Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-19, 20:05   #21
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg tipper det er ein eller annan stakkar som sitt og tar telefoner fordi dei har sendt faktura til feil liste.

Oh... Stakkars

Men det må jo nesten være noe sånn. Skal oppdatere dere i morgen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 20:08   #22
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.450
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Jeg tror dette må være feil, ja. Jeg har ihvertfall ikke fått noen faktura for mine, de valgte humanistisk konfirmasjon. Vi fikk info både fra DNK og HEF, men siden de ikke meldte seg på i DNK, ville jeg blitt overrasket om det dukket opp faktura, kjenner jeg.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 22:08   #23
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Betalte ingenting til kirken vi? Er det vanlig at det koster noe? Konfirmantleiren kostet 800 kr, utover det var det ingenting.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 22:31   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Her er konfirmantavgiften 1000 kroner i kirka.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 22:45   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Haha, må være feil. Jeg har hatt konfirmant hos HF og skal ha til våren og ikke fått faktura fra noen av de. Samme by. Har oden litt ivrige besteforeldre?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 22:48   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

... konfirmantavgift? Fariséere! Jesus would not approve.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 22:55   #27
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Jøss og dager da.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 23:01   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Haha, må være feil. Jeg har hatt konfirmant hos HF og skal ha til våren og ikke fått faktura fra noen av de. Samme by. Har oden litt ivrige besteforeldre?

Jeg har fått faktura fra HEF-det fikk jeg i oktober.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 23:20   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Haha, må være feil. Jeg har hatt konfirmant hos HF og skal ha til våren og ikke fått faktura fra noen av de. Samme by. Har oden litt ivrige besteforeldre?

Da må du sjekke spamfilteret ditt. Jeg fant min faktura fra HEF der. Ganske lenge siden den kom faktisk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 23:26   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Betalte ingenting til kirken vi? Er det vanlig at det koster noe? Konfirmantleiren kostet 800 kr, utover det var det ingenting.

Det er femten år sidan eg var med på å organisere denslags, men då var praksis at det var ein del val ein kunne gjere, blant anna rundt turer og leirar og slikt, som påverka avgifta. Dei kunne velje mellom ein lengre leir med komprimert undervisning på sommaren som kosta ein god del og undervisning spredt utover året i kyrkja, som var vesentlig billigare. Så vidt eg veit er det òg vanleg at det er låg terskel for fritak frå betaling men eit utgangspunkt at dei som har penger betaler for sine konfirmanter. Men det er nok store variasjoner mellom ulike menigheter.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-19, 23:48   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg har fått faktura fra HEF-det fikk jeg i oktober.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Da må du sjekke spamfilteret ditt. Jeg fant min faktura fra HEF der. Ganske lenge siden den kom faktisk.


Skrivefeil. Ikke fått faktura fra kirken for noen av guttene.

Faktura til HF er betalt, for begge ungdommene.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 08:37   #32
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

I den katolske kirken, betaler vi en årlig avgift for kirkeundervisningen, så konfirmantavgift høres ikke usannsynlig ut - når man faktisk går på undervisningen. Å sende faktura for en vare som ikke er levert er rart.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 09:22   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Vi har hverken fått informasjon om konfirmasjon eller faktura fra kirken. Men siden vi ikke er medlemmer og ungene ikke er døpt er vel det naturlig. Men fikk et brev til yngste om dåpsundervisning når hun var rundt 4 år. Husker jeg syns det var litt rart.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 14:55   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Jeg fikk beskjed om å se bort i fra fakturaen, men de kunne ikke skjønne hvorfor den var blitt sendt ut. Og kunne ikke si om sønnen min sto som deltaker på konfirmasjonsundervisningen deres eller ikke.



Så da vet jeg ikke om jeg skal føle sånn "jaja, det har skjedd en feil", eller om jeg skal være sjokkert og og slikt.

Jeg velger å tro at det bare er en uplanlagt feil.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 14:57   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Jeg hadde bedt om kreditnota. Litt fordi jeg liker å være vanskelig, litt fordi det er fint å ha ting skriftlig, og litt fordi DNK er en velkjent medlemstallsvindler, og dette kan være en utvidelse av scam-en.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 18:06   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Illuminati!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 18:18   #37
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 19:17   #38
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Men ærlig talt ... Ville de tenkt at det var ein scam om eit barn i sjette klasse hadde fått faktura for klasseturen til 4B? (Dårlig eksempel, gratisprinsippet osv.) Feil skjer jo.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 19:22   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men ærlig talt ... Ville de tenkt at det var ein scam om eit barn i sjette klasse hadde fått faktura for klasseturen til 4B? (Dårlig eksempel, gratisprinsippet osv.) Feil skjer jo.

Det kommer an på historikken til 4B.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-19, 19:25   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Faktura fra kirken på konfirmantavgift

Jeg hadde fortsatt ville hatt en kreditnota ja. Og om 4B hadde drevet med obligatorisk innmelding av alle landets barn og profitert på det ville jeg vært ekstra skeptisk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no