Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-11, 15:38   #41
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Re: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg vil ha det

Skal du noe spes. i morra? Gå tur?

  Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 15:39   #42
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Vår spiser Purina Pro Plan.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:35   #43
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Tørrfor? Han snur seg bort i forakt dersom det blir servert, og der spises det meste ellers. Vi forer med rått for fra Vom og hundemat; av de typene som er beregnet som fullfor. Lukter bare verre, men hunden elsker det, og pelsen blir utrolig blank, også. Faktisk er det ikke så ille dyrt i bruk, heller, ca 15 kroner pr. dag for vår hund på ca 25 kg.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 17:39   #44
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Vår hund er jo altetende (Golden Retriever), men det eneste magen og huden tåler er Hills DD laks og ris (vetrinærfor). Det lukter grusomt, men bikkja elsker det.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 18:55   #45
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Eneste som hunden vår til nød rører er mini sensible 30 fra royal canin...

vi har en bichon frise tispe.

har prøvd mange men hun rynker på nesa og snur ryggen til, smaker ikke en gang

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 20:48   #46
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Royal Canines Rottweilerfor til voksne hunder.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 21:29   #47
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfòr spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Royal Canines Rottweilerfor til voksne hunder.

Det bruker vi også. Bikkjekrapylet er dyrere i kosten enn minstejenta er.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:23   #48
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:36   #49
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Royal Canin Health Nutrition Medium Size eller noe slikt. Kan vel ikke påstå at hun glefser nedpå, men det er dette hun liker best.

Hun spiste Purina en stund også.

BM: spiser helst alt mulig annet. Bortskjemt krek.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 22:36   #50
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Vi kjøper spesialimportert for fra en bordercollieoppdretter.
Dyret her i huset er ufattelig kresen og spiser kun det ene tørrforet.
Han spiser kun en type våtfor, og det må jeg kjøpe på fabrikkutsalget, for det eksporteres til ytlandet og selges til oppdrettere, men ikke i butikker. (Nå får han ikke mye våtfor lengre, det var mer når han var sykt tynn)
Han er og en sånn særing som sultet seg syk. Han er rett og slett lite interessert i mat. Til og med etter kastrering.
Frolic er snop. Hvis jeg prøver meg på å gi dem i skåla er han fornærmet i lange tider etterpå, man spiser da ikke snopet sitt der maten skal ligge.
Kult å se at det finnes flere sære bikkjer der ute!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:01   #51
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Vi kjøper spesialimportert for fra en bordercollieoppdretter.
Dyret her i huset er ufattelig kresen og spiser kun det ene tørrforet.
Han spiser kun en type våtfor, og det må jeg kjøpe på fabrikkutsalget, for det eksporteres til ytlandet og selges til oppdrettere, men ikke i butikker. (Nå får han ikke mye våtfor lengre, det var mer når han var sykt tynn)
Han er og en sånn særing som sultet seg syk. Han er rett og slett lite interessert i mat. Til og med etter kastrering.
Frolic er snop. Hvis jeg prøver meg på å gi dem i skåla er han fornærmet i lange tider etterpå, man spiser da ikke snopet sitt der maten skal ligge.
Kult å se at det finnes flere sære bikkjer der ute!

Jøye meg, jeg hadde ikke sett for meg at han var så sær

Hunden vår og er litt sær, ga henne litt pølse når jeg ryddet i kjøleskapet i dag. Når jeg senere støvsuget fant jeg to pølsestabber under putene i sofakroken. Da hadde hun tydeligvis prøvd å gjemme de.
Sånn er hun viss hun får griseører og haler og, tygger ikke særlig på de men er heller helt besatt med å få gjemt de. Derfor får hun ikke det særlig lenger for det ender bare opp med sår på snuten etter all dyttingen for å få det dyttet inn under sofaputer ol

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 23:14   #52
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Gjemmer ting gjør kreket mitt også. I dag forsøkte han desperat å grave ned en godbit i pelspleddet til yngstemann.

Utrolig sær, men spiser det meste av våtfòr. Ser ut til at vi har funnet et tørrfòr han kan like nå.
Han fotfølger meg som en skygge, og jeg må tenke på det hele tiden slik at jeg ikke tråkker på han.
Selv om stua er full av folk, så kan du banne på at han må tråkke etter meg opp trappa til badet om jeg må på toalettet. Da ligger han på utsiden til jeg kommer ut igjen.

