Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-15, 19:23   #21
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi er veldig glad i vinteren. Ungene er med på skitrening, og vi går på skøyter, aker og kjører litt alpint. Vi har helt bevisst unngått hallidrett for ungene, for vi vil heller være ute (selv om jeg tåler kulde dårlig og fryser meg fordervet med jevne mellomrom).

Jeg synes man skal prøve å drive med aktiviteter i helgene som gjør at både små og store får brukt kroppen og svettet litt. Om det er ute eller inne er ikke så viktig. For vår del - der vi bor - er det praktisk og greit å drive med uteaktiviteter, og når vi også liker det, så kjører vi på.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:26   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg har to bandygutter, så det blir mye skøyter. Men en del helger med ski, langrenn eller slalåm, blir det gjerne i løpet av året. Jeg valgte å overkomme "neinei, slalåm er ikke noe for meg/oss"-aversjonen som min vestlandsoppvekst (med foreldre med null friluftstinteresse) ga meg og kastet meg uti det, kjøpte utstyr til meg og eldste og fikk instruksjon. Og det har vært så fint for oss! Super familieaktivitet, og for eldste er det også en fin sosial ting, og han stikker gjerne på turer med venner også (vi bor 8 minutter fra et anlegg).

Og så gjorde jeg det samme med langrenn for to år siden, kjøpte utstyr, gikk på kurs og lærte meg å bli i hvert fall mindre håpløs. Jeg har jo labbet rundt på tur før også, men det har vært et sosialt handicap, egentlig, både da jeg bodde i Trondheim og her i Oslo, å ikke kunne gå på ski. Man regner det som selvsagt at alle kan bli med på en langrennstur, hyttetur med ski, eller hvahardu.

Jeg har vært bevisst på at barna skal lære seg å bli helt habile skiløpere, nettopp fordi jeg selv syns det har vært kjipt å ikke være det.

Uten at jeg mener at andre bør gjøres et samme, altså. #FP-forbehold.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:36   #23
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi går langrenn når vi har mulighet. Skøyter og alpint driver mann og barn med, jeg gjør helst ingen av delene.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:43   #24
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg kan ikke å gå på ski, og i hvert fall ikke på nedoverski. Kona kan, og tar med Ungen i blant. De går også på skøyter sammen (det kan jeg heller ikke, men det er sosialt akseptabelt for en vestlending).

Vi aker sammen og går på tur (på beina) også om vinteren. I dag bygde vi snømenn og skihopp for leker. Så ute er vi absolutt, men ikke særlig sportslige. Det lever jeg godt med, men ungene skal få tilbud om å være med på skiskole hvis de vil.

Jeg opplever det ikke som noe sosialt handicap å ikke kunne/ville gå på ski.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:52   #25
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ja. I år har alle sesongkort i alpinanlegget her, hvilket har vært gull verd siden det har vært dårlig med langrenn i år. Vi går familieturer på langrenn, og begge ungene trener langrenn en gang i uken. Primært fordi vi har ønsket at de skulle bli såpass habile teknisk sett at det ikke er derfor de blir slitne på tur.

Pga ødelagt kne har jeg ikke kunnet kjøre ski på noen år, så jeg blir genuint lykkelig over å sitte sammen med gjengen min i en stolheis.

Vi er bittelitt på skøyter, særlig Knøtto liker det, men jeg synes det er gørr.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 19:57   #26
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi står på slalåm og vi er på skøyter. Og i akebakken om det er snø her hjemme. Men ikke veldig ofte. Ikke hver helg. Nå blir det slalåm mye sjeldnere enn når ungene var små, for nå vil de jo bare stå i store bakker og alle har blitt så store at vi må betale for alle. Før så var vi mye i barnebakker som var billige kort eller gratis, men nå er det bare de største bakkene som gjelder gitt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 20:29   #27
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Lite snø her vi bor, så masse skigåing kan deg ikke bli. De har stått litt på langrenn (yngste blir foreløpig sint som en veps med ski på beina), de har vært på et traumatiiserende slalomkurs (en haug med unger og kun to instruktører - ble frykt framfor mestring), men bi benytter skøytehallen i nærheten og skøyter trives de med.

