Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-10, 15:47   #21
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Jeg liker denne fra Twilight bedre:


(Kilde: youtube.com)


Dårlig versjon, men har ikke tid til å lete opp noe bedre nå.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 18:06   #22
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er der jeg også, jeg spiller de gamle stykkene i den gamle hastigheten og så henger ikke fingrene helt med lenger. Spilte du Finlandia og Bryllupsdag på Troldhaugen og sånne bråkestykker du også? Spillelæreren min sa at jeg skårte 10 av 10 på teknikk men "lå ikke så godt an i lyrisk forståelse"

vanvittig morsomt. Det var den delen i midten av Bryllupsdag som kanskje ikke satt helt da? Den var jo ganske lyrisk i forhold til bråkedelene først og sist.

Jeg har ikke så masse morsomme noter, det ble mest klassisk og kor-band på meg.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:02   #23
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

vanvittig morsomt. Det var den delen i midten av Bryllupsdag som kanskje ikke satt helt da? Den var jo ganske lyrisk i forhold til bråkedelene først og sist.

Spot on. Klarte ikke å spille den sakte og lyrisk nok.

(Jeg har dessuten fartsrekord på Måneskinnssonaten. Hva? Skal den ikke spilles lynraskt sier du? )

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 19:06   #24
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Esme, I challenge you.

:verdens raskeste adagio sostenuto:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:06   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Esme, I challenge you.

:verdens raskeste adagio sostenuto:

Ooooh, challenge accepted!

Hvordan gjør vi det? Tar tiden og rapporterer? Sender den til en uhildet person som offentliggjør vinner? Skriver tiden i tråden og lover på gentlewomans's honour å svare sannferdig? Og da tenker jeg at det må være sånn at det fortsatt er noenlunde feilfritt?

Jeg har ikke spilt den på en stund, må se om jeg finner notene eller om søster har de, vi splittet opp barndomsbunken.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 20:07   #26
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Høres veldig kjent ut, dette. Jeg har vært gjennom noe Beethoven, var i sin tid en racer på Måneskinnssonaten, husker fortsatt sånn rimelig hvordan det skal låte, men fingrene henger ikke alltid med. I tillegg har jeg et digert handikap i at jeg ikke er særlig god på noter, det gadd jeg aldri lære meg, så det ble en kombinasjon av gehør og pugging/lære seg utenat.

Jeg kjøpte piano for noen år siden, men oppdaget til min store irritasjon at så alt for mye hadde forsvunnet, og det ble litt mye pes å begynne å øve. Nå er det mer en og annen barnesang og julesang og sånt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:00   #27
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Plinke-plonk hobbypianist her også, som har grønnprikket linken til noter på nett- du skulle hatt tusen grønne prikker altså, så morsomt!! Nå skal jeg finne meg noen nye, spennende noter og kose meg med i høst, tusen takk!! Jeg har spilt fra jeg var 8 år, men har hatt mange års pause nå. Men har tørket støvet av pianoet siste måneden, og tatt tak i en koselig gammel hobby.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:03   #28
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?


(Kilde: youtube.com)


Har du spilt Sommarsång?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:09   #29
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ooooh, challenge accepted!

Hvordan gjør vi det? Tar tiden og rapporterer? Sender den til en uhildet person som offentliggjør vinner? Skriver tiden i tråden og lover på gentlewomans's honour å svare sannferdig? Og da tenker jeg at det må være sånn at det fortsatt er noenlunde feilfritt?

Jeg har ikke spilt den på en stund, må se om jeg finner notene eller om søster har de, vi splittet opp barndomsbunken.

Noenlunde feilfritt, førstesatsen, gentlewomans honour. Men jeg trenger litt oppfriskningstid med noter jeg også, det er lenge siden jeg spilte den årntli'. Skal vi sette en frist for når vi må prestere?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:09   #30
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Noen forslag:

Chopin- regndråpepreludiet
Erik Satie- Gymnopedie No. 1
Doctor Gradus ad Parnassum

Jeg har forresten flere av notene til filmmusikken til Piano, morsom musikk.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:10   #31
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Ellers er det sjelden jeg spiller mer, det blir jo det når man ikke har piano. Det er vel omtrent Sommarsång, Farvel til pianoet, Til Elise og Bryllupsdag på Troldhaugen jeg husker. Og jeg har vel glemt halvparten av de også skulle jeg finne et piano.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:10   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er der jeg også, jeg spiller de gamle stykkene i den gamle hastigheten og så henger ikke fingrene helt med lenger. Spilte du Finlandia og Bryllupsdag på Troldhaugen og sånne bråkestykker du også? Spillelæreren min sa at jeg skårte 10 av 10 på teknikk men "lå ikke så godt an i lyrisk forståelse"

Næh!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:15   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Noenlunde feilfritt, førstesatsen, gentlewomans honour. Men jeg trenger litt oppfriskningstid med noter jeg også, det er lenge siden jeg spilte den årntli'. Skal vi sette en frist for når vi må prestere?

Kult!
En eller annen gang midt i desember? Du har det mer travelt enn meg, så du kan sette dato. Oh, oh, du kommer til å slå meg i fillebiter.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:17   #34
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Næh!

Fnis.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kult!
En eller annen gang midt i desember? Du har det mer travelt enn meg, så du kan sette dato. Oh, oh, du kommer til å slå meg i fillebiter.

Tja, 20. desember? Lenge siden jeg har racerspilt nå!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:20   #35
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Vi vil ha youtubevideoer!!! Med tre utropstegn - det sier litt om hvor stort ønsket mitt er.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:21   #36
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fnis.

Høh.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Tja, 20. desember? Lenge siden jeg har racerspilt nå!

Ok, 20 desember it is!

Jeg fant forresten notene på nett, skal prøve dem i kveld og se om jeg får det til i normalt tempo først.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:23   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Jeg har notene, eh, et eller annet sted. Jeg må bare finne et piano. Det burde være en smal sak.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:25   #38
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

@Marikken: Takk for tips! Skal sjekkes ut!

@Pegasus: Det finnes alt av musikk på nettet, det går an å kjøpe også, jeg kjøpte et hefte med sanger fra de forskjellige Austenfilmene, og det kostet ikke mye å få kjøpt og sendt altså. Jeg må kjøpe meg en tiara som jeg kan ha på når jeg spiller de sangene. Men så kult at du fikk litt inspirasjon også, det var hyggelig å høre.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:26   #39
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har notene, eh, et eller annet sted. Jeg må bare finne et piano. Det burde være en smal sak.

Her er link til dem:
http://www.all-about-beethoven.com/p...htsonata_I.pdf

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 21:29   #40
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flere hobbypianister her? Type plinkeplonk?

Jeg skal etter planen begynne med undervisning etter nyttår! Jeg lærte meg akkorder and such når jeg var liten og meg og pappa gikk på keyboard-kurs.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no