Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Språk] Avsporing om kaker, understatements, negativ ros og frekkheter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 19:12   #21
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Språk] Avsporing om kaker og andre rester

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Sånn sier man på Jæren også HV.

Typisk: Det var ingen usmak på den kaka nei. (Oversatt: for en nydelig kake, den smakte aldeles nydelig.)

Og jeg tar den enda et hakk lenger og sier "Den smakte ikke dritt, den der, nei."

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 19:20   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Språk] Avsporing om kaker, understatements, negativ ros og frekkheter

Min søster innprentet min far en gang om at man aldri, aldri, aldri må si til en kvinne at hun ser godt ut. Det betyr nemlig at hun har lagt på seg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 17:32   #23
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Språk] Avsporing om kaker, understatements, negativ ros og frekkheter

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Min søster innprentet min far en gang om at man aldri, aldri, aldri må si til en kvinne at hun ser godt ut. Det betyr nemlig at hun har lagt på seg.

Det gjør det i alle fall der jeg kommer fra. Og her må jeg ile til å si at jeg av og til blander litt hvor jeg har ting fra, siden jeg føler meg både som Bodø-væring og Vesteråling, så ha meg tilgitt om jeg blander litt mellom disse to. Jeg tror rett og slett jeg mikser litt fra begge steder og tar det som passer meg best.

Jeg er ellers også godt vant med over-/underdriving og nokså frekke ordvalg kan man si.

"Ka de e du vil?" sagt i en litt brysk tone til noen på jobb som står å loker i døråpninga til kontoret mitt betyr "Hva kan jeg hjelpe deg med?"
"Det va nu etanes det herrane" betyr "Dette var bare helt sinnsykt godt!".
"Jaja... Skryt nu bærre!" betyr "WOW! Jeg er imponert!"

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 18:51   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Språk] Avsporing om kaker, understatements, negativ ros og frekkheter

Jeg er oppvost med en slik måte å uttrykke seg på også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no