Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 08:44   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Jeg har en særball av en hund, som nekter å spise tørrfòr. Vi er nå på den fjerde sorten, og neida, sånt gidder man jo ikke å spise må vite.

Hva kunne fristet en sær liten hund tror du?

Det jeg gjør nå, er å blande inn våtfòr i tørrforet, fordi jeg synes det er viktig pga tenner etc. at han spiser litt tørrfòr. Da går det faktisk ned, men noe av vitsen blir jo borte da. Han knasker jo ikke akkurat tørrfòret, for det bløtes jo litt opp av det våte.
Vi har på kilosvis også, siden jeg har kjøpt for å se om han liker, så hadde vært greit å fått det konsumert

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:48   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Royal Canin mini adult.
Mine spiser alt de blir severt (inkl paracet, hvilket sendte oss på blålysutrykning til dyrlegen)

Har du prøvd å la den sulte en stund?
Yngste vovven har spiste veldig dårlig før han ble kastrert, men han fikk aldri noe ekstraservice, han var ørlite for tynn, men det fikk han bare være.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:50   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Royal Canin mini adult.
Mine spiser alt de blir severt (inkl paracet, hvilket sendte oss på blålysutrykning til dyrlegen)

Har du prøvd å la den sulte en stund?
Yngste vovven har spiste veldig dårlig før han ble kastrert, men han fikk aldri noe ekstraservice, han var ørlite for tynn, men det fikk han bare være.

Jeg har ikke bevisst forsøkt å sulte han nei. Han er i utgangspunktet veldig tynn, og han er sta, så jeg er redd han hadde blitt enda tynnere hvis jeg hadde forsøkt meg på det.

Jeg får ta meg en tur i dyrebutikken og se om de har smaksprøver.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:54   #4
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har ikke bevisst forsøkt å sulte han nei. Han er i utgangspunktet veldig tynn, og han er sta, så jeg er redd han hadde blitt enda tynnere hvis jeg hadde forsøkt meg på det.

Jeg får ta meg en tur i dyrebutikken og se om de har smaksprøver.

En to tre dager går nok fint. Tilby mat morgen og kveld, ikke uten om det.
Funker ikke det er det bare å begynne å lete. Spiser han tyggebein/ting?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:56   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Min hund spiste i sin tid Eukanuba et-eller-annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 08:58   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Og jeg har tenkt å kastrere han ja, for han skal markere på hver hump i veien, ca hver halvmeter, uler og bjeffer på tispen i nabohuset, og er i stor grad ganske slitsom i perioder. Bikkja til naboen er diger, og han rekker henne vel omtrent til kneet, men det er visst ingen hindring

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:02   #7
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Vår spiser Labb, ca en sekk (20 kg) i måneden :sulten:

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:03   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

En to tre dager går nok fint. Tilby mat morgen og kveld, ikke uten om det.
Funker ikke det er det bare å begynne å lete. Spiser han tyggebein/ting?

Ja, tyggebein og Dentostix går ned på høykant.
Kan hende han fyller opp med sånt?

Han har tilgang til tørrfòr hele tiden, mens han får en skikkelig porsjon med våtfòr på ettermiddagen. Det er slik han har vært vant til det fra moren min.
Det er kanskje bedre med to mindre måltider fordelt på morgen og kveld?

Samtidig er jeg litt skeptisk til å gi så mye mat på morgenen, for han er alene flere timer hver dag når jeg er på jobb, og han må jo stort sett alltid ut noe tid etter inntak av mat. Han har som sagt alltid tilgang til litt tørrfòr, også når han er alene, for da må han være på kjøkkenet.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:10   #9
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Min mor står for handling av tørrfor siden hun er oppdretter og får rabatter. Hun sverger til Royal Canin.

I tilfeller der vi har reist på hyttetur eller til svigers og har glemt for har vi kjøpt noe på matbutikken, men det er i grunnen lite vits for hunden vår nekter å spise det.

