Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 00:35   #21
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Vi har og hatt sector i noen år og er kjempefornøyde. Både på opplæring, skreddersydd tilbud, responstid, utrykningstid og sikkerhet.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 01:07   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Vi valgte vekk Sector da vi bygde her. Den gang pga at vi fikk flere tilbakemeldinger på at de hadde sen reaksjonstid ved alarm. Ikke at de ikke reagerte, men de hadde såpass få biler her i byen, så om det var flere alarmer, så kunne ting ta tid.

I ettertid så har jeg også hørt om to episoder som ikke taler for dem, og som gjør oss glade for at vi ikke har dem.

Det ene var hos mine foreldre. Jeg var "sommervakt" på huset deres, og ved et uhell så hadde jeg klart å låse naboens katt inne i huset deres. Den hadde sneket seg inn da jeg var der, og dermed ble den innelåst da jeg dro igjen.

Det gikk 5 dager før jeg fikk høre av en kollega at det satt en katt i kjøkkenvinduet hos foreldrene mine.Jeg fikk fart på meg da, for jeg regnet raskt ut at den katten måtte være desperat av både sult og tørst, stakkars.

Mine foreldre hadde da alarm fra Sector, type "topp til tå". Altså full dekning av alle rom, fra gulv til tak. Jeg konkluderte allerede i bilen på vei opp til dem at her er det noe som ikke stemmer, for innvendige dører sto åpne i huset, så katta hadde hatt fri tilgang til mange rom, så hvorfor hadde ikke alarmen utløst? En katt i panikk ligger vel ikke i ro i flere dager liksom.

Og ja...alarmen sto på, så det var ikke det.

Det andre tilfellet var en nabo her. De bodde da i et terrassehus, og hadde vært på ferie.

I løpet av ferien så hadde alarmen gått, og sector hadde vært på stedet.

Det var to ting som ble helt feil her: De ble for det første ikke oppringt da alarmen gikk, og så hadde folkene fra Sector, som da fysisk hadde vært inne i huset, hengt en lapp på ytterdøren deres, på utsiden, og helt åpen for alle som måtte se at det hang en lapp der.

På lappen sto det da forklart at det hadde gått alarm, og pga feil på alarmen så hadde de ikke kunne slå den på igjen.

Helt ok at de legger igjen en skriftlig beskjed, men man hanger ikke den åpen på utsiden av huset. Spesielt ikke når de har vært inne i huset.

En slik lapp fant jeg også hos mine foreldre, da fra Securitas som de skiftet til etter katte-episoden, men den hang på en dør inne i huset.


Naboen skiftet også til Securitas etter denne episoden, og det er de vi har i dag.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 07:10   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av Enkelte, her.

Vi har og hatt sector i noen år og er kjempefornøyde. Både på opplæring, skreddersydd tilbud, responstid, utrykningstid og sikkerhet.



Vi har vært veldig fornøyde.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 07:26   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Jeg har hørt et par tilsvarende historier om Securitas blant folk jeg kjenner (ekstremt lang utrykningstid fra annen by bl.a., det og at jeg kjenner flere med positive erfaringer med Sector Alarm var med på å bestemme valget. Kan sikkert variere med område og personer, som det meste annet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 07:33   #25
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Vi bor i samme by som Carrera (dog på andre siden av byen) og har stikk motsatt erfaring også ang uttrykningstid. Vi har hatt Sector alarm i mange år nå og er svært fornøyde.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 05-12-12 kl 07:39.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 07:39   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.845
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Vi har hatt besøk fra Sector tre ganger, første gangen snakket jeg med dem og vurderte tilbudet de kunne gi meg, de andre gangene fortalte jeg dem bare hvilken ordning vi hadde valgt i stedet. De har ikke forsøkt å få meg til å bytte selskap, det de kan tilby er så åpenbart dårligere enn den løsningen vi har i dag. Responstiden deres her i byen er rett og slett latterlig lang.
Vi har i stedet valgt brann- og innbruddsalarm direkte koblet til vår lokale brannstasjon, de reagerer lynraskt og har kort vei hit.
Jeg har for øvrig aldri opplevd ubehagelige situasjoner i forbindelse med hverken JV, dørselgere eller telefonselgere eller andre. Jeg avviser høflig og tydelig de jeg ikke ønsker å snakke med, det funker alltid. Noen kommer igjen, da avviser jeg igjen og sier jeg heller ikke ønsker besøk i fremtiden. Det koster meg ikke mye energi og irriterer meg ikke et sted.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 08:57   #27
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

