Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Æ

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-17, 18:47   #161
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Rema har fått et godt utvalg i glutenfritt, så vi handler fortsatt mest der Mer enn før faktisk. Men så opplevde ikke jeg å "miste" noen favorittvarer da. Og butikkene her er ganske så bra.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 18:56   #162
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Vi har ikke endret handlemønster. Rema er den butikken her som har desidert best utvalg.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 19:00   #163
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Noen som vet hvordan REMA gjør det i Trøndelag vs. resten av Norge? Vi mennesker liker jo gjerne ha produkter og konsepter vi kan identifisere oss med, og den trøndergreia appellerte ikke til meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 19:19   #164
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.214
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Æ

Vi har noen varer vi kun får på Rema så de handler vi der. De er praktisk talt alltid på lista over varer vi får 10% rabatt på så jeg føler at jeg får utnyttet Æ maksimalt.

Resten handler vi på KIWI. Butikkene ligger vegg-i-vegg så det er ikke noe stress å stikke innom begge når jeg ukehandler.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 20:48   #165
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.718
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Her har Rema-butikken fått et elendig allergi-utvalg etter Æ-innføringen, så vi holder oss unna. Gidder ikke å måtte gå i en annen butikk for å supplere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 20:50   #166
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.501
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Jeg har ikke merket noen stor forskjell her iallefall. Handler stort sett på rema.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 21:32   #167
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.840
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Ingen stor forskjell her heller så vi handler fortsatt mye på Rema.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-17, 21:59   #168
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.120
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Og jeg tror folk registrerer misnøye med Rema 1000 i mediene, og derfor også knytter (ubevisst) misnøye til navnet, og da kanskje også ubevisst velger andre alternativ.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Merkevarene var i stor grad byttet ut eller utkonkurrert på pris før æppen kom. Jeg hadde allerede droppet rema pga da æppen ble lansert. Enig i at folk nok handler mer etter vane enn bevissthet.

Disse to i kombinasjon har nok en del å si. Jeg handler ikke så mye, og koblet fort det jeg opplevde som dårligere utvalg med Æ-endringen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 09:55   #169
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Disse to i kombinasjon har nok en del å si. Jeg handler ikke så mye, og koblet fort det jeg opplevde som dårligere utvalg med Æ-endringen.

Jeg tror også på kombinasjon. Såvidt jeg husker lanserte de bestevenn samtidig som æ, men jeg tror det hadde ligget i kortene en stund. De har veldig mye egne merker.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 10:39   #170
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg er så innmari fornøyd med vår lokale Rema-butikk. Den er veldig godt drevet, innbydende plassering av matvarer og de har massevis av "lett å raske med seg i farta"-alternativer til sunn hverdagskost.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 10:50   #171
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Æ

Jeg er veldig fornøyd med vår lokale Rema. Godt utvalg, jeg har merket lite til at ting har forsvunnet iallefall. Var vel eneste at de en tid ikke hadde sånne flerpakninger med cola zero. Syns de har en del gode selvproduserte produkter også.

Syns egentlig det kun er coop mega her jeg bor som kan konkurrere på utvalg, men der blir det veldig dyrt å handle fast.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 10:59   #172
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.218
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg er veldig fornøyd med vår lokale Rema. Godt utvalg, jeg har merket lite til at ting har forsvunnet iallefall. Var vel eneste at de en tid ikke hadde sånne flerpakninger med cola zero. Syns de har en del gode selvproduserte produkter også.

Syns egentlig det kun er coop mega her jeg bor som kan konkurrere på utvalg, men der blir det veldig dyrt å handle fast.


Jeg er også veldig fornøyd med vår lokale Rema. De har alltid godt utvalg, og jeg er svært godt fornøyd med de selvproduserte produktene deres også. Når det gjelder Æ så har den vært en positiv overraskelse. Jeg har mye bedre oversikt over hva og hvor mye jeg bruker på matvarer, som igjen gjør meg til en mer bevisst forbruker.

Jeg er motstrøms og stolt av det, for meg er Rema det beste alternativet.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 17:16   #173
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

REMA som nærbutikk, men handlet der sjelden før Æ og aldri nå.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 17:28   #174
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.495
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Jeg handler av prinsipp ikke på rema etter bestevenn, Æ bryr jeg meg ikke om.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 17:46   #175
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg handlet nesten aldri på Rema før, men vi har en super Rema rett ved jobb, som har gjort at jeg har mye bedre inntrykk av kjeden nå enn før. Jeg har æppen også, men sjekker den aldri. Tror ikke det spiller så mye rolle fra eller til, de kronene jeg kanskje sparer. Men jeg har ikke merket noe til at de ikke har de produktene jeg er ute etter.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 18:48   #176
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Altså, det er ikke noe nytt at kjedene samarbeider med leverandører, og har felleskampanjer og fronter noen fremfor andre og bruker makten sin til å presse marginer. Det er bare så idiotisk å prøve å fremstille det som noe som kommer forbrukeren til gode.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-17, 21:40   #177
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg handlet nesten aldri på Rema før, men vi har en super Rema rett ved jobb, som har gjort at jeg har mye bedre inntrykk av kjeden nå enn før. Jeg har æppen også, men sjekker den aldri. Tror ikke det spiller så mye rolle fra eller til, de kronene jeg kanskje sparer. Men jeg har ikke merket noe til at de ikke har de produktene jeg er ute etter.

Jeg handler alt på min fantastiske nærbutikk -Rema- og har spart 1568 kr på Æ. Synes Æ er topp og bestevennstrategi elendig. Ønsker meg imidlertid ikke bare to aktører i dagligvarebransjen og støtter gjerne opp om Rema som er den minste av de tre aktørene vi har nå.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-17, 00:30   #178
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg handler av prinsipp ikke på rema etter bestevenn, Æ bryr jeg meg ikke om.

Jeg handler av prinsipp aldri i en butikk eid av Reitan, gjelder og Narvesen, 7-11 osv.
Enhver dårlig nyhet for Rema/ Reitan er en gladnyhet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-17, 09:51   #179
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Æ

Handlet på Rema før, handler på Rema nå, kommer til å handle på Rema i fremtiden. Hefter meg ikke så hardt med Æ.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-17, 10:30   #180
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Æ

Jeg er en lite lojal kunde og handler på tre butikker. Jeg liker rema mye fordi butikkens utvalg. Æ appen har jeg, men sjekker den aldri.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no