Min mor er og veldig på at maten ikke skal stå fremme for da går de matlei og spiser mindre. De skal få tilbudet om mat en liten stund og så taes skålen bort igjen.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:13   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Åkkei... da vet jeg det. Da skal jeg begynne å sette det frem en liten stund om morgenen, og så igjen om kvelden.
Og Royal Canin skal testes.

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:23   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Min lille, kresne spiser Eukanuba lam og ris, med ei spiseskje leverpostei. Han har ikke de lekreste tennene, men vi blander leverpostei og kjøtt fra middagsrester i maten hans uansett, og det kommer vi til å fortsette med. Han har overproduksjon av magesyre, så om han ikke spiser jevnlig kaster han opp dammer med gult gørr overalt. Uaktuelt å sulte ham til han spiser, med andre ord.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:41   #12
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Jeg kjøper Franks Pro Gold hos en oppdretter.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 09:50   #13
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Våre hunder har spist Pro Plan i alle år, de får mat på ettermiddagen/kvelden, og har det aldri stående fremme. En kopp tørt i skåla og etter "værsågod" tar det vel omtrent 1 minutt før skålene er renslikka. Hannhunden må være en underlig skrue, for selv etter 10 år digger han foret sånn at han står og sikler mens han venter på klarsignal til å glefse det i seg.

Og hunder har ingen problemer med å faste en dag innimellom, og som en hundetrener en gang sa på kurs- han hadde aldri hørt om en hund som hadde sultet i hjel så lenge den har tilgang på mat.

Forresten spiste ikke hannhunden vår mer enn en knott eller to om dagen i 14 dager to ganger i året da tispa hadde løpetid, før han ble kastrert.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 10:08   #14
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Høyenergi fra Royal Canin.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:15   #15
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Jeg har hatt en hannvalp som ikke var så veldig interessert i maten sin. Royal Canin Mini Junior. Han skulle egentlig gått over på Adult, men siden har faktisk var litt vel tynn så har jeg fortsatt på Junior siden det er mer energi i det.
Det som har hjulpet er å tilby maten en liten stund for så å ta den vekk samt å helle over fiskeolje. Odin stinker nå laks og jeg sliter seriøst med lukta, men... Hunden min spiser og det er det viktige.
Jeg har testet om han spiser maten uten olje på, men det gjør han ikke. Dermed er det bare å bite det i meg og holde ut lukten. Så lenge bikkja ikke er for mager så er det greit. (Han var på tur til å bli altfor mager - dyrlegen var enig i at han lå på grensa.)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:19   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Mitt merkelige dyr foretrekker Frolics fra Joker over alt annet, og det er det som fungerer best på magen hans også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:31   #17
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Vi har prøvd flere fra dagligvare, og det funker i k k e. Bla. Beneful, Pedigree, og nå har vi vel Frolic ja - de minste bitene. Neida, det smaker visst fysj og æsj. De bitene er ikke så harde heller som de andre vi har forsøkt, men det hjalp visst ikke nei.

Jeg skal ta meg en tur i dyrebutikken, og høre om de har smaksprøver. Og fiskeoljetrikset skal jeg forsøke. Hvor får man forresten kjøpt fiskeolje? Det er ikke tran du mener sikkert?

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:32   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Og lukt? Han spiser tørrfisk, trenger jeg å si mer? :spy:

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:33   #19
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Vi har variert litt da hunden vår tydeligvis blir matlei.
Nå har vi royal canin, og jeg tror det er det fôret som har vart lengst for å beskrive det på noen måte.

Her har hunden tilgang på mat hele tiden egentlig. Jeg vet vi skulle tatt bort maten etter en stund og satt den frem senere på dagen, men hun regulerer matinntaket ganske bra selv.

Hun har dog fått litt "mykere hjørner" etter at vesla har funnet ut at hun plukker opp om det "faller" mat fra bordet.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:36   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Royal canin kan du forresten levere tilbake og bytte om hunden ikke liker det. Man kan visst ha brukt nesten halve sekken. I alle fall er det sånn på vår dyrebutikk. Vi benyttet det en gang da bikkja var valp.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no