Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sympatistreik

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 00:01   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sympatistreik - misbruk av LO sin makt?

Ansatte i BKK har blitt tatt ut i sympatistreik, for El og IT forbundet, som er et LO forbund.

I andre sympatistreiker har jeg hatt forståelse, og støttet de streikende, men ut fra det jeg leser i media, så har medlemmer av LO i den aktuelle bedriften meldt seg ut av LO i protest mot streiken.

Stemmer dette? Og i så tilfelle, hvorfor sympatistreike?


Sist redigert av annemede : 15-05-13 kl 10:38.
annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 10:38   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sympatistreik

http://www.nrk.no/rogaland/ansatte-o...len-1.11026910

Det er visstnok et stadig synkende antall LO medlemmer i ATEA, og flere av de ansatte går ut og sier at de ikke støtter streiken.

Misbruker LO makten sin?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 10:52   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sympatistreik

Det er ikke alltid slike sympatistreiker faller i smak hos alle. Folk er seg selv nærmest, og bryr seg ikke nødvendigvis om andre.

Jeg er mest forundret over dem som ikke ønsker tariffavtale, spesielt med tanke på at den delen av bransjen er relativt utsatt for tiden. (Profitek unngikk konkurs med et nødskrik.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 11:04   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sympatistreik

Under 10% av de ansatte i Atea ønsker tariffavtale. Å ta så mange mennesker ut i sympatistreik kan umulig være særlig bra for LOs rykte. Jeg er El&It organisert og heldigvis ikke tatt ut i streik i denne omgang, men mellom 80 og 100 kollegaer av meg er tatt ut i streik.

Jeg vurderer å melde meg ut av forbundet på grunn av denne saken, E-verkene er ikke part i saken og kan ikke påvirket noe som helst. Vi har ingen konflikt her vi jobber, vi er organiserte, og arbeidsgiver er organisert og alt er på stell, likevel lammes vår bedrift.

At ikke det er kontakt mellom partene i det hele tatt skremmer meg og jeg antar at det kan bli langvarig med mindre regjeringen griper inn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 11:21   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sympatistreik

Grunnen til at dei tilsette i Atea ikkje ynskjer å organisera seg i dag, er at LO har langt dårlegare avtale å tilby enn dei den tilsette har forhandla fram sjølv. Derfor er det også stor uenighet ang. denne streiken, for dei har meir å tape enn og vinne på den.
Sånn sett kan eg i grunn forstå dei tilsette, då eg veit dei har jobba fram ein veldig god avtale. Om eg har forstått alt rett no då.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 11:27   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sympatistreik

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Grunnen til at dei tilsette i Atea ikkje ynskjer å organisera seg i dag, er at LO har langt dårlegare avtale å tilby enn dei den tilsette har forhandla fram sjølv. Derfor er det også stor uenighet ang. denne streiken, for dei har meir å tape enn og vinne på den.
Sånn sett kan eg i grunn forstå dei tilsette, då eg veit dei har jobba fram ein veldig god avtale. Om eg har forstått alt rett no då.

Det er min forståelse av situasjonen også.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no