Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er aspartam egentlig en nervegift?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 13:24   #21
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Det blir ikke mye igjen Nessie, om vi skal ta bort alt som er skadelig.

For meg ble overvekt farlig. Pga at jeg spiste for mye av vanlig mat. Farlig det og.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:36   #22
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Av og til virker det somom det er "in" å ha veldig sterke meningen om en bestemt vare.
Sånn tilfeldig rundt meg:
A: aspartam er veldig farlig
B: sukker er roten til alt ondt
C: medisiner må unngås så langt som mulig fordi vi propper kroppen full av gift, bruk heller akupunktur
D: palmeolje kommer til å drepe oss. Ikke spis kvikklunsj, forresten. Den er superfarlig.

Jeg må finne meg en kjepphest, tror jeg. Noen som har noe bra på lager?

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:43   #23
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Jeg har vært opptatt av hvordan mat påvirker kroppen i mange år, og jeg har prøvd mange forskjellige retninger i håp om å bedre bl.a mageplager. Jeg tenker definitivt at mat påvi8rker oss og at det er verdt å hå fokus på dette. Men jeg kan til tider kjenner meg veldig, veldig oppgitt - for om man leser seg opp på ulike retninger (og da mener jeg ikke crazy-greier) innen Sunn Mat, så er det virkelig bare vann som står igjen som safe.

Jeg tror vi gir oss selv større helseplager ved å ha et så nevrotisk og fryktsomt og skamfullt forhold til mat når alt kommer til alt.

Selv får jeg mageknip om jeg drikker mer enn det ene glasset lettbrus en gang i blant. Men da regulerer jeg det - og av og til drikker jeg hele to glass Pepsi Max rett etterhverandre fordi jeg Trenger Det. :villoggal:

Helse er mer enn mat. MYE mer. Det betyr ikke at jeg synes vi skal se bort ifra at et godt kosthold er lurt (hva nå enn et Godt Kosthold er?). Men jeg synes vi skal være obs på at matnevroser er enda mer skadelig enn aspartam/loff/grandis.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:58   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Men en trenger jo virkelig ikke ha matnevroser om en holder seg unna Pepsi Max og Grandis heller, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:45   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men en trenger jo virkelig ikke ha matnevroser om en holder seg unna Pepsi Max og Grandis heller, da.

Nei, men jeg tror du skjønner hva jeg mener? Vi blir skremt og skyldebynget av media og matguruer på en måte som er tidvis latterlig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:47   #26
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Jeg føler det egentlig ikke sånn. Men det skyldes muligens bare at jeg ikke blir så lett skremt av sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:55   #27
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

...


Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 13:34.
  Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 15:01   #28
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er aspartam egentlig en nervegift?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg føler det egentlig ikke sånn. Men det skyldes muligens bare at jeg ikke blir så lett skremt av sånt.

Helt sikkert.

Men du legger sikkert merke til at det ikke er så uvanlig at folk har et anstrengt forhold til mat?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no