Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 12:43   #21
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Kunne gjerne jobbet 60 eller 80%. Men ville ikke endret noe utover det, bare hatt en dag eller to til å ordne ting hjemme, fått slappet litt av, lagt trening på dagtid, og vært litt ovenpå. Synes ikke dagene strekker til slik det er nå. Men ser for meg at det blir annerledes allerede fra neste år (minste starter på skolen), og merker allerede endring på eldste som er mer selvstendig med lekser, ordning, kan være oppe litt lengre, et.c. Så det går seg nok til. Men for oss har det vært strevsomt fra vi fikk to på skolen, aktiviteter som skal følges opp, en mann som er hjemme 17-17.15, og alt som skal rekkes før det er sengetid for dem. Vi har ikke vaskehjelp, men hadde egentlig mer trengt rydde-/kleshjelp. Det hoper seg fort opp. Vi har heller ingen familie her. Så alt skal foregå fra 17.00-20.30 på en måte. Dvs. helst skulle vi avsluttet kvelden enda tidligere. Men ofte går det ikke.

Det som gjør at det går er at vi har fleksible arbeidstider, mulighet for hjemmekontor, og vi er begge innstilt på at det er dette som gjelder. Vi prioriterer hjem og familie. Er en av oss borte sånn som i går, så er det hårda bud for den som er igjen. Da kreves det noe av meg fram til sengetid. Men det går bra av og til. Da innstiller vi oss på det.


Sist redigert av Dronningen : 15-05-13 kl 12:56.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:44   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Ja. Jeg ville gjerne jobbet kun 100 %.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:45   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna?

Da vi hadde barnehagebarn, hentet vi ham stort sett alltid halv fem. (Og leverte i åtte-/halv ni-tiden om morgenen.) I alle fall de siste par årene. Det var ytterst sjelden snakk om stress i den sammenheng.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:47   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna?

Dengang det var aktuelt dro vi fra jobb klokken 4 og hentet sånn ca 10-15 over.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:47   #25
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men hva er arbeidstidene da?

Stort sett 08-16, ihvertfall før når vi måtte rekke barnehage/SFO. Nå blir det gjerne mer 08.30 - 16.30. Da kan vi være hjemme til LilleVenn skal gå til skolen og så dra på jobb.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:48   #26
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.161
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Nei. Jeg ville ikke jobbet mindre.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:48   #27
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.597
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Jeg jobber bare 50% nå (ikke helt frivillig), men jobbet 100% i et drøyt halvår da Ville var 3. Jeg hadde en knapp times reisevei i begge retninger. Det gikk helt fint (litt stress de gangene mannen var bortreist med jobben), og jeg savnet ikke å jobbe deltid. Det eneste jeg merket, var at jeg fikk mindre tid til å trene, men det skyldtes mest at jeg ikke liker så godt å trene på kvelden.

Vi pleier å dele slik at én leverer i barnehagen og den andre henter. De fleste dagene er Ville der fra ca 8 til 16. Hun trives så godt i barnehagen at hun nok ikke ville vært spesielt glad for å være hjemme med meg på halvtid.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:49   #28
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men hva er arbeidstidene da?

Vi har begge alminnelig 7,5 timers arbeidsdag. Vi pleide å bytte slik at en av oss leverte i barnehage/på skole (og var på jobb halv ni-ni), mens den andre dro tidlig og var på jobb før åtte, og den som kom tidlig på jobb dro da omtrent klokken fire og hentet barnet, mens den andre jobbet til fem. Sånn omtrent.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:49   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.640
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Med bil har jeg aldri hatt mer enn 20 min til jobb. Det har virkelig hjulpet altså.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:51   #30
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Drømmesituasjonen ville være at jeg hadde helse til å jobbe 100%, noe jeg egentlig ikke har. Men gjør likevel. Jeg liker jobben min.

Som det er burde jeg nok jobbet rundt 60%, men det er verken noe jeg ønsker eller har råd til. Ikke får jeg bakt cupcakes heller... :tsktsk:

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:51   #31
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna?

Rundt fire. Jobber fra ca. halv åtte til ca. halv fire og har tolv minutters vei til bhg om det ikke er kø. Med kø tar det atten minutter.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:52   #32
nikki
Bør lage seg en tittel selv
 
nikki sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.407
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Ja,absolutt. Helst 50%
Men jeg skal vel egentlig ikke klage.
Nå jobber jeg 4 dager i uka(fri onsdag),og har vaskehjelp som kommer hver fredag.
Lønnen min ville uansett blitt den samme(480.000,-), tar resten ut i overskudd,men da måtte vi ansatt et ekstra menneske. Nå har vi 3 ansatte i firmaet utenom min mann og meg.

