Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hund eller ikke?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-12, 17:04   #1
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Hund eller ikke?

Jeg og gutta lurer på om vi har lyst på hund. Jeg har alltid hatt lyst, og har hatt mange gode hundevenner oppigjennom, men har aldri eid en selv. Vi ønsker oss en turvenn (og turpusher), en kosekompis, selskap etter skoletid, og tror familien hadde hatt godt av en med pels å grave fingrene ned i og en som for det meste er blid og trygg. Problemet er pappa som elsker hunder men som ser for seg at det blir for mye ekstra på ham. Før vi begynner å overtale ham, trenger vi nok litt realitetsorientering fra noen med erfaring med hund og lurer på følgende:

- Man bør få valp rett før ferie så man kan være mest mulig til stede. Holder det med tre uker før den å begynne å være alene hjemme om dagen?
- Klarer alle hunder å være alene hjemme på dagtid?
- Hva gjør dere med ferier seinere? Tåler en hund å være på kennel i tre uker uten å savne familien sin alt for mye?
- Hvor gammel bør barn være før de går tur med hund alene? (Kommer selvfølgelig an på hvor sterk hunden er.)
- Er det bare tull med allergivennlige hunder? (Lurer spesielt på soft coated wheaten terrier og portugisisk vannhund.)

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 17:50   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Det kan være lurt å ha ferie når man henter valpen hjem ja. 3 uker er ikke nok til å lære en liten valp opp til å være alene hjemme. Da bør man enten ha mulighet til å ha med hunden på jobb eller mulighet til å dra hjem noen ganger i løpet av dagen.
Alle hunder kan trenes opp til å være alene hjemme så sant de er friske (mentalt og fysisk) og man ikke går for rast frem med treningen.
Allergivennlige hunder er allergivennlige ja. De rasene du nevner vet jeg dessverre lite om, men jeg er sikker på at raseklubbene kan være et godt sted å starte for å finne ut mer.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 17:59   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Se svar bak spørsmålene.

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.


- Man bør få valp rett før ferie så man kan være mest mulig til stede. Holder det med tre uker før den å begynne å være alene hjemme om dagen? I de aller fleste tilfeller; nei. Valpen vil "i verste fall" bare være 11 uker da (om dere får den når den er 8).
- Klarer alle hunder å være alene hjemme på dagtid? Nei!
- Hva gjør dere med ferier seinere? Tåler en hund å være på kennel i tre uker uten å savne familien sin alt for mye? Vi bruker ikke kennel. Noen trives der, andre ikke. Vi bruker venner eller bekjente.
- Hvor gammel bør barn være før de går tur med hund alene? (Kommer selvfølgelig an på hvor sterk hunden er.) Mine eldste får lov, de er 14 og 16 år. De yngste får ikke lov (6 og 8 år). Ikke fordi de ikke klarer, men fordi både barna og spesielt hundene er de voksnes ansvar.
- Er det bare tull med allergivennlige hunder? (Lurer spesielt på soft coated wheaten terrier og portugisisk vannhund). Både ja og nei. Noen tåler noen raser, andre ikke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 18:59   #4
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Noe jeg ikke var klar over før jeg fikk valpen min nå i høst var at valper ikke skal mosjoneres. Du kan altså ikke forvente at du har noen turkompis det første året.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:18   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund eller ikke?

På canis.no har de rasevelger, da kan du få en pekepinn om hva slags hund som kan passe for deg/dere.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:33   #6
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

På canis.no har de rasevelger, da kan du få en pekepinn om hva slags hund som kan passe for deg/dere.