I går ringte det igjen på døra, og utenfor stod en kar i rød jakke, med pelskant rundt hetta, rød i kinnene, og ett bredt smil om munnen. Julenissen? Næh, tror ikke det, men en ung jypling fra Sector alarm. Dessverre var det min mann som åpnet, og han har enda ikke skjønt poenget med å være kjapp med å lukke døra til disse folka, så det tok han ett helt kvarter å komme seg unna, selv om "nei takk" omtrent var det første han sa.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 09:01   #28
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Vi hadde Sector alarm i forrige bolig. Ingen negative erfaringer. I nåværende bolig tok vi over alarmen som var her, Nokas. Makan til ræl! Det er stadig feil på anlegget slik at alarmen ikke virker.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 09:24   #29
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Og får ansattrabatt?

Hva skulle det bety?
At fordi jeg er fornøyd med vårt alarmselskap, så jobber jeg der??
Ser ut som om det er flere her som ar samme oppfatningen som meg heldigvis og jeg jobber ikke i den bransjen i det hele tatt...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 09:48   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har sector alarm og er godt fornøyd. Kan dere opplyse meg om hvorfor jeg ikke burde være fornøyd? Og hva gjør en fornøyd med et alarmselskap egentlig?

Vi var misfornøyde og byttet fordi:

- Det var gått et batteri i en av sensorene, noe de får alarm på på vaktsentralen og som vi ikke vet om, uten at de sa fra til oss eller kom og byttet det.

- De ringte ikke på hustelefonen ved alarm utløst av minstemann, bare til mannen min som ikke var hjemme og til meg som satt i møte og hadde telefonen slått av. Det ble ikke sendt utrykningsbil heller, de bare slo av alarmen!

- Da alarmen gikk igjen da jeg kom hjem og så at det var folk hjemme og dermed gikk inn uten å skru av, ringte ingen. Ikke på hverken mobiltelefoner eller hustelefonen. Jeg måtte selv ringe opp alarmsentralen og spørre hva de holdt på med.

- Da jeg klaget på dette, både manglende utrykning, manglende telefoner og tomt batteri,fikk jeg svadasvar tilbake og da sa vi opp rett og slett. Det var falsk trygghet med en alarm som var ute av funksjon og med et selskap som ikke rykker ut når alarmen går. Penger ut vinduet var det også.

Nå har vi Securitas og der er servicenivået et helt annet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:41   #31
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

Vi har hatt Sector alarm i mange år og er fornøyde. Alarmen vår blir utløst ganske ofte (selvforskyldt...) og det har aldri tatt mange sekundene før de har ringt... De har kommet ganske raskt de gangene alarmen har gått hvis vi ikke har vært hjemme..

Når batteriene ikke er som det skal, gir "hovedtavlen" beskjed om det. "sjekk system for feil" sier den alltid etter at den vanlige beskjeden om hjemme, borte etc er sagt. Og da er det bare å bruke fjernstyringen og trykke så sier den også hvor problemet ligger. Og når vi varsler inn slike feil, er det ikke mange dagene venting på å få batteriene sjekket og byttet..

Så enn så lenge bytter vi ikke!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 11:14   #32
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

Jeg har vært svært fornøyd med Sector Alarm. Da det var en selger fra et annet alarmfirma på døren sørget jeg dog for å få navnet hans, og sendte klagemail til ledelsen, og fikk spak unnskyldning.

"Vil du ikke sørge for at barna dine er trygge?" er en heller dårlig salgspitch.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 00:36   #33
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Mine foreldre hadde da alarm fra Sector, type "topp til tå". Altså full dekning av alle rom, fra gulv til tak. Jeg konkluderte allerede i bilen på vei opp til dem at her er det noe som ikke stemmer, for innvendige dører sto åpne i huset, så katta hadde hatt fri tilgang til mange rom, så hvorfor hadde ikke alarmen utløst? En katt i panikk ligger vel ikke i ro i flere dager liksom.

Og ja...alarmen sto på, så det var ikke det.

It's not a bug, it's a feature...

De fleste alarmene er slik at de ikke skal "reagere" på små husdyr. Ser f.eks. hos noen i familien - chiwawaen kan gå løs i huset når alarmen er påslått. Rottweileren derimot kan ikke det...

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 00:37   #34
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

It's not a bug, it's a feature...

