det jevnt og slippe striping, eller skal du være vill og gal og farge det i en annen farge?

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:18   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Først og fremst for variasjon tror jeg, og fordi jeg er litt lei av striper - både hvordan de ser ut og det å betale for dem såpass ofte. Fikk lyst til å se hvordan det ble med jevn farge og med den blankheten farget hår ofte har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:21   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Da sier jeg kjør på! Velg en som er så lik som mulig din egen farge bare.

Det mulig du ikke får det helt 100% jevnt pga stripene. Kommer litt an på hva som er brukt på de tror jeg. Er de bleket, vil de nok ta farge på en annen måte en ditt vanlige hår. Men det blir nok uansett jevnere og blankere.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:28   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Jeg får ta meg en tur innom frisøren og se hva hun sier. Klar for noe nytt, men er ikke den som slår til med de kjempestore endringene. Så jeg kommer nok gjennom femtiårskrisa uten mørkerødt hår som står rett opp.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:30   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Førtiårskrisa? Har du begynt å fornekte alderen din?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:33   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Autocorrect må det ha vært!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:35   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Jeg er mørk da, og har nok endel grått, særlig i tinningen, i skillen og nok litt både herogder så jeg hjemmefarger med en tone lysere enn min egen. Prøver desperat å skjule så godt jeg kan.

Jeg synes det virker mye enklere med lyst hår og ser du synes det virker enklere med mørkt hår.

Jeg grubler på motsatt, å begynne å stripe i en lysere tone for å dekke over grått. Har aldri farget eller stripet håret hos frisør jeg da.
Spurte frisøren sist jeg klippet og da kostet det 800,- med noen få striper fra skillen og litt utover på kronen.
Fikk tips om gode kurer i forkant, både fukt og proteinkurer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 11:54   #11
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Bare husk at du sannsynligvis aldri vil få den samme skinnende følelsen med blondt hår som mørkt/rødt hår kan gi. Med striper i håret er nok håret litt tørt også og det gjør det enda vanskeligere. :mantraet frisøren min kommer med hver eneste gang jeg er der:

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 12:08   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Stripete hår har vanskelig for å ta til seg ny farge, og alt behandlet hår blekes lettere av sol. Jeg har brukt 18 mnd på å la håret vokse ut. Først nå med ubehandlet hår er det blankt og glansfult samtidig som jeg ikke blir sommerblond. Jeg er kommuneblond med grått i tinningen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 12:29   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Håret er ikke så tørt, og det er forsåvidt sikkert blankt nok. Kanskje bare glemme hele krisa og fortsette å stripe. Å la håret vokse ut uten striper eller farge er uaktuelt, fargen er så kjedelig da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-15, 12:47   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Ta en prat med frisøren du, så får du gode råd. Det går sikkert an å få det sånn som du ønsker, selv om det kanskje koster litt mer enn ren hjemmebehandling.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 13:59   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Håret er ikke så tørt, og det er forsåvidt sikkert blankt nok. Kanskje bare glemme hele krisa og fortsette å stripe. Å la håret vokse ut uten striper eller farge er uaktuelt, fargen er så kjedelig da.

Jeg angrer og tenker å ta striper igjen etter sommeren. Har diskutert med frisøren å legge farge i stripene, ikke bleking. Og det skal være hettestriper, annet blir for grovt og synlig. Det vil gi penere jevnere hårfarge og mindre synlig ettervekst. Farging synes jeg gir synligere ettervekst, selv om det er nær min egen hårfarge, det er ofte for gyllent.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 14:16   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Med denne kan du stripe selv.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 14:46   #17
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Stå på sier bare jeg. Jeg vet ikke om du vil få et jevnt resultat siden du har striper, men du vil farge over ettervekst og du vil få et spill i året med en farge som du farger over stripene med.

Jeg synes veldig mange er alt for pysete når det gjelder å fikse eget hår. Jeg har kastet meg ut i det og både klipper og striper meg selv nå, jeg har bleket med folie, hette eller ingenting, jeg har farget over det igjen, bleket det igjen og ja. Jeg kurer det masse, og håret lever i beste velgående.

Jeg kan anbefale å se videoer fra frisører på youtube. F.eks søk opp Ellebangs. Hun snakker irriterende men er veldig pedagogisk. "uhm, uhm uhm"

Jeg kjøper det jeg trenger på Ebay, kan anbefale Wella Illumina, det er en serie som gir veldig glansfullt hår. Boksefargene i butikken er ikke så bra, det blir ikke som på bildet utenpå.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:24   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg synes veldig mange er alt for pysete når det gjelder å fikse eget hår. Jeg har kastet meg ut i det og både klipper og striper meg selv nå, jeg har bleket med folie, hette eller ingenting, jeg har farget over det igjen, bleket det igjen og ja. Jeg kurer det masse, og håret lever i beste velgående.
.

Kan ikke jeg bare komme til deg?. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 15:28   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Jeg er absolutt blant de veldig pysete. Jeg har ALDRI gjort noe med håret selv, annet enn å klippe luggen litt da jeg hadde pannelugg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-15, 22:31   #20
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge hår som er stripet fra før?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Kan ikke jeg bare komme til deg?. .

jeg vet ikke om jeg hadde gjort det så bra på andre da. Jeg er litt for sjansetakende

Jeg skjønner at det må være skummelt å gjøre noe selv når man aldri har gjort det. Og jeg må jo bare understreke at jeg kun er ekspert på eget hår. Men spesielt det å ha en slags blondfarge på håret og farge det med en annen blond farge går helst helt helt bra. Det er verre å bleke brunt hår og hår som har brunt i seg, eller tidligere er farget. Men det er bare å prøve seg litt frem.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no