Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

TV via hjemmekinoen?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-11, 22:45   #21
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Har du testa denne? http://www.connectivityguide.philips.com/

Nei.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:01   #22
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nei.


Anbefaler å teste ut den. Så enkel og grei ut å bruke.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 23:16   #23
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Akkurat koblet opp hjemmekino her hos meg.
Har også bare en HDMI-utgang på hjmmekinoanlegg.
Hadde ikke splitter, så jeg koblet som følger;
HDMI mellom hjemmekino og tv - inngang 1
HDMI mellom hd-pvr dekoder og tv- inngan 2
audiokabel mellom hjemmekino og hd-pvr dekoder.
Jeg har lyd både fra tv og dvd spiller gjennom hjemmekino.

Håper du får det til. jeg er ikke verdens beste på dette, men fikk det til....

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:08   #24
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.


Anbefaler å teste ut den. Så enkel og grei ut å bruke.

Jeg skal gjøre det! Takk!

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Akkurat koblet opp hjemmekino her hos meg.
Har også bare en HDMI-utgang på hjmmekinoanlegg.
Hadde ikke splitter, så jeg koblet som følger;
HDMI mellom hjemmekino og tv - inngang 1
HDMI mellom hd-pvr dekoder og tv- inngan 2
audiokabel mellom hjemmekino og hd-pvr dekoder.
Jeg har lyd både fra tv og dvd spiller gjennom hjemmekino.

Håper du får det til. jeg er ikke verdens beste på dette, men fikk det til....

Jeg har bare 1 HDMI utgang i tven og.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 22:51   #25
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg skal gjøre det! Takk!


Jeg har bare 1 HDMI utgang i tven og.

Ja da fungerte jo ikke min oppskrift.
Men han jeg snakket med i butikken snakket om å ha hdmi mellom hjemmekino og tv og ha fiberoptisk toveis mellom parabol og hjemmekino.
Kan dette fungere for deg da?

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:12   #26
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av olena, her.

Ja da fungerte jo ikke min oppskrift.
Men han jeg snakket med i butikken snakket om å ha hdmi mellom hjemmekino og tv og ha fiberoptisk toveis mellom parabol og hjemmekino.
Kan dette fungere for deg da?

Det er det jeg ikke får til å funke, for det var det logikken min og fortalte meg at jeg skulle gjøre. Nå har jeg ikke prøvd noe mer enda, skal se på den lenken jeg fikk i går først.
Men tusen takk for forslag.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:06   #27
olena
Superaktiv
 
olena sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 357
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det er det jeg ikke får til å funke, for det var det logikken min og fortalte meg at jeg skulle gjøre. Nå har jeg ikke prøvd noe mer enda, skal se på den lenken jeg fikk i går først.
Men tusen takk for forslag.

Ser at det ikke var fiberoptisk jeg endte opp med, men audiokabel. To plugger i hver ende, rød og hvit. Lykke til med å lese deg opp på linken. Det er irriterende å ikke få ting til å fungere:-)

__________________
Olena - mamma fineste skolegutten (2007)
Og bonusbarna 1997, 2000,2011, 2013, 2015
olena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:48   #28
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jada, det finnes splitter for HDMI også. Det kommer jo litt an på hvor kresen mannfolket er på lyden da. Den forringes noe av en splitter.
Men det er ikke sikkert aller er like kresne som min mann. Han kjøper kabler med gull i. Det er litt viktig nemlig.

Er han helt gjennomsnitlig eller lite opptatt av slike ting, funker det supert med en spitter!

Nei, lyden skal ikke bli dårligere av en "splitter". Dette er digitale signaler, så det må i så fall være en særdeles dårlig løsning man har hvis lyden blir dårligere.

Det er en del idioter som bruker store summer på kabler som skal overføre digitale signaler. Selv om man her har en reduksjon av signalkvaliteten, vil man gjerne få tolket det riktig likevel. Gjerne må det være snakk om veldig langt kabler for at det skal bli dårlig. For HDMI blir det gjerne slik at man får bilde og lyd eller ikke - hvis det blir dårligere signal vil det gi utslag i f.eks. artifacts eller omså "tap" av lydsignal, men er det normalt ok kvalitet på kablene gjør de akkurat samme jobben som dyre kabler.

Har vært en del blindtester i medier de siste årene med HDMI, der en del påstående eksperter ikke har kunnet skille noe som helst, eller vel egentlig bare gjettet...

Analog signal blir noe annet - her blir det andre krav, men samtidig er det nok mye placebo inne i bildet.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:55   #29
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Er det digital lydinngang på anlegget i form av optisk SPDIF eller koaksial SPDIF?

Jeg har ikke HDMI på mitt anlegg. Jeg kjører Blu-ray/medielink, HTPC og tv-dekoder med HDMI til TV-en (som har tre HDMI-innganger). TV-en sender så lyden til anlegget via optisk SPDIF.

Evt. kunne jeg ha koblet tv-dekoder, Blu-ray/medielink og HTPC direkte til surroundreceiveren via optisk eller koaks SPDIF. Da hadde jeg måtte endre inngang på surroundreceiveren når jeg skulle ha lyd fra en annen kilde.

Bruk av HDMI-svitsj kan være litt upraktisk da man må endre inngang på denne for hva som skal brukes. Gjerne leveres de med fjernkontroll, men....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:28   #30
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: TV via hjemmekinoen?

Argh der sa du og noe ja. Jeg tenkte ikke på at jeg må skifte inngang.

Koaksial spdif.

Takk for synsing og tips!

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no