De fleste alarmene er slik at de ikke skal "reagere" på små husdyr. Ser f.eks. hos noen i familien - chiwawaen kan gå løs i huset når alarmen er påslått. Rottweileren derimot kan ikke det...

Jeg kan imidlertid melde om at burmesere beveger seg mer i høyden enn alarmen liker til tider. Den tar ikke høyde for at katter kan åpne dører.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:02   #35
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

It's not a bug, it's a feature...

De fleste alarmene er slik at de ikke skal "reagere" på små husdyr. Ser f.eks. hos noen i familien - chiwawaen kan gå løs i huset når alarmen er påslått. Rottweileren derimot kan ikke det...

Nå er det noen år siden dette skjedde, og alarmen var den gang innstilt ned til en viss høyde. Altså skulle "øynene" rundt i huset dekke enhver bevegelse ned til en viss høyde over gulvet.

Hos mamma og pappa hadde de ned til gulv, og det dekket da altså ikke denne katten.

Og så må jeg jo nevne en heller sprø opplevelse vi hadde her, kort tid etter at alarmen vår var innstilt.

Vi våknet på morgenkvisten av at alarmen satte i gang, og tavlene viste at den var utløst i boden/inngangen i kjelleren. Mannen gikk ned, og alt han kunne se der var ei diger spyflue.

Securitas ringte, og vi forklarte at vi ikke hadde noen forklaring på hva som hadde skjedd, så de skulle komme og se om det var noe feil på systemet.

Det eneste de kunne finne var at "øyet" som dekker rommet der nede var så fin-innstilt at spyfluen etter all sannsynlighet var synderen.

Den ble justert til å tåle litt mer enn det

Jeg skal ikke dømme Sector negativt her. Vårt valg tok vi for 12 år siden, og jeg vil tro at de har flere biler ute i dag, og dermed kortere utrykkingstid.

At mine foreldre valgte å skifte etter hendelsen med katten, det var kanskje overilt, men det var nå deres valg.

Naboens erfaring derimot, den er mer graverende. Man henger ikke en lapp åpent på ytterdøra om at alarmen er avslått. Men jeg tenker vel at det går mer på person enn på selskap, og at det like gjerne kunne hendt i andre selskaper også.

Alt i alt så er vi veldig fornøyde med Securitas. De reagerer kjapt ved alarm, de stiller kjapt opp når det er feil på systemet, og ved brannalarm så varsler de brannvesenet i samme øyeblikk som de evt ikke oppnår kontakt med brukerne ved brannalarm.

Det var forresten også et av punktene for at vi valgte dem ja. De var tidlig ute med denne praksisen, i stedet for at de først rykket ut til boligen, og så ringte brannvesenet om de så at det faktisk var en brann.

Men dette er vel noe de fleste har kommet etter med i senere tid.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:08   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

Det er jo veldig ulikt hvordan områder er dekket opp med biler. Man bør vel i stor grad velge et firma som holder til i nærheten. Der vi bodde før hadde vi et annet firma, men der var det dårlig dekningsgrad på alle fordi det lå langt fra et naturlig sentrum.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:08   #37
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

[quote=Carrera;3535219]
Naboens erfaring derimot, den er mer graverende. Man henger ikke en lapp åpent på ytterdøra om at alarmen er avslått. Men jeg tenker vel at det går mer på person enn på selskap, og at det like gjerne kunne hendt i andre selskaper også.
/quote]

Utrolig tåpelig gjort. Ja jeg tror det har mye med personene å gjøre, men skjer slikt så bør de jo virkelig rydde opp.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:10   #38
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV-tråd

Jeg har hatt Securitas i 5 år og er fornøyd med reaksjonstid og tilbud. Byttet nylig til verisure-utgave og etter å ha truet med Sector endte jeg på 50 mindre pr. måned pluss 0,- i montering.
Anbefalt taktikk. Har ikke vært utsatt for noen selgere, så jeg kan ikke uttale meg om dem. Verisure-appen er veldig bra, får push-meldinger når alarm aktiveres/deaktiveres og kan fjernstyre via app.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:22   #39
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg kan imidlertid melde om at burmesere beveger seg mer i høyden enn alarmen liker til tider. Den tar ikke høyde for at katter kan åpne dører.

Vi har to måter å slå på vår alarm. En full-funksjon, og en nattefunksjon. Dette var noe vi valgte pga barna, men de anbefalte det også om man hadde husdyr.

