Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-13, 10:17   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Vi bor i et land med skiftende vær, og i allefall her på Østlandet er det helt typisk å reise på jobb i strålende solskinn og hjem igjen i regn. Så jeg må ha en jakke/parkas som fungerer til begge deler.

Det et ikke snakk om at den må tåle mengder med regn, men en 5 minutters tur bør den takle.

Har sett litt på Didriksons og prøvde Thelma på i går. Er det noen som har den og kan si om det er en jakke som fungerer for all slags vær?
Evt har andre forslag?
(Prisklasse Bergans er utelukket.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:22   #2
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg er veldig fornøyd med min jakke fra Kari Traa. Den er lett vattert så den passer fint i disse dager hvor det er kaldt om morgenen, og litt mindre kaldt når jeg drar hjem. Den tåler også en del regn uten å være klam.

Det er ikke denne jeg har, men denne ser også fin ut

http://www.flust.no/klaer-og-sko/dam...ker-coat-2013/

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:41   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Hva er "prisklasse Bergans"? For Bergans sine softshellkåper hadde sikkert passet perfekt til ditt bruk. Jeg solgte min i høst fordi den var for stor, men skal ha meg en ny. Mener de koster rundt 1200 kr.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:47   #4
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Ja, Didriksons parkas er typisk "allværs". Bruker mine både i opphold og regn. Eller har jeg Merell til samme bruk. På Merell sin er det veldig fin finish på avtagbar hette. Ved å fjerne hetten syns jeg kanskje den er "nettere" i oppholdsvær.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:48   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg har Thelma fra Didricksson.

Den er ikke så klam og jeg bruker den når det ikke regner også. Men jeg har en annen jakke i tillegg også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:54   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hva er "prisklasse Bergans"? For Bergans sine softshellkåper hadde sikkert passet perfekt til ditt bruk. Jeg solgte min i høst fordi den var for stor, men skal ha meg en ny. Mener de koster rundt 1200 kr.

Jeg tenker at rundt 1500 er maks, så 1200 er absolutt innenfor.

Glemte å si at jeg ønsker at den skal være litt 'allround' i utseendet også.

Kjøpte en hvit Didriksons i fjor som jeg liker snittet på, men jeg blir visst ikke helt komfortabel med hvit jakke. Blå er visst min farge.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 10:55   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg husker ikke navnet på den jeg hadde, men den var ensfarget, innsvinget i fasongen, og ble brukt til både "hverdag og fest". Jeg savner den, for den var virkelig all-round.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:00   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg har en soft-shell fra Bergans. Liker den godt, feminin i snittet, ikke for 'sporty'. Men den er ikke egnet til å gå i øs-pøs regnvær på tur.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:00   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg har en type parkas fra Jean Paul, kjøpt i fjor. Vannsøyle på 10 000 og puster. Den var riktignok dyr, 2500, men kan brukes til det meste. Kjøpt på Match.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:10   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg husker ikke navnet på den jeg hadde, men den var ensfarget, innsvinget i fasongen, og ble brukt til både "hverdag og fest". Jeg savner den, for den var virkelig all-round.

Kan det være den som heter Vika? Den ser veldig fin ut.

Ble sittende å se på Bergans nå, og lurer på om det egentlig er en skalljakke jeg vil ha... I første omgang. For softshell tror jeg også kan være fint å ha.
Men Bergans har mange fine, og var ikke så avskrekkende i pris som jeg trodde.
Mannen må vel strengt tatt kjøpe en presang til meg når jeg er ferdig med skolen snart?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:13   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Ja, Vika var det! Den er finere på enn på bilder.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:15   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Min softshellkåpe heter Bergans Mandal Lady, men det ser ikke ut til at de har den lenger.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 11:18   #13
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Hm, må ut og prøve litt. Tror de har godt utvalg av Bergans i nærheten.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:10   #14
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Bergans sin "Lone"? Ny modell.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-13, 23:18   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Didriksons Thelma er absolutt en jakke som brukes i tørt vær også, ja. Den er perfekt til det, faktisk. Og helt tett i regn, ihvertfall stavangerregn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 01:04   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Bergans sin "Lone"? Ny modell.

Ja, det er en av de jeg må få prøvd på. Den og den nye Trondheim. (Den gamle ser ut til å være hakket for glinsende for meg. Liker ikke glinsende stoffer.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 10:15   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Min softshellkåpe heter Bergans Mandal Lady, men det ser ikke ut til at de har den lenger.

Den har jeg og, evt en som ligner. Tredje sesongen nå, men jeg vet JP fører de enda, om enn med små endringer av detaljer fra år til år. Betalte 1999,- for min. Super allværsjakke!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:12   #18
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

"Lone" er ganske stor i str. Fleste kan nok sikkert gå ned en str i fht hva man bruker ellers.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:15   #19
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg har Didriksons Thelma og bruker den i all slags vær. Den er perfekt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 12:43   #20
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Didriksons parkas, hva når det ikke regner?

Jeg har også Didrikson Thelma. Bruker den masse og er super når vi står i all slags vær langs fotballbaner.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no