Jeg veksler mellom å lure på om det er Krise at vi ikke har oppsøkt snø og ski enda mer og å tenke at det selvfølgelig ikke er noen krise. Slalom lurer jeg på om vi noen gang vil få dem med på igjen. Langrenn er det lavere terskel for.

Kan legge til at mannen liker vintersport men at jeg har et mildt sagt anstrengt forhold til å ha ski på beina. Jeg lever et noenlunde fullverdig liv.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 20:30   #28
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg elsker å gå på ski, mens mannen er mer lunken. Ellers i året er vi begge mye ute. Så det er ofte jeg som drar dem med på turer. Men vi kan leke i snøen, kjøre akebrett, stå på skøyter sammen. Tenkte å ta med 5,5- åringen på slalom i vinter.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 20:42   #29
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ja. Vi går på langrenn og står på slalom/Telemark når vi er på fjellet (på hytta til foreldrene mine). Rochermannen har også snowboard. Alle som er innenfor aldersmessig har eget, oppdatert utstyr. I tillegg ble det kjøpt inn skøyter i fjor da det ikke fantes snø her. Men der er det bare jeg som har skills fra før av. Resten var Bambi, men ett sted må man vel starte.
Rochermannen har i voksen alder lært seg å like/mestre langrenn da han kom fra en familie som ikke hadde noen tradisjon for den slags. Jeg ble tvunget med ut på tur hver søndag og har måttet overkommet ungdommens aversjon. Nå har jeg lette løypeski og gode skisko og alt er fint .

Sønnemannen går i tillegg på skitrening 1-2 ganger i uka nå i vinterhalvåret. Jeg har litt inntrykk av at det er "obligatorisk" i vår del av byen. Det er jo en flott idrett å ha grunnleggende ferdigheter i. Super treningsform og fin til turbruk.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 20:58   #30
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg elsker å gå på ski og stå på slalom, jeg liker å gå på skøyter og være ute om vinteren. Skikkelig vinter, snø og ski er det eneste jeg savner intenst etter jeg flyttet til vestlandet. Vi prøver å klemme inn så mye tid på ski vi greier allikevel, da. Bruker jobbhytte i skieldorado så mye som vi kan, hiver oss med på hytteturer til skistrøk og kaster oss i skiklærne med en gang det er hvitt ute. Mannen er bergenser, men nærmest oppvokst på Ustaoset i vinterhalvåret, så han er veldig glad i og god til å gå og stå på ski til å være bergenser.

Jeg synes det ser ut til at ungene er smittet av min skiglede og de har tatt det lett. Det er ekstremt god trening, og jeg savner tiden da jeg bodde i Oslo og bare smatt i skitøyet, tok banen til Sognsvann og en rask tur før jeg skulle på Blindern eller på ettermiddagen.

Ski er ikke noe man må beherske eller like, men jeg er veldig glad for at jeg gjør det.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:24   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Tja, midtimellom?
Vi liker langrenn som familieturaktivitet om vinteren, og har gått nestenhver helg de vintrene det har vært føre nær der vi bor. Men vi farter ikke til andre siden av byen eller enda lenger for å finne det. Heller ikke hytteturer hver helg for å få gått mer.

Skøyter; litt innimellom.

Slalom; startet ifjor med hele gjengen og prøver få til noen runder i løpet av sesongen, men det går jo fort mye penger.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:29   #32
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Jeg vil helst bare ha svar fra dere som helst ikk bedriver sånt. Neida. Greia er at jeg satte meg som mål at mine barn skulle ha godt nok utstyr og mulighet for å mestre dette og ha glede av det. Jeg liker det greit nok når vi først er på fjellet en gang i året. Men har så dårlig samvittighet når naboer helg etter helg legger ut på turer og "alle" legger ut bilder av marka- turer.