Det skal jeg prøve. Jeg visste ikke det om mosjonering. Jaja, jeg er jo treig i sessen uansett. Det som forekommer meg vanskeligst, er hvor mye tid man trenger hjemme for å få valp. Man må jo enten være lærer med lang sommerferie ellerha råd til permisjon uten lønn for å ha klare det. Hmm. Vi har ikke mulighet til å dra hjem på dagtid eller ha med valpen på jobb. Eldstegutten år kommer hjem fra skolen i totida, men det blir kanskje for lenge for en valp.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 29-12-12 kl 19:46.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:40   #7
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det skal jeg prøve. Jeg visste ikke det om mosjonering. Jaja, jeg er jo treig i sessen uansett. Det som forekommer meg vanskeligst, er hvor mye tid hjemme for å få valp. Man må jo enten være lærer med lang sommerferie ellerha råd til permisjon uten lønn for å ha klare det. Hmm. Vi har ikke mulighet til å dra hjem på dagtid eller ha med valpen på jobb. Eldstegutten år kommer hjem fra skolen i totida, men det blir kanskje for lenge for en valp.

Vi kan ikke gå ifra vår valp ennå. Hun er 4 mnd. Noen valper fikser det med en gang, andre bruker lang tid. Vår bjeffer som en gal bare vi går ut i gangen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:41   #8
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det skal jeg prøve. Jeg visste ikke det om mosjonering. Jaja, jeg er jo treig i sessen uansett. Det som forekommer meg vanskeligst, er hvor mye tid hjemme for å få valp. Man må jo enten være lærer med lang sommerferie ellerha råd til permisjon uten lønn for å ha klare det. Hmm. Vi har ikke mulighet til å dra hjem på dagtid eller ha med valpen på jobb. Eldstegutten år kommer hjem fra skolen i totida, men det blir kanskje for lenge for en valp.

Vi har hatt to valper. Den første valpen fikk vi da ingen av oss var lærere, og den kom til oss i forbindelse med påsken. Det vil si at vi hadde halvannen uke fri - så måtte hunden være alene hjemme. Det gikk helt strålende. Det skal sies at denne valpen var 12 uker da han kom til oss, vi spurte om det fordi vi gjerne ville kombinere valpen med ferie.

Den andre valpen fikk vi i sommer - ni uker gammel. Han var hjemme med oss i halvannen måned, så var han hjemme alene - problemfritt. I løpet av den halvannen måneden var han med oss til Stockholm og til Vestlandet, også problemfritt.

Det er viktig at man ikke presser valpen for mye - f.eks. når det gjelder mosjonering - de første ukene/månedene. Men du trenger ikke vente et år før du går lengre turer altså, det har i alle fall ikke vi gjort.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:45   #9
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Må dere ha en valp da? Vi har, to ganger, kjøpt en voksen hund, mye for å slippe hjemme alene-tilvenning (vi har begge gangene kjøpt hund i ferier, slik at de likevel ikke er alene hjemme i et nytt hjem fra dag én).
Jeg hadde ikke latt en valp være alene hjemme fra tidlig om morgenen til kl. 14. Jeg har vokst opp med hund, foreldrene mine skaffet seg valp to ganger. Den ene gangen hadde more min ulønnet permisjon i ett år (ikke kun fordi vi fikk valp, selvsagt, men da passet det jo ekstra godt) og den andre gangen hadde moren ferie i to måneder.

Selvsagt finnes det mange, altfor mange, som gambler og lar en valp være alene hjemme hele dagen nesten fra dag én, men jeg hadde aldri i livet gjort det. I verste fall får man en veldig, veldig usikker hund. Og da ikke bare usikker på å være alene hjemme, men usikker på det meste.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:49   #10
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Nei, man trenger kanskje ikke kjøpe valp, selv om jeg tenker at det å ha hunden fra den er valp er det beste i forhold til å bli kjent med og vant til barna (og motsatt).

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:52   #11
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Nei, man trenger kanskje ikke kjøpe valp, selv om jeg tenker at det å ha hunden fra den er valp er det beste i forhold til å bli kjent med og vant til barna (og motsatt).