Vi har jo følere på alle inngangsdører på huset. Dvs, ytterdører og verandadører. I tillegg har vi "øyne" i endel rom.

Jeg så jo fort at disse "øynene" kunne by på problemer om vi ønsket å ha på alarmen om natten, når vi er hjemme. Enn hvis barn står opp og skal ned å drikke feks.

Derfor fikk vi da en nattefunksjon som kun dekker inngangsdører, og en som da også slår på disse "øynene". Når vi er hjemme så bruker vi da kun denne nattefunksjonen.

Dette er sikkert ikke ideelt i alle boliger, spesielt ikke om man har mange vinduer som er tilgjengelige fra bakken. Da vil det i såfall bli en dyr affære om man vil ha følere i alle vindu.

På vårt hus så må man opp i stige for å ha tilgang til vinduer, og det demper risikoen for innbrudd noe, spesielt når alt tyder på at det er folk hjemme. Vi har også naboer på alle kanter, så det å skulle sette opp en stige ville medføre en større risiko for å bli oppdaget. Derfor har ikke vi følere i alle vindu. De stedene som ikke er dekket av følere i dører og vinduer er dermed steder som er dekket av rom-følere, ved full-alarm.

Jeg er litt usikker på hvor følsom "øynene" i huset vårt er nå, men jeg er rimelig sikker på at en katt ikke ville kunne bevege seg rundt uten at alarmen reagerte.

For et par år siden så fikk vi telefon fra Securitas om utløst alarm når vi var på ferie, og det hadde skjedd fordi at hun som passet fisk og planter her hadde satt opp et vindu på stua pga at det var veldig varmt her, og da det hadde begynt å blåse litt, så hadde gardinene blafret slik at de utløste alarmen.

Jeg skal jammen meg sjekke med kaninen vår i morgen jeg. Sette han på stua og se om det da lyser på tavlene når han hopper omkring her.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-12, 01:25   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sector alarm. Spinnoff fra JV tråd

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi har to måter å slå på vår alarm. En full-funksjon, og en nattefunksjon. Dette var noe vi valgte pga barna, men de anbefalte det også om man hadde husdyr.

Vi har jo følere på alle inngangsdører på huset. Dvs, ytterdører og verandadører. I tillegg har vi "øyne" i endel rom.

Jeg så jo fort at disse "øynene" kunne by på problemer om vi ønsket å ha på alarmen om natten, når vi er hjemme. Enn hvis barn står opp og skal ned å drikke feks.

Derfor fikk vi da en nattefunksjon som kun dekker inngangsdører, og en som da også slår på disse "øynene". Når vi er hjemme så bruker vi da kun denne nattefunksjonen.

Dette er sikkert ikke ideelt i alle boliger, spesielt ikke om man har mange vinduer som er tilgjengelige fra bakken. Da vil det i såfall bli en dyr affære om man vil ha følere i alle vindu.

På vårt hus så må man opp i stige for å ha tilgang til vinduer, og det demper risikoen for innbrudd noe, spesielt når alt tyder på at det er folk hjemme. Vi har også naboer på alle kanter, så det å skulle sette opp en stige ville medføre en større risiko for å bli oppdaget. Derfor har ikke vi følere i alle vindu. De stedene som ikke er dekket av følere i dører og vinduer er dermed steder som er dekket av rom-følere, ved full-alarm.

Jeg er litt usikker på hvor følsom "øynene" i huset vårt er nå, men jeg er rimelig sikker på at en katt ikke ville kunne bevege seg rundt uten at alarmen reagerte.

For et par år siden så fikk vi telefon fra Securitas om utløst alarm når vi var på ferie, og det hadde skjedd fordi at hun som passet fisk og planter her hadde satt opp et vindu på stua pga at det var veldig varmt her, og da det hadde begynt å blåse litt, så hadde gardinene blafret slik at de utløste alarmen.

Jeg skal jammen meg sjekke med kaninen vår i morgen jeg. Sette han på stua og se om det da lyser på tavlene når han hopper omkring her.

Det går stort sett bra at katter går rundt altså, men hun har greid å utløse den ved å figurere i skulderhøyde. Og da var det vel et av disse øynene hun utløste tror jeg. For man må vel få opp døra for at den skal reagere. Hun åpner jo dører ved å henge på dørhåndtakene og sparke i karmen, men selv om hun prøver, har hun ennå ikke greid å låse opp en låst dør. Hun mangler tommel. Hun har skjønt hva hun skal gjøre, men får det ikke til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no