Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-18, 11:08   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg skal gi bort klær på finn.no og mange tok kontakt. Men, hva er det med folk? Første som skulle ha det sendte stadig meldinger om det passet å komme nå, altså midt på dagen, enda jeg gjentatte ganger sa jeg jobber i Oslo på dagen og ikke er hjemme før kl.17. Etter en uke avskrev jeg henne. Neste spør om jeg kan møte henne i sentrum. Jeg svarer at jeg bor i sentrum og at hun bare kan komme innom. Da spør hun igjen om jeg kan møte henne der hun er 5-10 minutter gange fra meg. Jeg svaret nei, ber henne igjen bare komme innom. Det skulle hun i går, men hun kom aldri.

Er det sånn som dette det er å gå bort ting? Masse klær helt gratis og så forventer de service i tillegg?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 11:10   #2
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Folk er teite. Ferdigsnakka.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 11:22   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Gi det til Uff eller Fretex, sikkert mye enklere.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 11:24   #4
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.249
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jepp - folk er teite dessverre.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 11:33   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Opplever det samme. Har en litt stor Playmoting ute til salg for 50 kroner. Enkelte sender ørten meldinger, om flere bilder, om det mikrolille delen x følger med, når jeg er hjemme, dukker ikke opp osv. Jeg holder ikke av, for å si det sånn.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 11:37   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har opplevd lignende ting når jeg har solgt på facebook. Jeg har begynt med å legge meg litt lavt i pris, unngå budrunder og selge til den første som kan komme på døra. For det jeg evt. taper i penger får jeg igjen ved å slippe mye meldinger og mas.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 11:42   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg gir bort mye på finn, men har etterhvert lært hva som skal til for å få det noenlunde effektivt:

1. Skriver "Gis bort mot snarlig henting" i overskrifta
2. Gir ikke nødvendigvis bort til den første som svarer, men ser an om det kommer svar fra noen som høres fornuftige nok ut til det er mulig å avtale noe.
3. Når jeg sier fra at noen kan få noe, så spør jeg med en gang når de kan hente det.
4. Ofte skjer overlevering av klær eller hva det nå er jeg gir bort ved at jeg legger det utenfor døra. Folk henter på de pussigste tider.

Det skal dog sies at jeg har vært ganske lei, jeg og, i det siste. Har hatt litt for mange "gi-bort"er på en gang, og gitt noen litt for mange sjanser til å komme og hente. Men jeg tenker at klær og sko kan komme noen som trenger det bedre til gode enn om det må via uff eller fretex og at det er verdt litt innsats.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 12:06   #8
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har slutta med det, og prøver å unngå å selge for billig også, da blir det liksom så lite verdt for den som kjøper/får virker det som, at de ikke gidder å overholde avtaler, ombestemmer seg osv.
Hadde ørten runder med en bilstol til 100 kroner for litt siden, tok meg en måned å selge med gud-vet-hvor-mange meldinger fram og tilbake for å avtale henting.
Synd, jeg tenker også at det er en lettvint måte å gjenbruke fullt brukbare ting på, men har funnet ut at det koster meg for mye tid, og for mye irritasjon rett og slett

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 12:36   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg har slutta med det, og prøver å unngå å selge for billig også, da blir det liksom så lite verdt for den som kjøper/får virker det som, at de ikke gidder å overholde avtaler, ombestemmer seg osv.
Hadde ørten runder med en bilstol til 100 kroner for litt siden, tok meg en måned å selge med gud-vet-hvor-mange meldinger fram og tilbake for å avtale henting.
Synd, jeg tenker også at det er en lettvint måte å gjenbruke fullt brukbare ting på, men har funnet ut at det koster meg for mye tid, og for mye irritasjon rett og slett

Jeg solgte et par tripp trapp stoler for en stund siden. La dem litt rimeligere i pris enn mange andre og sa at jeg solgte til de første som kom. Begge stolene var hentet i løpet at en time på en søndag. Men det er så klart avhengig av at man har noe som endel folk er interesserte i. Noen ting leverer jeg bare på bruktbutikken eller i kleskontainere, fordi jeg vet at det blir for mye styr å få det solgt i forhold til hvilke innsats jeg orker legge i det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 12:44   #10
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg gir bort mye på finn, men har etterhvert lært hva som skal til for å få det noenlunde effektivt:

1. Skriver "Gis bort mot snarlig henting" i overskrifta
2. Gir ikke nødvendigvis bort til den første som svarer, men ser an om det kommer svar fra noen som høres fornuftige nok ut til det er mulig å avtale noe.
3. Når jeg sier fra at noen kan få noe, så spør jeg med en gang når de kan hente det.
4. Ofte skjer overlevering av klær eller hva det nå er jeg gir bort ved at jeg legger det utenfor døra. Folk henter på de pussigste tider.

Det skal dog sies at jeg har vært ganske lei, jeg og, i det siste. Har hatt litt for mange "gi-bort"er på en gang, og gitt noen litt for mange sjanser til å komme og hente. Men jeg tenker at klær og sko kan komme noen som trenger det bedre til gode enn om det må via uff eller fretex og at det er verdt litt innsats.

Det Timar sa.

