Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo - hva spiser dere?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-17, 22:29   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

sånn ellers så kan man få seg noen overraskelser når det kommer til hva som inneholder karbohydrater.
F.eks tunfisk med thaismak (fra kong oskar) inneholder ganske mye karbohydrater - makrell i tomat (den gule boksen) like så. Det er jo sunn og god mat, men bare det å følge med litt på hva ting inneholder, finner man sukker på mange plasser.

Jeg spiser for øvrig uante mengder skyr - både en til frokost og en til kvelds kjempeofte. Topper med blåbær og valnøtter.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-17, 22:44   #22
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.


Jeg spiser for øvrig uante mengder skyr - både en til frokost og en til kvelds kjempeofte. Topper med blåbær og valnøtter.

Skyr, faktisk. Tusen takk for det tipset.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 14:16   #23
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Jeg har levd morderat lavkarbo i 13 mnd nå. (Fedon)
Jeg spiser en A4 dag:
Frokost: 1 rundstykke av cc, egg og knuste havregryn ( ikke helt lavkarbo, men innafor i mitt kosthold med ett måltid daglig med havre)
til pålegg bruker jeg skinke, rørte bringebær, egg
Mellom: noen skjeer mager kesam med hakkede nøtter
Lunsj: Salat med f.eks kylling eller fisk eller grønn smoothie
Middag: familiens mat, men uten pasta,potet,ris, masse grønnsaker som gror over jorda. Blir mye wok og supper. Alt av rent kjøtt,fisk,fugl
Hvis tung styrketrening : 1 lavkarbo proteinbar i farta
Kveld: smootihe med sukkerfri soyamelk, grønnkål, bær, nøtter (lager dobbel og bruker til lunsj dagen etter et par ganger i uka)

Jeg lever godt med dette kostholdet! Så og si aldri sulten, koser meg med maten og synes det er langt enklere enn jeg hadde trodd. Helsegevinsten er enorm!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 14:27   #24
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg kutter ut Karbo og prøver ikke å lage substitutter som "lavkarbo pizzabunn. Det er veldig mye godt som finnes. Ok, så kan jeg ikke spise pizza, men jeg slipper å
Telle kalorier. Jeg spiser ikke uante mengder kjøtt. Blomkålmos er forøvrig veldig godt. Brokkolisalat like så.

Tips: denne bunnen er både lavkarbo og smaker godt:

Blomkålbunn 4 personer

1 blomkålhode
3 egg
2 fedd hvitløk
½ ts havsalt
½ ts nykvernet pepper
1 ss fiberhusk (PS kan droppes)

Kjør blomkålen i kjøkkenmaskinen til den har fått en smuldrete konsistens, og ha i resten av ingrediensene.
Form bunnen så tynn du kan og legg den på en stekeplate. Stek dem i 30–35 minutter på 175 grader.

Bruk så som vanlig pizzabunn. Legg på ønskede ingredienser og stek 10-12 min på sterk varme.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 19:32   #25
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg har levd morderat lavkarbo i 13 mnd nå. (Fedon)
Jeg spiser en A4 dag:
Frokost: 1 rundstykke av cc, egg og knuste havregryn ( ikke helt lavkarbo, men innafor i mitt kosthold med ett måltid daglig med havre)
til pålegg bruker jeg skinke, rørte bringebær, egg
Mellom: noen skjeer mager kesam med hakkede nøtter
Lunsj: Salat med f.eks kylling eller fisk eller grønn smoothie
Middag: familiens mat, men uten pasta,potet,ris, masse grønnsaker som gror over jorda. Blir mye wok og supper. Alt av rent kjøtt,fisk,fugl
Hvis tung styrketrening : 1 lavkarbo proteinbar i farta
Kveld: smootihe med sukkerfri soyamelk, grønnkål, bær, nøtter (lager dobbel og bruker til lunsj dagen etter et par ganger i uka)

Jeg lever godt med dette kostholdet! Så og si aldri sulten, koser meg med maten og synes det er langt enklere enn jeg hadde trodd. Helsegevinsten er enorm!

Hvordan lager du de rundstykkene?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 19:33   #26
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Nå har jeg holdt på i noen uker, og ser at jeg kan spise litt karbohydrater, men da så grovt som mulig. Når jeg ikke spiste karbo så ble det ikke helt bra, for meg føles ikke det greit. Så jeg ligger på 20-30 prosent karbo. Det funker for blodsukkeret.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 20:35   #27
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Her er min rundstykke oppskrift
Tilt ca. 12 stk.:
1 dl. rapsolje
8 egg
1 1/2 dl. kokosmelk
1 ts. hvitløkspulver
1 ts. salt
120 g. kokosmel
4 ss. fiberhusk
3 ts. natron
Visp*egg, kokosmelk*og rapsolje*til en jevn*glatt*røre.
Bland alt det tørre*i en skål*og visp*det*inn i røren.
La det svelle*noen*minutter.
Deigen*skal*nå*være*fast nok*til at du kan forme rundstykkene*med hendene, tilsett*eventuelt*litt*mer kokosmel*hvis*deigen*er for bløt.
Plasser*dem på*bakepapirkledd*stekebrett,*pensle*med egg og strø*over sesamfrø.
Stek*ved*200 grader i*20 minutter.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-17, 20:41   #28
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva spiser dere?

Jeg fant denne oppskriften i et ukeblad på legekontoret i dag. Har en plan om å prøve den ut i neste uke.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0012.JPG (958,5 KB, 39 visninger)
__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no