Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dagens oppfordring - og selvskryt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-13, 08:47   #41
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Vi er blodgivere både Mett og jeg, men hans bidrag er, naturlig nok, noe jevnere. Jeg ammer enda, men så fort jeg kan skal jeg gi. Det er en enkel tjeneste å gjøre for noen. :-)

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 09:02   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Bra innsats, folkens!

Jeg har dessverre ikke nok til meg selv en gang, så jeg har ikke noe å bidra med.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 19:48   #43
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg skulle gjerne ha gitt. Jeg ga blod en gang i tiden, men blodet mitt renner så sakte at det nesten størkner på veien. I tillegg klarer jeg ikke å fylle en hel pose en gang. Jeg forsøkte flere ganger, men nei da. Til slutt så sa en sykepleier forsiktig til meg at jeg kunne fortsette å gi hvis jeg absolutt ville, men det det var egentlig ingen vits siden de nesten ikke kunne bruke blodet mitt. De kan vel bruke det til noe, men de mente at det var bedre jeg ga meg så det gjorde jeg. I tillegg var (og er) det fryktelig vanskelig å finne blodårene mine. Jeg er faktisk litt usikker på om jeg har blod i det hele tatt?.

Mannen min gir blod, noe han har gjort i mange, mange år.

Flinke er dere som gir blod. :honnør:

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-13, 20:30   #44
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg er giver, men har pause nå grunnet graviditet. Fint med en påminning!

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 00:35   #45
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg skulle bli blodgiver da jeg var yngre. Ble registert, tatt prøver av og sånt, og etter et par måneder fikk jeg en telefon med spørsmål om jeg kunne komme for å gi blod. Men så viste det seg at blodårene mine i armen er tynnere enn nålen de skulle stikke med.
Så jeg ble satt opp som katastrofegiver, det vil si at om det virkelig står om kan de gå inn via blodårer i lysken, men det var visstnok ikke noe de gjorde til vanlig.
Drømmen min om å bli blodgiver stoppet altså der, og jeg måtte tusle hjem med alle min bloddråper inntakte..

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 00:56   #46
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg kunne tenke meg å bli blodgiver, men mener å huske at jeg ikke dekker alle kravene. Jeg har store, veldig synlige blodårer, på armer, hender etc, så sånn sett er jeg nok en drøm å få stikke.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-13, 07:09   #47
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg har somlet meg til å melde meg og har gitt to ganger hittill.
Lettvindt måte å få litt god samvittighet på.
Jeg meldte meg via www.giblod.no også ringte de nesten et år etter.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 12:22   #48
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Da er jeg på Blodbanken og gir blodplater.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 13:03   #49
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Hvis de endrer reglene, skal jeg gi. Inntil da får jeg ikke lov.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 13:27   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg har for lavt blodtrykk, så de vil ikke ha meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 16:53   #51
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Hvor lavt har du hos lege/på sykehus? Jeg har lavt. Spesielt når jeg blir målt i avslappet forhold hjemme, men på sykehus har jeg litt høyere, jeg kommeri hvert fall over 100 i overtrykk da.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:19   #52
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Både mannen og jeg var aktive givere før, men nå får vi ikke lov lenger noen av oss, av ulike årsaker. Kjipt, egentlig.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:17   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Hvor lavt har du hos lege/på sykehus? Jeg har lavt. Spesielt når jeg blir målt i avslappet forhold hjemme, men på sykehus har jeg litt høyere, jeg kommeri hvert fall over 100 i overtrykk da.

90 over 60, på det høyeste. Noen ganger lavere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:19   #54
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg er litt lei meg for at jeg ikke får gi blod. Og det av verdens største dustegrunn.

Flinke dere er!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:46   #55
Polymer
E pluribus unum
 
Polymer sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Malaysia
Innlegg: 17
Polymer er litt kul
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Awesome that so many of you give, or would if you could. I am unfortunately amongst those not allowed as donors in Norway, for multiple reasons. Not only am I born outside of Scandinavia, I have had transfusions there and I spend too much time abroad and work with nasty pathogens. Also, I am on the small side. So, no. It bugs me but nothing I can do about it.

I have, however, registered as a potential bone marrow donor. This is also a good thing I would like people to do. The odds that you are called up are small, but since the odds of finding a genetic match for a patient is so tiny it is important to have a large library of potential donors.

__________________
“A world where it is safe to love is a world where it is safe to live”
~Serena Anderline-D'Onofrio

Polymer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 09:08   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg er registrert som benmargsdonor i Sverige, ør jeg registrere meg her også eller samkjører de registrene om de ikke finner noen i Norge? Noen som vet?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 09:23   #57
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.925
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Jeg hiver meg på oppfordringen. Og til alle blodgivere.

Jeg er heldig nok til å ha gode jernlagre, så jeg gir blod, men jeg tror ikke at jeg har nådd 50 ennå. Og jeg er registrert som blodplategiver, men det har ikke "passet sånn" så jeg har ikke fått gitt ennå.

Pelen: jeg vet ikke om de samordner. Men jeg ga blod rett før jeg var 40 og da var de veldig opptatt av om jeg var registrert som benmargsdonor, for de kunne ikke registrere folk over 40. Man kan gi til man er eldre, men altså ikke registreres. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg var registrert. Og nå ble jeg veldig glad for å høre at givingen har endret seg. Jeg har egentlig håpet at jeg skulle slippe, men den givingen som er beskrevet her høres jo ikke fæl ut i det hele tatt.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 09:49   #58
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt



Jeg har neste time til uken, men kan nå bare gi 2 ganger i året siden jernlageret mitt bruker litt tid å hente seg opp igjen. Så det spørs om jeg når 50 ganger siden jeg bare har vært giver i 3 - 4 år.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 09:55   #59
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Ok, da er jeg for gammel for å registrere meg som benmargsdonor i Norge.

Hvor lenge får man gi blod? Jeg har hadde 10 år når jeg ikke fikk lov å gi blod i Norge (jeg hadde bott syd for Alpene) før de endret reglene, men ga blod 14 ganger før det. Når vi bodde 2 år i USA så ga jeg bare 2 ganger i året. Jeg får sjekke hvor mange ganger jeg er oppe i nå, men totalt opp mot 30 om man regner med gangene jeg har gitt blodplater også.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:35   #60
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens oppfordring - og selvskryt

Pelen: jeg tror man kan gi til man er 60, så du har enda litt tid:

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no