Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pakke til klassekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-12, 21:05   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.411
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Frøkna kom hjem i dag og fortalte at de hadde Salaby kalender i klassen sin. Må høre mer i morgen om hva det er, hvordan det gjøres osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:10   #42
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Her har vi omvendt kalender. Alle tar med ønsket sum i en lukket konvolutt, som deretter gis til et veldedig formål. Vi har aldri hatt pakkekalender, og jeg trodde virkelig ikke det var så vanlig som det ser ut til her.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:15   #43
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.042
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Frøkna kom hjem i dag og fortalte at de hadde Salaby kalender i klassen sin. Må høre mer i morgen om hva det er, hvordan det gjøres osv.

salaby.no

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:18   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.411
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

salaby.no

Ja, men hva går det ut på, hvordan gjør de det osv?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:21   #45
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Jeg kjøpte 4pk luktetusj til 5. klasse, kostet 30,-. Den klassen har også omvendt julekalender der barna må gjøre diverse jobber hjemme i desember og pengene de får går til skolens fadderbarn i Kenya.
Til 7.klasse var det ingen regler om ikke spisbar gave, så det ble en diger sjokolade.
2. klasse har selvlaget kalender med hjerter.
Barnehagen baker pepperkakehjeter som de bruker til kalendergaver.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:22   #46
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.042
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, men hva går det ut på, hvordan gjør de det osv?

Jeg har ikke den i klassen selv, siden vi ikke har smartboard eller projektor lett tilgjengelig. Det er, etter det jeg har fått med meg, en fortelling med tilhørende oppgaver. Skal være veldig bra.
Vet ikke hvordan de gjør det, men vil tro de ser kalenderen sammen på tavle/lerret og gjør oppgavene i fellesskap eller hver for seg etterpå.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:36   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.411
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jeg har ikke den i klassen selv, siden vi ikke har smartboard eller projektor lett tilgjengelig. Det er, etter det jeg har fått med meg, en fortelling med tilhørende oppgaver. Skal være veldig bra.
Vet ikke hvordan de gjør det, men vil tro de ser kalenderen sammen på tavle/lerret og gjør oppgavene i fellesskap eller hver for seg etterpå.

Ja, får høre med henne i morgen. Hu nevnte det bare i forbifarten i dag. De har smartboard i klasserommet (splitterny skole).

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:38   #48
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Her baker de hvert sitt store pepperkakehjerte som de pynter og henger opp, i tillegg har 3.klassingen min motsatt julekalender der de har med 1 kroner eller mer hver dag som de sender til Redd Barna når desember er over. Veldig greit opplegg og ungene virker veldig fornøyde også.
Barnehagen har pakkekalender, iallfall på 4-åringen sin avdeling. Han syns iallfall det er stas og jeg bryr meg lite. Må bare få handlet den gaven før det er for sent.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:43   #49
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

I teorien kan faktisk en kalendergave i år inneholde 400g sjokolade. Grensen var på 30 kr og for 30 kr kunne man (ihvertfall i forrige uke) kjøpe to store sjokoladeplater på rema. Vi kjøpte ikke det, men det blir spennende å se om noen andre har gjort det. Det har vært 200g plater i kalendere tidligere. Det syns jeg er altfor mye.

Jada, jentungen kom hjem i dag og hadde fått 200g sjokolade i kalenderen på skolen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:52   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

200 g? Hva tenker folk med?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:54   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.411
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Er 200 gram en sånn stor plate? I så fall er det utrolig mye sjokolade. Jeg tror ikke engang jeg hadde tenkt tanken på å kjøpe sjokolade til en klassekalender.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:55   #52
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er 200 gram en sånn stor plate? I så fall er det utrolig mye sjokolade. Jeg tror ikke engang jeg hadde tenkt tanken på å kjøpe sjokolade til en klassekalender.

Det er en stor plate ja. Og det er jo helt sprøtt. Men det er lettvint da. Og sikkert poppis.

Her var storebror blitt trukket ut til den omvendte kalenderen idag, så han har støvsuget i huset og fått med litt penger tilbake til prosjektet skolen støtter. Han valgte selv hva han skulle gjøre.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:01   #53
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Det er en stor plate ja. Jeg syns det er helt vilt, men ikke uvanlig har jeg skjønt fra jenta mi. "Alle" kjøper sjokolade sier hun.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:01   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Plata er jo nesten større enn ungen sjøl, jo!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:06   #55
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Storesøster her var litt opprådd, men hun fant en fin refleks som ikke var brukt i en skuff, og hun valgt å gi den videre. Ellers var det visst veldig poppis med sprettball, og julepynt var heller ikke en dum ide.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:17   #56
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.484
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Jeg skjønner ikke helt hva dere snakker om. Adventskalender i klassen? Med ting og sjokolade?
Har jeg aldri hørt om, for å være helt ærlig. Mulig vi tilhører en spesiell skole da, i så fall er jeg glad for det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:21   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Barnehagen har store pepperkakehjerter. De trekker ett barn hver dag som får navnet sitt skrevet på hjertet og får det med hjem. Det tror jeg de har gjort i alle barnehagene jeg har hatt unger i, og jeg synes det er en fin skikk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:32   #58
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Frøkna kom hjem i dag og fortalte at de hadde Salaby kalender i klassen sin. Må høre mer i morgen om hva det er, hvordan det gjøres osv.

Hei Millact. Salaby er en nettside som vi bruker mye på skolen. Masse oppgaver tilpasset smartboarden. Adventskalenderen er et lite kapittel i en historieføljetong som elevene kan høre på. Som et hørespill i 24 deler. Med bilder til . Vi har pleid å "åpne" dagens luke i spisetiden.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 20:16   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Vi hadde jo kalender med stort sett snop i da JEG gikk på barneskolen! Men, begrensningen var at det skulle pakkes i en fyrstikkeske. Mamma tøyde strikken litt da jeg hadde med en liten eske med smarties, denne var nemlig ikke helt i fyrstikkeske-format, så den var synlig annerledes enn de andre (kansje halv cm lenger og noen mm smalere og et par mm høyere, med alle de andre var jo kliss like fyrstikkesker som var pakket inn)

Det er begrenset hvor mye sjokolade man får oppi en fyrstikkeske...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 21:12   #60
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakke til klassekalender

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg skjønner ikke helt hva dere snakker om. Adventskalender i klassen? Med ting og sjokolade?
Har jeg aldri hørt om, for å være helt ærlig. Mulig vi tilhører en spesiell skole da, i så fall er jeg glad for det.

Vi har det heller ikke. Heldigvis! Har hatt barn på tre forskjellige skoler og aldri denne typen kalender. De har omvendt kalender her da. Tar med opptjentr penger til et godt formål.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no