Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva som er galt med skolenorge

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 17:17   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hva som er galt med skolenorge

I dag satt vi og planla resten av skoleåret på jobb, og jeg fikk sjokk. Jeg burde vel egentlig ikke blitt overrasket etter å ha opplevd en tilsvarende situasjon i november, men jeg ble faktisk det.

Skoleåret er visst slutt nå. Mange karakterer er satt, det planlegges ikke nye prøver, og alle skoledager etter tentamen skal bare brukes til tøv og tant.

Som sagt, det samme skjedde i november. Hele desember gikk bort til turdager, juleverksted og filmvising. Og skoleåret kommer jo ikke skikkelig igang før i september, august brukes til bli-kjent-aktiviteter. Så da sitter man igjen med 3 måneder før jul, minus høstferie, konserter og ditt-og-datt-dager. Etter jul har vi fire måneder, minus påske, skidag(er), konserter, kino, arbeidsuke, gründercamp, avspassering, turdager, osv.

Elevene får altså undervisning i mindre enn 6 måneder av året. Er det bare jeg som syns det er galskap?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:23   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Du jobber på en rar skole. Her er ikke annet enn foreløpige karakterer til foreldresamtale satt. Vi har fremføringer, prøver og tentamen igjen. Og mye vanlig undervisning.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:30   #3
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Det var tidlig. Sette karakterer i beg av mai? Vi fører karakterer andre uka i juni, så perioden etter det er kanskje litt slappere. Nå er det jo slik at elevene kan komme opp i muntlig, den er som regel rundt 17/18 juni, så jeg for min del kjører fag helt fram til da. Jeg synes vi som lærere har en jobb å gjøre når det gjelder å gjøre den siste tiden før lange ferier meningsfylte. Juni trenger ikke bare være pølsegrilling, det finnes nok av "kose"aktiviteter som også er lærerike. En skole som legger ned årene i mai, kan i alle fall takke seg selv hvis halve elevflokken tar ut ferie før skoleferien har begynt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:44   #4
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Jeg har også flere ganger forundret meg over all tiden som går med til dilldall, spesielt på barneskolen som barna mine går/har gått på. Oppstart om høsten fortoner som en lang måned med koseturer, pølsegrillig, blåbærplukking etc. Bøker har de ofte ikke fått før langt ut i september, og vips er det høstferie...

For all del, det jobbes mye på skolen også, ungene mine bruker mye tid på lekser, og de har lært mye. MEn jeg tror likevel at en del av tiden kunne vært brukt litt mer nyttig...

Når det er sagt, så har jeg unger som trives veldig godt på skolen, lærere gjør en fabelaktig jobb, ihvertfall de jeg har hatt kontakt med.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:53   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Jeg synes også skolen din virker rar. At det på et tidspunkt ikke planlegges så mange nye prøver er nå så, nå kjører vi full rulle mot skriftlig eksamen (eller mulig skriftlig), deretter trener vi til muntlig selv om absolutt ikke mange nødvendigvis kommer opp.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:05   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du jobber på en rar skole. Her er ikke annet enn foreløpige karakterer til foreldresamtale satt. Vi har fremføringer, prøver og tentamen igjen. Og mye vanlig undervisning.


Signerer. Vår rektor er kjempenøye på at man har ordentlig skole til siste dag. Skulle bare mangle.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:12   #7
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har også flere ganger forundret meg over all tiden som går med til dilldall, spesielt på barneskolen som barna mine går/har gått på. Oppstart om høsten fortoner som en lang måned med koseturer, pølsegrillig, blåbærplukking etc. Bøker har de ofte ikke fått før langt ut i september, og vips er det høstferie...

For all del, det jobbes mye på skolen også, ungene mine bruker mye tid på lekser, og de har lært mye. MEn jeg tror likevel at en del av tiden kunne vært brukt litt mer nyttig...

Når det er sagt, så har jeg unger som trives veldig godt på skolen, lærere gjør en fabelaktig jobb, ihvertfall de jeg har hatt kontakt med.

Det er det som er en del av problemet; når man kutter et par måneder på hver side av skoleåret, så blir det veldig travelt de månedene man faktisk har skole.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:15   #8
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det er det som er en del av problemet; når man kutter et par måneder på hver side av skoleåret, så blir det veldig travelt de månedene man faktisk har skole.

Men hvorfor kutter dere? Hvilken skole jobber du på, forresten? (Barneskole? Vg.skole?)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:18   #9
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

De aller fleste skoler har vel dødtid etter tentamen, og helt i begynnelsen av semesteret. "Det har jo alltid vært sånn".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:20   #10
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

De aller fleste skoler har vel dødtid etter tentamen, og helt i begynnelsen av semesteret. "Det har jo alltid vært sånn".