Generelt ved bruk av Finn er min erfaring at de som virkelig er interessert er "på" og kommer fort. Er det masse spørsmål om ditt og datt og flere bilder, blir det sjelden noe. Så nå sier jeg at de gjerne må avtale en tid og komme og se før de bestemmer seg, det skiller klinten fra hveten ganske bra.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 13:38   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg er lei av å gi bort på finn. Opplevde at 38 svarte vil ha innen en time eller to, men uten å signere med verken navn eller telefonnummer. Mannen ga bort verktøy, da kom det to på døra samtidig, en med avtale og en som bare håpet å få den utlevert.

Jeg kjørte alt på gjennvinningsstasjonen i sommer, la noe i Fretex boksene. Har nå samlet Fretex poser og legger tøy til gjennvinning eller salg der.

I fjor solgte jeg billige eldre skøyter som ingen ville ha, etter 60 dager endret jeg til gi bort, ingen interesserte og jeg glemte hele annonsen. Så ringte noen fra nabolaget og de ble hentet. Jeg tror da annonsen kom langt ned på resultatlistene, og at jeg derfor unngikk de som bare vil ha.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 13:40   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg selger heller billig enn å gi bort, etter mye plunder.

Føles litt teit å ta imot den 50-lappen av og til, men heller det.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 13:52   #13
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg synes det er veldig vanskelig å få gitt bort ting,annonsen kan godt ligge ute i 3 mndr før noe skjer. Men, jeg blir overrasket over hvor mye rare folk det finnes der ute. Hver gang jeg selger en ting som skal sendes, forventer kjøper at jeg betaler porto. Jeg gjør ikke det, nei.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 13:55   #14
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Folk er teite ja.
Jeg pleier å være åpen for at jeg møter de rett ovenfor her jeg bor. Veldig mange GPS'er har tydeligvis ikke rett kjøreforklaring opp til meg. Til og med leveringsbedrifter sliter.
Og vittig når jeg legger ut en ting for 50,- og så kommer det "byr 50".
Mest imponert var jeg da jeg ga bort en kommode fra IKEA. Tok 10 min etter at jeg la ut annonsen til fyren var på døra.
For litt siden la minsten (vel jeg da) ut en kontroller til salg. En fyr sa han skulle kjøpe den og så ble det stille etter et par meldinger. Da var ikke minsten særlig bli.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 13:57   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Det er veldig mange rare kjøpere på Finn. Jeg har aldri opplevd tull når jeg kjøper av andre, men når jeg selger eller gir bort selv er det mye rart. Det vanligste er folk som tar kontakt og gjerne går så langt som å avtale tid for henting og så dukker de aldri opp og jeg hører ikke noe mer fra dem. Det er da virkelig vanlig høflighet å si i fra at man har ombestemt seg. Jeg har sluttet å treffe folk på storsenteret eller andre steder enn hjemme hos meg selv etter at jeg opplevde to ganger at kjøper ikke dukket opp og heller ikke sa i fra om at de ikke kommer. Postoppkrav er selvfølgelig helt utelukket. Gir jeg bort noe er det ikke uvanlig at de forventer at jeg sender tingene og betaler emballasje og porto selv () og noen vil til og med at jeg skal kjøre tingene hjem til dem, langt unna.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 14:02   #16
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Ja, det med at folk forventer at jeg leverer hjem til dem , det hadde jeg glemt, de er sjarmerende. Hun ene jeg solgte til, skrev så mange meldinger at jeg trodde vi var i ferd med å bli brevvenner. Det endte med salg til slutt,hun hadde bare ca en milliard spørsmål, må vite.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 14:09   #17
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men jeg tenker at klær og sko kan komme noen som trenger det bedre til gode enn om det må via uff eller fretex og at det er verdt litt innsats.

Det var akkurat det jeg tenkte også, men får se om jeg gidder gjøre det igjen.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 14:16   #18
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg har gitt bort og solgt en hel del på finn, og jeg har noen dårlige erfaringer jeg og. Men jeg vil påstå at jeg har flere gode erfaringer faktisk.
Nå sist ga jeg bort en pc-skjerm, og da fikk jeg en stor plate firkløver som takk. Veldig hyggelig, selvom jeg ikke spiser melkesjokolade.
Så på tross av dårlige erfaringer synes jeg finn fungerer greit.

Jeg spør alltid om når folk kan hente når de viser interesse, og det virker å fungere ganske bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson

Sist redigert av frukt : 17-12-18 kl 16:34.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 14:23   #19
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Jeg spør også alltid i første melding om når de kan hente, men likevel er det over halvparten jeg aldri hører noe mer fra. Det er veldig mange hyggelige og seriøse kjøpere også altså, men minst halvparten av henvendelsene jeg får blir det aldri noe mer av og jeg får heller aldri noen melding om at de har ombestemt seg eller hvorfor, de bare slutter å skrive. Jeg synes faktisk det er helt ufattelig uhøflig. Som selger svarer jeg alltid på alle henvendelser, selv når jeg selger noe som viser seg å være kjempepopulært og jeg har mange som sender melding.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-18, 15:00   #20
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gi bort ting på finn.no. Hva er det med folk?

Høres kjent ut. Jeg har etterhvert gått over til at den som henter først, får. Gav bort en trapp nylig, den ble hentet etter tre timer.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no