Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-16, 12:09   #21
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Reflex ble det fort hull i her. Pr holder seg fint til tenåringene, men blir fort hull i til minsten og han er ingen aktiv unge.

Har absolutt best erfaring med joha, har gjerne kjøpt på salg mot slutten av sesongen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:10   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Han er 138 cm, så det bør vel holde? Eller er det smått i str?

Nja, ikke direkte smått i størrelsen, men hvertfall ikke romslig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:12   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Kanskje bedre å prøve å finne Joha i 140 da? De er vel romsligere? han er forøvrig smal i figuren, men lang i armene (akkurat som apemammaen).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:17   #24
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Kanskje bedre å prøve å finne Joha i 140 da? De er vel romsligere? han er forøvrig smal i figuren, men lang i armene (akkurat som apemammaen).

Da tror jeg kanskje Joha passer bedre, for Reflex er litt "kort og bredt".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:24   #25
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Name It Gulskogen (mener det er i nærheten av deg) har 50% på all ull i morgen. Vi er fornøyd med den Name It ulla vi har.

Til 4,5 åringen har det gått mye PR. Hatt samme str i 2 sesonger - begynner å bli slitt nå, pluss at hun plutselig har tatt et byks.
Har også noen Janus sett kjøpt når Coop har tilbud på høsten. 2014 utg er bedre enn 2015 som ser ut til å bli fort tynnslitt på knærne. Men tror også at jenta vår har blitt røffere når hun leker.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:24   #26
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Joha er romslige ja og litt smale. Guttungen på 130cm har str 134 og det kan han garantert ha neste vinter også.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:28   #27
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Vi har samme erfaring med Pierre Robert sin ull. Det blir fort små hull i både trøyer og longser. Sokkene holder seg veldig bra.

I år har vi (eller jeg ) gått for Janus og Ullmax og de settene har holdt seg meget bra bortsett fra at longsen i settet fra Ullmax er litt kort og litt trang i bena.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:32   #28
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Claire er vi også fornøyd med.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:33   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Jeg har best erfaring med Devold Duo Active, og HH, det med fleece på knær og albuer (dyrt, og selges bare som hele sett, med longs og genser).

Name-it sitt ulltøy av litt tykkere kvalitet, som ikke er laget som undertøy, men mer som vanlige gensere, har jeg god erfaring med. Men ikke det tynne ullundertøyet. Der gikk det hull på longsen til guttungen i løpet av første uka, til tross for ekstra forsterkning på knærne.

Pierre Robert går det hull på etter ei lita stund her også. Det har jeg bare sluttet å kjøpe.

Ungene fikk hver sin ulltrøye fra Bergans til jul, de virker veldig bra, men har ikke vært i bruk lenge nok til at jeg kan si noe om slitestyrken. Men her er det longsene det går hardest utover, også genserne til den ene ungen, fordi han stadig går og biter fremst på ermet.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:33   #30
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Opprinnelig lagt inn av Plingo, her.

Name It Gulskogen (mener det er i nærheten av deg) har 50% på all ull i morgen. Vi er fornøyd med den Name It ulla vi har.

Til 4,5 åringen har det gått mye PR. Hatt samme str i 2 sesonger - begynner å bli slitt nå, pluss at hun plutselig har tatt et byks.
Har også noen Janus sett kjøpt når Coop har tilbud på høsten. 2014 utg er bedre enn 2015 som ser ut til å bli fort tynnslitt på knærne. Men tror også at jenta vår har blitt røffere når hun leker.

Ja, jeg så det, men vi er bortreist i helga.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 12:44   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Begge mine bruker PR. Noe av yngste sitt brukes nå på tredje vinter, antydning til hull, men etter så mye bruk er det OK. Synes det holder seg fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:04   #32
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

PR gensere holder greit her men hun tar fort knekken på bukser . Det holder bare ikke . Uansett om det er PR eller devold . Gensere har jeg bare opplevd hull i en tror jeg . Vi har Miele maskin og vasker i ecover .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:05   #33
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Jeg har elendig erfaring med Pierre Robert sitt ulltøy. Det tåler virkelig nada og er fillete etter en sesong, selv om jeg behandler tøyet svært pent og har mange sett (slik at jeg ikke skal slite dem ut på vasking). Så jeg ville startet med å bytte ull-leverandør. Jeg er fornøyd med Joha, det ensfargede tøyet til POP (ikke mønster, de tåler ikke stort), de undertøyssettene i eske fra Janus, Bergans, Tom og Trine, de tykke variantene fra Devold. Til små barn liker jeg ull/silke fra Nøstebarn best (om de bare kan få bort de grelle fargene!!) og jeg elsker ullstrømpisene til MP. Jeg resirkulerer ull/silketøy til barn nummer to og tre nå og etter en runde med ullkur er det som nytt! Genialt

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:10   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Coop Extra her har nå Janus sett (i eske, slik VR beskriver) til 199,- tror jeg det var. Yngste har et slikt sett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:19   #35
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Jeg synes de Janus-settene i eske er akkurat like dårlige som PR.

(Og vaskeanvisning er fulgt, vi bruker Milo og tromler aldri, så jeg tror ikke det er brukerfeil. )

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:22   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Her vaskes all ull med milo i maskin, ingen vaskepose, alt holder seg. Vi bruker ull hele høsten og vinteren, særlig yngste.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:25   #37
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Hvilken str må han ha? Jeg har en helt ny, ubrukt trøye fra Claire DK eller er det Hust (den har nok bomull på innsiden), men jeg tror den er str 8. Det blir vel for lite?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 13:50   #38
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

str. 8 blir fort lite ja, men takk for tilbudet.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 14:48   #39
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.863
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Vi har bare Janus-ull (settet i eske som Coop ofte har tilbud på) og har ikke opplevd hull i dem. De har holdt seg like bra til alle tre barna.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-16, 21:59   #40
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ulltrøyer det ikke blir hull i???

Vi har knallgod erfaring med Pierre Robert, så jeg er veldig overrasket over at dere er flere som ikke er fornøyd med det. Her har settene blitt brukt og vasket masse, vi bruker ull hver eneste dag vinteren gjennom. Vi har hatt flere sett i forskjellige str, og vi har kun fått slitasjehull på noen knær. Devold sitt synes vi er for korte og vide i fasongen. Ellers vil jeg slå et slag for Aclima, knallbra ull.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no