Har som mål å gå på skøyter, langrenn og slalåm minst én gang i året. Bare fordi vi bør. Men ungene koser seg da.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:30   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Ja, vi har hytte på fjellet, så vi har sesongkort og står mye alpint. Langrenn har det vært mindre av, jeg er ikke spesielt glad i det selv annet enn som trening, og lillesøster har vært temmelig vanskelig å motivere. I år ser det bedre ut, så vi har allerede fått noen turer.

Vi bor rett ved skøytebane, og jeg synes det er kjempemorsomt selv, så det prøver vi å få til når vi ikke er på fjellet. #vinterdeprivert vestlending i barndommen

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:30   #34
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

En dag i bakken for oss fire med leie av utstyr koster ca 2000. Da er det ikke noe vi bare gjør i tide og utide.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:35   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Slalåm er veldig dyrt, ja, sesongkort koster vel omtrent 16 K for oss fire. Vi kjøper bare brukt utstyr og arver til ungene, men det skal jo preppes og slipes, skibuksen ligger plutselig igjen hjemme, kakao og lunsj i bakken osv.

Men for oss er det verdt det, siden både mannen og jeg hatet vinteren intenst før vi fikk skiglede. Det er omtrent halve året, altså. Og som Poly ønsker jeg at barna mine skal bli mye bedre på ski enn jeg var.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:37   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

En dag i bakken for oss fire med leie av utstyr koster ca 2000. Da er det ikke noe vi bare gjør i tide og utide.

Til barna får du brukt utstyr som er spart inn etter 2 leier.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:42   #37
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi er ikke der enda, rett og slett. Først var eldste for liten, og så var jeg gravid, og så har yngste vært for liten. Vi har delt oss litt da, så eldste har gått litt på ski, og har omsider også fått testet skøytene. Neste vinter kan det kanskje være aktuelt med familieutflukt. De kommer garantert også til å være blant de som ikke har prøvd slalåm, med mindre mannen tar dem med.. Ikke f om jeg setter utfor!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:46   #38
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Til barna får du brukt utstyr som er spart inn etter 2 leier.

Ja. Men siden de vokser slik at de må ha nye støvler hvert år, det skal lagres osv, så blir det heller til at vi tar et slalåmrush i påsken. Familiehytta er dessuten slik at det er uaktuelt å frakte med slik at vi uansett må leie.

Vurderer å kjøpe når ungene blir litt større og ikke vokser så mye.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 21:51   #39
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi bor i Bergen og har dermed litt kjøretid til vinteraktiviteter. Ingen av oss er vokst opp med det. Mannen er utlending og lærte ikke å gå på ski før han var nesten voksen. Jeg er vokst opp i Bergen med foreldre som var lite glad i å gå på ski. Vi gikk noen turer i påsken og det var det.

Som voksne er vi begge glade i ski, både langrenn og slalåm.

Vi har begge to lyst til at jentene skal ha et godt forhold til ski og kunne det godt nok til at de selv kan velge hva de vil gjøre når de blir store tenåringer og det er litt flaut å være nybegynner.

Vi har ikke tilgang til hytte i skiområde og kjører derfor dagsturer til skiføret. Det blir noen turer på hver skiform hvert år, men det sikrer i alle fall at jentene kan og fremdeles synes at det er ganske gøy.

Langrenn har vi lært dem selv. Slalåm tok vi instruksjon på alle sammen da vi var 37 og jentene 8 og 6.

Jeg synes ikke at det er en absolutt nødvendighet å kunne gå på ski. Men, som sagt, for oss er det et poeng at jentene kan nok til at de kan ta valg når de blir større. Og at de har godt utstyr og kan være med på turer om de vil.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-15, 22:02   #40
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Driver du og familien med vinteraktiviteter/ vintersport?

Vi bor 100 meter fra lysløype, men er ikke så flink til å bruke den vinterstid. Men eldstemann har blitt glad i å med langrennsski, så vi prøver å få til det av og til. Ellers går det bare i fotball og svømming.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no