Den første gangen hadde vi ikke selv barn, men kjøpte en hund som hadde vokst opp (hunden var tre år gammel) med småbarn. Da vi fikk vår førstefødte ett år etter at vi kjøpte hunden, var det null problemer.
Hund nummer to kjøpte vi da eldstemann var tre år og minste fire måneder gammel. Denne hunden kom ikke fra et hjem med barn, men var vant til barn ettersom de forrige eierne hadde mange barnebarne som stadig var innom. Ingen problemer denne gangen heller.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 19:55   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Jeg hadde gjort mye for å slippe valpetiden. :sitter midt oppi det nå:

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:08   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Vår erfaring er motsatt. Vi vil heller ha valp. Da kan man forme den akkurat slik man vil. Å overta en voksen er ikke bare-bare. Veldig ofte har de baggasje. Noen kan ikke være hjemme alene, noen har masse andre uvaner. Han siste vi fikk i sommer har alt. Han kan ikke være hjemme alene, er "døv", han piper mye (en uvane han hadde fra før) og har generelt mange "dårlige" egenskaper VI ikke ønsker oss. For andre kan han sikkert være perfekt. Men han elsker barna våre og den andre hunden vår. Han yngste (valpen vår) har ingenting av dette. Og det er stor forskjell på å være sammen med han og han voksne. Man kan være heldig med en voksen, men det er veldi ofte en grunn til at en voksen hund omplasseres eller selges.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:20   #14
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Enig med Avatar i det hun sier om det å kjøpe voksen hund. Det er ofte en grunn til at hunder omplasseres - og det er gjerne a) at eierne ikke har klart å oppdra hunden til en god kamerat som fungerer sammen med andre, b) at det er noe med hunden, eller en sjelden gang c) hunden er helt ok, men man må, av grunner som ikke har noe med hunden å gjøre, kvitte seg med hunden.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:23   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Og jeg tror de fleste c'ene omplasseres privat.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:34   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Vi har en c, den er privat omplassert ja. Det er svigerfar sin.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:43   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg hadde gjort mye for å slippe valpetiden. :sitter midt oppi det nå:

Hvor lenge har dere hatt valp?

Vi har har hatt valp i bare en uke. Det er utrolig hektisk, men gøy. Nå kan vi være hjemme en uke til, men så må jeg på jobb. Nå jobber jeg faktisk bare halvannen time to ganger i uka, så jeg har ikke tenkt at det er et stort problem? Ellers hender det jo at man må til tannlegen, på et møte etc selv om man har valp. Det er jo ikke snakk om mer enn en times tid?

Er jeg på jordet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 20:47   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund eller ikke?

P.S. Jeg ville valgt valp igjen, men det er utrolig med nattevåk. Mye mer enn med ungene. Nå har mannen og hunden flyttet ut av soverommet slik at jeg får sove. Det er piping hver time, og det er tissing og bæsjing flere ganger om natta.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 21:09   #19
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Vi har selvsagt ikke kjøpt hunder som har vært solgt videre pga. adferdsproblemer. Den første ble omplassert fordi de forrige eierne fikk et alvorlig sykt barn og dermed ikke hadde tid til å gi hunden det de mente han fortjente. Den siste kjøpte vi av en oppdretter som ikke kunne bruke hunden i utstilling eller avl pga. en ubetydelig "feil" i utseedet. Vi har ikke tenkt å bruke ham til noe av dette, så for oss er han helt perfekt. Men vi kjøpte ikke av "hvem som helst", og de vi kjøpte hundene av solgte heller ikke til hvem som helst. Vi ville jo aldri kjøpt en hund som nærmest ble kasta etter oss fordi den hadde problemer av noe slag.

Men selvsagt, en valp kan man jo forme på en annen måte. Men man er jo ikke garantert noe som helst uansett hva man velger. Foreldrene mine har én veldig trygg og harmonisk hund, mens en er rimelig nervøs og usikker, med alt det det fører med seg, selv om de har oppdratt hundene likedan og kjøpte begge som valper fra seriøse oppdrettere.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-12, 21:10   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund eller ikke?

Det hørtes slitsomt ut. Tror ikke valpen må tisse hver time. Vår har aldri blitt tatt ut på natta. Inni bur, god natt og ut tidlig neste morgen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no