Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stuegulv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-17, 09:27   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stuegulv?

Vi har en hullete, gammal eikeparkett på stuegulvet som det på sikt må gjøres noe med. Men jeg er så usikker på hva vi vil ha! Vi har prøvd oss på bambus, likte det, men vil ikke ha det igjen. Vi har mye mørkt tre (teak), og vil helst ikke ha noe som sloss med det, sånn rent oppmerksomhetsmessig. Jeg liker i grunn ganske godt helt mørke gulv, men det kan bli litt voldsomt også.

Rent historisk og stilmessig så passer nok fiskebeinsparkett eller ruteparkett ganske godt. Kanskje mattvokset? Finnes det noe som ikke gjør oss til lyxfellan-deltakere? Det er ikke noe som skal gjøres NÅ, men jeg vil orientere meg litt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 09:42   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Noe slikt som dette?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 09:45   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Ja noe sånt, men kanskje litt mindre ruter. Jeg ser at Tarkett har noe slikt nå. Leilighetn vi bår i er fra 1940-tallet og jeg tror det var linoleum på gulvet originalt (arbeiderklassestrøk), men ruteparkett var jo veldig vanlig på den tiden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 09:47   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Eller hva med gulv i valnøtt?

Du finner det her, også kan du leke med leggemønster og romtype selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 09:51   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Oh, smart!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 10:14   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Svelg en kamel og sjekk kva Fotballfrue har gjort med golva i det nye huset sitt Det er fiskebein som ser ut til å vere beisa i en veldig mørk beis, rett og slett flott!

http://www.carolinebergeriksen.no/20...uene-og-etter/

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 10:16   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Jeg har sett det! De er veldig fine, altså. Og det kler huset veldig godt. Vi har ikke fullt så høyt under taket, så jeg er litt usikker på så mørkt gulv. Søsteren min har vokset eikeparkett fra 30-tallet som er veldig fin og rolig. Det går jo an å pigmentere voksen litt mørkere også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:00   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

På kjøkkenet har vi verdens rareste parkett, og jeg skjønner virkelig ikke hva de har tenkt. Det er en parkett med brede planker som ser sandblåst ut, med masse struktur, samt dype furer mellom plankene. Veldig hytte, og totalt upraktisk på et kjøkken. Men den er ny, så den får bli. Den har fått en skikkelig stygg ripe, mulig det går an å fylle den med noe? Den er eikefarget, så den kan jo også beises for å matche evt. stueparkett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:09   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

På kjøkkenet har vi verdens rareste parkett, og jeg skjønner virkelig ikke hva de har tenkt. Det er en parkett med brede planker som ser sandblåst ut, med masse struktur, samt dype furer mellom plankene. Veldig hytte, og totalt upraktisk på et kjøkken. Men den er ny, så den får bli. Den har fått en skikkelig stygg ripe, mulig det går an å fylle den med noe? Den er eikefarget, så den kan jo også beises for å matche evt. stueparkett.

Man kan prøve å ha på litt vann i ripen for å se om det sveller opp, men da må den ikke være lakket.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 11:12   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Hm, jeg tror den er lakket, men hakket er så dypt at der er det ikke lakk. Vi ser nemlig bare stripen når vi vasker, for da blir den mye mørkere enn resten av gulvet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 13:14   #11
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Stuegulv?

Enkelte byggevarehus låner ut skrin med voks man kan ha i hakk og furer. Vi la nytt, lyst gulv i fjor, og fikk ganske raskt noen stygge hakk. Fikk låne voks på Byggmakker, og fylte i selv. Skrinet inneholder mange forskjellige farger, så man blander selv slik at det blir så og si usynlig.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 13:37   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Noe slikt som dette?

Det golvet var bare lekkert!

Jeg har kjedelig laminat hos meg, og fatter ikke helt hva den forrige eieren her tenkte, siden han har spandert parkett på kjøkkenet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 13:40   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Det hadde vært deilig å få relativt likt gulv i hele leiligheten etterhvert. Nå er det ganske slitt, billig, lys bjørkeparkett (muligens laminat, men tror det er parkett av billigste slag) på soverommene, fliser i gangen, eikeparkett i stuen (som jeg tipper var dyr, men dessverre er den lagt dårlig, så noen steder er det svikt og dermed blitt hull og sprekker) og den rare hytteparketten på kjøkkenet. Det hadde vært dødslekkert med fiskebeinsparkett eller ruteparkett over det hele, og kanskje fliser i gangen og på deler av kjøkkenet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 14:24   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stuegulv?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Noe slikt som dette?

Å, den var fin! Jeg synes at mørke gulv kan være stilige, men de sluker lys og er langt mindre tidløse og elegante enn fargen Teofelia viser her. Rutene var perfekte, og jeg er av dem som synes fiskebensmønster ser rotete ut.

(Mørkt fiskebensmønster likte jeg ikke i det hele tatt. :dukker: )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 14:26   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Å, den var fin! Jeg synes at mørke gulv kan være stilige, men de sluker lys og er langt mindre tidløse og elegante enn fargen Teofelia viser her. Rutene var perfekte, og jeg er av dem som synes fiskebensmønster ser rotete ut.

Jeg ville ga fiskebein på det nye gulvet vårt, (Det hadde vært helt riktig stilmessig.) men mannen sa absolutt nei, fordi han syns det er ubehagelig forstyrrende/rotete i inntrykket.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 14:28   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Nei, mørk parkett er jo litt Stockholm 2010, og jeg tror det blir for mørkt hos oss, selv om jeg syns det er fint der det er 4 meter runder taket, eller i ombygde fabrikkleiligheter i New York.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 14:43   #17
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.385
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Å, den var fin! Jeg synes at mørke gulv kan være stilige, men de sluker lys og er langt mindre tidløse og elegante enn fargen Teofelia viser her.

... i tillegg til at hvert minste lille støvkorn, rusk eller smule lyser opp, og det ser aldri rent ut, bortsett fra når det akkurat er vasket, og knapt nok da.

Har hatt merbauparkett i stua, før jeg flyttet inn i et hus med mørke, blanke fliser på kjøkkengulvet, og svart gummigulv på barnerommene, og jeg har sverget på at jeg aldri skal ha mørke gulv frivillig igjen, noensinne. Det får bli så moderne det bare vil.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 14:48   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det får bli så moderne det bare vil.

Du kan trøste deg med at det er på vei ut.

Kanskje vi rett og slett skal ha heltregulv?

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 17:18   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Det er deilig å gå på, ihvertfall.
(det har forrige eier lagt på ene soverommet her, men i stua... laminat som sagt. )

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-17, 18:50   #20
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.374
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stuegulv?

Heltregulv er fantastisk vakkert, syns jeg.

Om jeg skulle ha eik så skulle jeg ikke velge noe som var mot det gule, men tidsmessig så er det ka skje det riktige.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no