Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan du spise mat du ikke liker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Spytter du ut mat du ikke liker?
Ja, har skjedd noen få ganger i løpet av livet? 38 45,78%
Skjer jevnlig. 11 13,25%
Ja, hver gang 4 4,82%
Nei, helt utenkelig. 27 32,53%
Bare brokkoli, alt annet går i grisen 2 2,41%
Spiser ALDRI noe jeg ikke er 100% sikker på at jeg liker 1 1,20%
Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-24, 07:41   #81
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Ja, jeg sliter også med stram (brun) geitost. Også i kake?

Fløtemysost kan være godt i sånt da. Har smakt brunostis jeg syntes var god.

Men du spyttet ikke ut?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 07:50   #82
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, jeg sliter også med stram (brun) geitost. Også i kake?

Fløtemysost kan være godt i sånt da. Har smakt brunostis jeg syntes var god.

Men du spyttet ikke ut?

Nei, jeg spyttet ikke. Jeg var riktignok blant god venner men det ville vært like vanskelig å spytte ut som det var å svelge. Var en form for kremkake og løpet var kjørt før smaken nådde hjernen.
Jeg tror jeg kom ut av det med æra i behold, og at det blir en god historie av det. Og jeg kommer aldri mer til å nærme meg noe med geit i (geitekjøtt er godt da).
Jeg innser at jeg har motsatt kurve, der de fleste barn blir mindre kresne med alder ser jeg ut til å gå motsatt vei. Alt gikk i grisen, men nå er meieriprodukter av geit strøket av lista. Mango har jeg skydd i mange år allerede.
Men brunt brennevin er i ferd med å vokse seg på meg. Pussig at smakspreferansene kan endres med alder.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-24, 22:10   #83
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Ost av geit går ikke ned. Ikke uten å komme opp igjen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-24, 10:26   #84
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Det er ikke alt som er godt i kake, nei.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-24, 10:29   #85
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Jeg fikk lyst på denne kaken jeg. Var det flaó?
https://verdensmat.no/?tag=geitostkake

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-24, 10:51   #86
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.814
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Jeg kommer ikke på noe jeg ikke klarer å spise. Det er en del ting jeg ikke synes smaker godt, enten at det er altfor sterkt, eller inneholder for mye kokos. Det er en smak som jeg synes overdøver alt annet. Halvblandet med melk eller fløte kan jeg takle en del gryteretter og slikt, men jeg synes fortsatt ikke det er noen høydare. Men da blir jeg jo veldig fort forsynt, og burde kanskje lage spicy kokosgryte flere dager i uka.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-24, 21:06   #87
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Har forresten spist Bygotto med sopp og trøffel fra ferdigmatdisken på Meny, og det fikk meg til å tenke på denne tråden. Det var virkelig borderline. Rart hvordan man kan synes alle bestanddelene vanligvis er ok, og så kan en rett gå opp i

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-24, 20:50   #88
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du spise mat du ikke liker?

Blåmuggost.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no