Ja, men hvorfor i huleste legger dere tentamen til begynnelsen av mai? Vi har de så langt mot slutten som vi klarer, (må rekke å rette ferdig før evt eksamen) og deretter kommer jo eksamen. Jeg skjønner heller ikke hvordan dere rekker å komme gjennom alt pensum når prøvene kommer så tidlig på året?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:23   #11
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Neida, tentamen er i månedsskiftet, men mai er jo bare ei eneste langhelg.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:24   #12
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Neida, tentamen er i månedsskiftet, men mai er jo bare ei eneste langhelg.

I månedskiftet mai/juni? Dere kan jo jobbe med fag de dagene i mai som ikke er helligdager. Det er tross alt noen (flest, faktisk) av de også. :skjønner ikke problemet:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:28   #13
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Ja, jeg har ingen problemer med å jobbe med fag de dagene i mai som er tilgjengelige. Faktisk er det ganske praktisk for meg at så mange andre legger inn årene, for da har elevene mine mer tid til mine fag. Men du skal ikke komme og fortelle meg at dette er eneste stedet i landet hvor juni, august og desember for det meste forsvinner til tant og fjas, og at veldig mange andre dager i løpet av året også "forsvinner".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:32   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Eldste går bare i første klasse, men her er i hvert fall ikke undervisningen slutt enda, de har masse, masse undervisning hele tiden. De skal ha kartleggingsprøver i neste uke og det er full undervisning hver dag, med små avbrekk som morgensamling og uteskole på tirsdager. Det varierer vel fra skole til skole, kanskje.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:34   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Tja, vi har noen "bli-kjent" dager i august, (det sosiale er jo også viktig) noen tur- og aktivitetsdager, (gym) en tur på kino/teater i løpet av året, (norsk, engelsk, samf.fag) og OD-dagen og arbeid i forbindelse med den. Siste uken før jul og somer er det jo litt rydding og mindre faglig fokus enn resten av året, men jeg er ikke med på at vi bare driver med tull og tøys, altså.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:01   #16
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Hos oss har det blitt strammet inn de siste årene, men det har aldri vært så "slapt" som det du beskriver. For Vg3 skjer det selvsagt ikke mye undervisning etter 19. mai siden de fleste er opptatt med eksamener, men på Vg1 og Vg2 er det undervisning fram til skoleslutt 23. juni, og vi trenger ikke å føre standpunktkarakterer før langt inn i juni. Jeg planlegger skriftlig innlevering i Vg2-klassen min i norsk i slutten av mai og muntlige presentasjoner i Vg1-gruppa mi i tysk i juni. Den eneste gruppa der jeg avslutter vanlig undervisning og begynner å antyde karakterer i disse dager er i Vg2 tysk, for de kan trekkes ut til skriftlig neste uke. Etter trekket blir det undervisning for fullt fram til evt. eksamen 4. juni. Etter det kan det nok bli litt tøft å holde trykket oppe hvis det ikke er nok elever "til overs" til et muntligparti, men jeg har tenkt å holde på likevel. Vi trenger jo ikke å sette karakterene i fag med sentralgitt skriftlig sensur før fellessensuren, og den er 22. juni i år. Så vi har god tid og jeg planlegger å bruke den.

Forøvrig kjører vi rimelig for fullt i desember, og det er kun Vg1 som bruker særlig tid til bli kjent-aktiviteter i august. Jeg satte første muntlige karakter i den ene tyskgruppa mi 7 skoledager etter første skoledag i høst.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:02   #17
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Eldste min går bare i 2. klasse, så eg har jo ikkje så mykje er faring. Men i 1. klasse var da leksa frå dag 1, og leksefri er da kun når da ikkje er skule. Leksa vert da nok fram til sista skuleveka før sommaren.
No øver dei ein del til 17. mai, men då går da ut over frie aktiviteter og formingstimane.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:05   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg har også flere ganger forundret meg over all tiden som går med til dilldall, spesielt på barneskolen som barna mine går/har gått på. Oppstart om høsten fortoner som en lang måned med koseturer, pølsegrillig, blåbærplukking etc. Bøker har de ofte ikke fått før langt ut i september, og vips er det høstferie...

Når det er sagt, så har jeg unger som trives veldig godt på skolen, lærere gjør en fabelaktig jobb, ihvertfall de jeg har hatt kontakt med.

Det å fungere i sosiale situasjoner og å skape gode relasjoner er også en del av skolegangen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:18   #19
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Min 8.klassing er ferdig med 3 av 4 tentamener nå i vår...., mye tid frem til ferien 23.6 med andre ord.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 19:20   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva som er galt med skolenorge

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det å fungere i sosiale situasjoner og å skape gode relasjoner er også en del av skolegangen.

Helt enig, jeg synes bare det er positivt at de gjør sånne ting, og ved å ta skogsturer og diverse lærer de også mye. Her er det fast uteskole hver tirsdag, omtrent uansett vær, og de lærer en masse om skogens dyr, forskjellige bær, fotspor og naturen generelt. Kjempepositivt! Det gjelder å finne en god balanse da, selvsagt. Det har de virkelig klart på eldste sin skole, fantaaastisk skole!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no