Hyler og gråter om jeg går ut, og han ikke får være med
Han har på veldig kort tid blitt veldig min hund

Det var litt morsomt faktisk. Han har vært hos oss siden 2.juledag. Da ble han med min bror tilbake fra juleferie hos min mor. Han har vært hennes hund. Hun har vært hos oss ei uke nå, og jeg var veldig spent på hvordan han ville takle det.
Han var helt ekstatisk med en gang hun kom, men du kan si det gikk over ganske fort. Når jeg gikk på jobb, så hylte han som besatt, selv om hun var der

Sær er bare forbokstaven egentlig. Men han er så søt at det er greit

  Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 01:01   #53
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Det beste min hund vet i hele vide verden, er forresten Landlords papirbleier med omgangssykeinnhold. :kvalm:

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 19:36   #54
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Det beste min hund vet i hele vide verden, er forresten Landlords papirbleier med omgangssykeinnhold. :kvalm:

Aaaau, bildene, bildene i hodet mitt gjør vondt.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-11, 21:37   #55
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Bikkja vår er glad i mat, og ville gjerne spist mennekemat om hun fikk (omgangssykebleier har hun ikke forsøkt seg på, antakelig delvis fordi Knertens omgangssyke aldr iahvnet i bleiene, og dertil har vi tøybleier, og hun har ikke adgang på badet heller) men hun får ikke. Hun knabba ei grillpølse som falt ned i sommer et par dager etter vi fikk henne, og hun fikk diare i ei uke. Sensitiv mage, men glad i mat, dårlig kombinasjon...

Hun spiser eukanuba lam og ris for voksne hunder opp til 7 år. Vi kjøpte fire svæææære sekker i sommer, et års forbruk, når de er oppspsit skal hun over på varianten for senior, for hun fyller 8 til sommeren. (Ja, vi fikk henne i sommer, 7 år gammel, omplassering. Rent bortsett fra at vi formelt ikke eier henne da... det gjør fortsatt svigerfar) hun hadde sikkert spist det meste annet også, men siden det var dette hun var vant til har vi fortsatt med den, det fungerer jo for den magen hennes, så da ser vi ingen grunn til å eksperimentere før dyrelegen evt sier det. (Men derfra har vi fått piller, ikke beskjed om å bytte for til noe spesielt, så jeg antar at sykdommen hennes ikke stiller krav til kosten, det er rent hormonelt og hun får piller for det.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:33   #56
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Eh, ja. Dyret mitt spiste en gang i vinter en kilo pepperkakedeig, helt av eget initiativ. Den var ikke helt heldig for magen hans, kan man si.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:46   #57
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Eh, ja. Dyret mitt spiste en gang i vinter en kilo pepperkakedeig, helt av eget initiativ. Den var ikke helt heldig for magen hans, kan man si.

Hoho. Jeg hadde en gang en dvergpuddel som spiste et helt brød. Innpakket i plastpose. Det var ikke helt heldig det heller.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:55   #58
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

De er litt ustyrelige noen ganger disse dyra...

I jula spiste bikkja regelmessig kattemat. Tørrfor for katt. Og kastet det oppigjen, nesten like tørt, like etterpå. Så det gikk i det minste ikke så hardt utover magen, heldigvis.

Vi merker for tiden en "bieffekt" av at pillestyrken hennes er oppjustert igjen. Hun blir litt mindre lat. Eller altså litt mer ulydig. Altså har hun kommet seg ut fra sitt innegjærede område (ja, hun må da enten ha hoppet over ei drøyt metershøy grind, eller antakelig klartret på møbler) og kommet seg ut i spisestua, og der hadde jeg glemt å kaste skropene etter guttungens siste måltid før vi dro for å hente mannen.

Nå er heldigvis ikke brødskroper med leverpostei heller så ille for magen da, men det er litt kjedelig at hun ikke holder seg til den delen av stua hun er avgrenset til når vi er borte. (Det er jo en grunn til at vi avgrenser hennes område) Skal bli livlig om et halvt års tid, når lilleknøtta skal begynne med "fast føde"...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:07   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Broren min har en Golden som er et matvrak (Den rasen er vel som regel det?), på julaften åpnet den ovnen, fikk ut ribba og fortærte store deler av den før det ble oppdaget. Ikke veldig heldig det heller, verken for hunden eller julemiddagen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 22:11   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket tørrfor spiser hunden din?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Broren min har en Golden som er et matvrak (Den rasen er vel som regel det?), på julaften åpnet den ovnen, fikk ut ribba og fortærte store deler av den før det ble oppdaget. Ikke veldig heldig det heller, verken for hunden eller julemiddagen.

Det var jo faktisk litt imponerende.

Dyret mitt har også tømt restene etter ertesuppemiddagen, litt uten at jeg var klar over det. Det var en lang natt. En veldig lang natt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no