Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Priser på tjenester - mva-spørsmål

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-11, 17:57   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Priser på tjenester - mva-spørsmål

Hva er vanlig når man får en fastpris fra håndverker?
Kan man regne med inkl. mva eller eks. mva?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:58   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

De må du vel nesten spørre om tror jeg. Vi har alltid fått inkludert mva, men vi har sagt fra på forhånd at det er det vi ønsker. Uansett står det vel spesifisert når du får tilbudet?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:58   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Som privatperson skal du ha oppgitt priser inkl mva.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 18:05   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Bare vær sikker på om prisen er med eller uten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:07   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

De jeg har snakket med har sagt det uten mva. Også uten å nevne at prisen er uten mva. Utrolig irriterende, men nå har spør jeg alltid.

Men som Daisy sier, de skal oppgi med mva til privatpersoner.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:08   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Som privatperson så skal du ha pris være inkludert mva.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:11   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Vi har fått en pris pr telefon, de har vært her og gjort halve jobben (elektrikker), men klarte ikke å gjøre seg ferdig, men fikk likevel en regning i dag som var langt unna det vi hadde avtalt, så jeg har sendt avgårde en mail med noen spørsmål. Det var plusset på mer enn mva., men jeg trodde den prisen vi fikk var inkl. mva. Får se hva de svarer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:39   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Er det ikke halve prisen engang? Siden de har gjort halve jobben mener jeg.
For du SKAL ha pris inkl mva som privatperson

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:43   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Er det ikke halve prisen engang? Siden de har gjort halve jobben mener jeg.
For du SKAL ha pris inkl mva som privatperson

Nei, de har ikke gjort hele jobben enda, i tillegg de brukte litt lengre tid enn de trodde de skulle gjøre, fordi de måtte dra ut å hente mer materiell, tiltross for at vi sendte en beskrivelse på hva vi skulle gjøre, så hadde de altså ikke med bryteren de trengte. Så da ble det jammen ekstra tid og kjøring - jeg syntes ikke jeg skal betale for dårlig planlegging heller jeg da, men det er en annen diskusjon.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:46   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.003
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Det er jeg enig med deg i. Men det står vel hva de har tatt betalt for eller? Om det står 2 kjøringer f.eks

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:58   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Det er jeg enig med deg i. Men det står vel hva de har tatt betalt for eller? Om det står 2 kjøringer f.eks

Joda, 2 kjøringer er notert. Men jeg tror denne går i orden, jeg var ganske klokkeklar når jeg ringte idag og mannen i andre enden sa "I fix", jeg skulle sende mail på hva jeg ikke var enig i, og da kom jeg plutselig på at jeg ikke var enig i mva'en heller.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 20:11   #12
Kirsten72
Nybegynner
 
Kirsten72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Kirsten72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Priser på tjenester - mva-spørsmål

Vi hadde noen på hytta som inkluderte både ditt og datt - til og med timene de tok av til lunsjpause. De installerte en mye dyrere boks enn det jeg ba om også. Så jeg sendte sinnamail og betalte ikke - når jeg fikk purring sendte jeg kopi av mailen vi ikke fikk svar på. Da slo han av 5000 med en gang, så hadde jeg gått videre med det så hadde jeg sikkert fått endamer avslag, men de tjener jo ganske mye på at folk ikke går videre.

Håper det ordner seg.

__________________
Jente -95 og Jente -00
Kirsten72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no