Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 20:19   #161
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg skal til forkonsultasjon i overimorgen, så blir det (forhåpentligvis) operasjon så snart som mulig etter det.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 08:24   #162
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Nå begynner det jammen å nærme seg 2 år siden min operasjon. I dag er det egentlig rart å tenke på at jeg i så mange år var avhengig av briller/linser. Det er utrolig godt å klare seg uten.

... men det er vel bare å vente et par år, og så blir jeg gammeldamelangsynt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 21:40   #163
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Samme for meg... halvannet år siden operasjonen og brillefri livet er topp...
Rydda i ei skuff i går og fant et gammelt brilleetui.
Jeg savner ikke den tida.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 19:47   #164
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

I dag har jeg hatt forundersøkelsen. Skulle hatt den sist torsdag men p.g.a. sykdom der ble den flyttet til i dag.

Ingenting i veien med øynene mine de er klare for laser

Men, jeg har bittelitt lesestyrke. Jeg er ikke gammel nok til å ta laser for både langt og nært.
Så, enten kan jeg velge at de fikser så jeg ser alt helt klart på avstand men da kan det hende jeg trenger en lesebrille etterhvert.
Men de kan trikse litt også. Ved å holde bittelitt minus igjen på venstre øye for da klarer jeg fint å lese også og vil ikke trenge lesebriller i tillegg. På denne måten så jeg så og si like klart på avstand.

Så det jeg må bestemme meg for er hva jeg vil gjøre hehe.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 18:09   #165
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg har fått time til laser 9. oktober.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 20:30   #166
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Spennende, Estrella! Jeg vurderer dette stadig, men blir holdt tilbake av pengene. Jeg bruker dog nesten 3000 kr i året på linser samtidig som briller for meg gjerne koster fra 8000,-...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 20:31   #167
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Spennende, Estrella! Jeg vurderer dette stadig, men blir holdt tilbake av pengene. Jeg bruker dog nesten 3000 kr i året på linser samtidig som briller for meg gjerne koster fra 8000,-...

Ja, og så må jeg ha solbriller med styrke. Det er dyrt ja, men jeg tar det på avbetaling og i lengden så sparer man på det.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-12, 11:13   #168
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Om to timer går jeg under kniven (lyset?). Ser virkelig frem til noen år uten briller.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 16:26   #169
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

I dag har jeg tatt laseroperasjonen. Tok Lasik. Det gikk veldig greit, det som var mest ubehagelig var det presset på øyet. Jeg sleit litt med å åpne øynene når jeg lå i stolen i det mørke hvilerommet etterpå men fikk noen dråper og det hjalp. Når jeg kom hjem var det godt å sove litt ja. For må si det var litt vondt i øynene og sleit med å åpne de litt igjen. Men nå er det ganske så bra og jeg er flink til å dryppe øynene. Og gud så deilig det er å se helt klart og tydelig på avstand.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 23:15   #170
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Informativ tråd

Jeg skal på forundersøkelse i neste uke, håper jeg kan opereres raskt.

Er det noen som vet om man får fradrag på skatten for utgiftene?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:41   #171
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Nå er det snart 3 måneder siden jeg tok laser og er utrolig fornøyd. Ser kjempegodt på avstand og ingen problemer med å kjøre i mørke. Ser like klart.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:47   #172
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Nå har jeg bare lest de første innleggene og de siste over her så kan godt være det er spurt om og svart på før, men er det stor risiko forbundet med operasjonen? Altså, finnes det muligheter for at man kan skade synet? Jeg kunne nemlig tenkt meg operasjon, men trolig vil jeg aldri tørre da jeg er livredd for at man faktisk kan miste synes. :uvitende: (Jeg har da altså blitt redd det meste den siste tiden).


Sist redigert av Luvi : 03-12-12 kl 23:22.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 23:21   #173
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg vet ikke noe om statistisk sjanse for risikoer knytt opp mot varige skader, Luvi, men det gr sikkert an å finne ut av?

Jeg ble operert for et år siden og reoperert på det ene øyet nå et år etter. Jeg ble målt til -0,25 på venstre øye og valgte å bli operert på nytt for å få ønsket resultat. Når jeg først hadde betalt såpass mye for en operasjon var det viktig for meg å bli 100% fornøyd. Og det er jeg nå.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 06:41   #174
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.991
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Det er en risiko ved ethvert inngrep. Og i media finnes det historier med folk som angrer veldig fordi de har fått ødelagt deler av synet. Men som regel går det bra.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no