Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Burde man avstå fra lønn som trener?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-15, 23:07   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Burde man avstå fra lønn som trener?

Jeg har visst plutselig blitt instruktør for et parti med barn i 5-6 års alder. () Det er lønnet, men det er jo ikke mange kronene. Men det dekker bensin til og fra, og kanskje treningstøyet jeg må kjøpe forbindelse med denne jobben. Leder for klubben har nevnt flere ganger at det går an å avstå fra lønn, og virker nesten litt.. paff? da jeg sa at de kronene synes jeg er greit å ha med seg, det dreier seg om en del ekstra kurs på kveldstid og helg, og dessuten litt utgifter.

Hva ville dere ha gjort?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:10   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Jeg hadde tatt tyrene ved hornene og spurt leder om hva han mener med det der. Jeg synes man ødelegger for den som kommer etter hvis man frasier seg godtjørelse som dekker egne utgifter.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:13   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Enig med Katta.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:21   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Jeg vet at hockeytreneren til storebror gjorde dette, men da gikk pengene til lagkassa og kom det konkrete laget til gode. Jeg tenker selv at det er helt kurant å ta i mot honorar for en jobb man gjør og uten dårlig samvittighet.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:29   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Jeg ville enten ignorert det eller gjort som Katta sier. Selvsagt kan man ta i mot en godtgjørelse av et slikt omfang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:42   #6
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Jeg ville nok spurt litt med hva som er vanlig og hva leder mener. Jeg forstår godt at klubben vil spare de kronene de kan. På den annen side synes jeg ikke det er riktig at du har utgifter i forbindelse med å være instruktør. Men jeg tror det siste er ganske vanlig, at man ender opp med noe utgifter når man er med frivillig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:59   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Det som ikke er greit er å spørre noen om å være trener mot noe godtgjørelse og så guilttrippe etterpå for å ikke frasi seg lønna.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 08:02   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det som ikke er greit er å spørre noen om å være trener mot noe godtgjørelse og så guilttrippe etterpå for å ikke frasi seg lønna.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 08:04   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.987
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det som ikke er greit er å spørre noen om å være trener mot noe godtgjørelse og så guilttrippe etterpå for å ikke frasi seg lønna.

Helt enig.

Det er ganske vanlig å gjøre slike trenerjobber gratis, men har man fått beskjed om at det er betalt, så er det underlig at man plutselig får beskjed om at det ikke stemmer allikevel.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:29   #10
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det som ikke er greit er å spørre noen om å være trener mot noe godtgjørelse og så guilttrippe etterpå for å ikke frasi seg lønna.

Ja, det føltes litt slik. Jeg ble nærmest headhuntet, de andre som er med er 18-20 år gamle, og de ville ha med noen litt eldre. Og hun visste at jeg har jobbet med barn. Mannen er allerede trener for et annet lag, og vi har mye kioskvakter osv med to håndballspillende barn, så jeg var litt nølende, men sa til slutt ja. Neste helg er det 4 timer kurs på fredag, 9 timer på lørdag og 7 timer på søndag , så jeg har rett og slett bestemt meg for å ta imot de 6-700 kr jeg sitter igjen med til sommeren. Om det blir surmuling så sier jeg fra meg jobben tror jeg, det er nok folk, men de ville ha med en som ikke skal være russ til våren osv. Det er en del andre ting som er litt tungt privat for tiden, så jeg orker ikke slike ting som føles negative akkurat nå.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 12:28   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Jeg er enig i at det er greit å være tydelig om hva man mener.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 12:41   #12
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Hadde dette vært en oppgave jeg selv hadde ønsket eller oppsøkt hadde det nok føltes annerledes. Nå er det litt på tross av manglende tid og overskudd (da spesielt kurs og møter på kveldstid), og med varierende inntekt for tiden har jeg bestemt meg for å stå stødig i at jeg ikke ønsker å tape penger på å trene andres barn. Veldig kjekt å ha forumet her, ikke bare fordi man får andres synspunkter, men noen ganger lander man litt tryggere i egen avgjørelse også.

De andre trenerne og hun som er sjef/organisator mottar alle lønn/godtgjørelse, derfor blir det litt ekstra rart at det nesten ble litt forventet at jeg skulle avstå.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 13:14   #13
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Ta i mot godtgjørelsen!
Du har ikke bedt om å få denne jobben og du gjør en formidabel dugnadsinnsats for andres barn her. Som forelder ville jeg ønsket at mitt barns frivillige trener i det minste fikk dekket utgiftene sine. Som andre sier så gjør det også lettere for den som kommer etter deg.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 14:48   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Burde man avstå fra lønn som trener?

Ta penga, herreminhatt. Det er så mange gratispasssjerer blant foreldre, at det skal da bare mangle om du ikke kan ta imot de usle kronene. Det er jo ikke snakk om "lønn" en gang, etter mitt syn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no