__________________
Gutt-91,Jente-97,Jente-99.

Sist redigert av nikki : 15-05-13 kl 13:17.
nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:52   #33
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Vi leverte 7.15 og hentet 16.00 (og 15.30 på fredagen...) Da var vi gjerne hjemme litt før halv fem. Stresset avhenger vel litt av hva man faktisk ønsker å gjøre i de tre timene før ungene legger seg. Skal huset være strøket? Skal man rekke å trene? Skal ungen på turn eller kor? (Jada, det er nok av barnehagebarn som driver med slikt...) Skal man lage en sunn middag fra bunnen hver dag? Skal alt dette presses inn på tre timer hver dag, sier det seg selv at det er galskap. Vi ble mindre stresset av at begge bidro, ha så lettvinte (men samtidig relativt sunne) middager som mulig og ved å aldri ha det ordentlig ryddig. Samtidig har ungene mine aldri lagt seg før tidligst 20.00, så vi fikk litt mer tid sammen om kvelden enn mange andre som måtte ha barna i seng rett etter barne-TV.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:53   #34
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.919
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

På grunn av arbeidstidene våre var det alltid meg som hentet. Jeg pleide å gå fra jobb kl. 15.30 og være i barnehagen litt over 16. Jeg hadde arbeidstid til 15.45, men flekset og kom alltid før 8.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:53   #35
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Jeg kunne godt tenke meg å jobbe 60 eller 80 prosent, og dersom det lar seg gjøre kommer jeg til å gjøre det i løpet av et år eller to. Jeg gjør det da for å ha mer tid sammen med barna mens de er små, og få roligere hverdager.
Jeg er dog litt usikker på om jeg ville ( 80%) hatt en dag fri, eller kortere dager. Økonomisk går det nok greit, vi prioriterer levestandaren etter inntekt.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 12:55   #36
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har begge alminnelig 7,5 timers arbeidsdag. Vi pleide å bytte slik at en av oss leverte i barnehage/på skole (og var på jobb til halv ni eller ni), mens den andre dro tidlig og var på jobb før åtte, og den som kom tidlig på jobb dro da omtrent klokken fire og hentet barnet, mens den andre jobbet til fem. Sånn omtrent.

Sånn gjør vi det. Nå jobber vi nok i snitt litt mer enn full tid begge to, jeg jobber mest fra januar til mars. Vi bor sentralt og bruker lite tid på logistikk, vi ukeshandler, har vaskehjelp og begge bidrar like mye. Det går veldig fint, men jeg funker også best når jeg er travel.

(Å ha gått ut i permisjon og sitte å vente på baby derimot.. Det første som skjedde var at jeg ble syk. :avsporing: )

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:01   #37
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Sånn gjør vi det. Nå jobber vi nok i snitt litt mer enn full tid begge to, jeg jobber mest fra januar til mars. Vi bor sentralt og bruker lite tid på logistikk, vi ukeshandler, har vaskehjelp og begge bidrar like mye. Det går veldig fint, men jeg funker også best når jeg er travel.

(Å ha gått ut i permisjon og sitte å vente på baby derimot.. Det første som skjedde var at jeg ble syk. :avsporing: )

Ble du syk av å ikke ha stress?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:04   #38
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Jeg trives med og jobbe, og kunne ikke tenkt meg å jobbe mindre!
Både mannen og jeg jobber 100% og har et barn i bhg. og et på skole/SFO.

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna?

Jeg leverer i bhg. ca. 7:45 og henter ca. 16:00 (jeg har flexitid), bortsett fra når jeg må jobbe overtid eller er på reise. Da leveres det 7:30 og hentes 16:30
Vi har ikke vaskehjelp men tar husarbeid når det passer, og er ikke redde for litt støv.

Jeg egner meg ikke til å gå hjemme, jeg blir lat av det!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:08   #39
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Ble du syk av å ikke ha stress?

Jeg opplever ikke at jeg har stress til vanlig. Jeg har det travelt. Men jeg blir ofte syk i ferier også, spesielt i påsken. Etter å ha hatt en intensiv periode på jobben i januar-mars. Det står litt om akkurat dette her.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:09   #40
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.831
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Jeg har alltid jobbet fullt og det er viktig for meg å gjøre det. Evt. at både mannen og jeg skulle gått ned litt i stilling hvis det var nødvendig.
Jeg er en slurvslomse når det gjelder husarbeid, det hjelper godt på stresset, selv om ikke akkurat huset ser strøkent ut til en hver tid. Eller noen gang.

Hva er det du stresser mest med, Cumulus?

Har dere vurdert å kjøpe hjelp til ting som husvask evt. bruke Rett Hjem eller liknende for å gjøre matlagingen enklere? Det vil jo frigjøre mer tid til samvære med familien uten at det går ut over inntekten i samme grad som redusert stilling vil gjøre.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no