Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 11:04   #21
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg ville nok vært skuffet, men samtidig, dere har jo ikke spurt på nytt. Finnes det ingen dere kan hyre for kvelden? Feks noen i nabolaget, en videregående i nærheten?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:04   #22
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

De hadde jo på en måte sagt at det ikke passet, og antok sikkert at dere ordnet det på noe annen måte. Reagerer ikke i det hele tatt, jeg.

Signerer denne jeg. :lat:

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:10   #23
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg ville nok vært skuffet, men samtidig, dere har jo ikke spurt på nytt. Finnes det ingen dere kan hyre for kvelden? Feks noen i nabolaget, en videregående i nærheten?

Nei, vi har ikke spurt på nytt. Men det er jo fordi jeg trodde de skulle på gården helt til går kveld når jeg får beskjed om at de skal på middgasbesøk istedenfor.

Jeg tar heller med meg barna bort og lar dem overnatte enn å la dem bli passet av ukjente.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:18   #24
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror i grunnen jeg hadde blitt litt skuffet jeg også. Da det viste seg at prøvene ikke var noe problem og de allikevel ikke skulle reise vekk, synes jeg det ville vært naturlig at de spurte dere om dere hadde fått tak på annen barnevakt. Dere vasser jo tydeligvis ikke i dem, siden dere ikke har funnet noen andre og det vet vel svigers om, gjør de ikke?

De som ikke har barn kan jo avtale middagsbesøk hver eneste lørdag. Selvfølgelig kan man ikke forvente barnevakt som en eller annen påpekte, men man kan forvente at familiemedlemmer prøver å stille opp for hverandre når det er mulig og det synes jeg neimen ikke svigers har gjort her.

Det er vel kanskje det jeg mener jeg også. Siden vi i utgangspunktet hadde en avtale, hadde det vært naturlig at de hvertfall spurte oss før de inngikk en annen avtale. Det er snakk om respekt og smidighet.

Vi bruker dem og min mor som barnevakt. Det er skjelden vi trenger barnevakt, så vi har ikke behøvd å knytte oss til flere.
Moren min er den jeg alltid spør om barnvakt lang tid i forveien, siden jeg vet jeg unngår situasjoner som dette.
Men akkurat denne helgen er hun på hytta og skal feire 80-års dagen til en gammel slektning der oppe.

Vi skal ha barnevakt i slutten av november også. Da har jeg spurt moren min, hun har skrevet det opp i boken sin jeg jeg vet med sikkerhet at avtalen ikke blir avlyst. Men mindre det skjer noe ekstraordinært.

Svigers har ikke barn, ikke hund, ikke jobb, bare masse tid til hagearbeid og golf De reiser til utlandet masse og lever et fritt og godt liv.
Og den middagen de nå har avtalt på lørdag, kunne de godt tatt en annen gang.
Men som mange påpeker her, vi hadde strengt tatt ingen avtale siden de avlyste den.
Og de må jo få leve sitt liv de også. Absolutt.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:22   #25
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg er på linje med Nenne her. I mine øyne ville det vært naturlig å spørre dere om dere hadde fått ordnet barnevakt når de visste at de ikke skulle være på gården alikevel.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:25   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Svigers har ikke barn, ikke hund, ikke jobb, bare masse tid til hagearbeid og golf De reiser til utlandet masse og lever et fritt og godt liv.
Og den middagen de nå har avtalt på lørdag, kunne de godt tatt en annen gang.

Men er ikke dette nettopp privilegier de har fordi de nå er besteforeldre? At de kan ta litt mer hensyn til seg selv, gjøre spontane ting og kose seg med venner når det passer?
De har vel hatt det som dere før de også.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:28   #27
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Men er ikke dette nettopp privilegier de har fordi de nå er besteforeldre? At de kan ta litt mer hensyn til seg selv, gjøre spontane ting og kose seg med venner når det passer?
De har vel hatt det som dere før de også.

Jo absolutt!
Og jeg hadde ikke hatt problemer med at de takket nei, grunnet eget middagsbesøk, i det hele tatt.
Men det er lissom det at vi hadde en avtale, som ble avlyst med god grunn. Og når den gode grunnen ikke ble noe av likevel, burde de kanskje spurt oss om vi hadde fått ordnet oss alternativ pass denne kvelden ettersom de i utgangspunktet takket ja.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:38   #28
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg hadde vært bitter om det hadde vært meg, ja. Jeg hører jo at dette er noe du hadde gledet deg voldsomt til, og som var 100% i boks helt til svigers trakk seg. Da syns jeg det er dårlig gjort at de skal ut på dill i stedet for å holde seg til avtalen, selv om dere hadde funnet en dårligere nødløsning i mellomtiden.

Jeg tror dette handler litt om hvor ofte man er ute, hvor vanskelig det er å få barnevakt, og hvor mye man gleder seg ...

Jeg ble for eksempel ganske forbannet da vi hadde årnings på barnevakt til stor "ut på byn på lørdag"-anledning, bare for å oppleve at "nei, vi tar det på fredagen istedet". Selv om vi fikk ordnet det til likevel, så ble det ikke så bra som opprinnelig, vi må for eksemel være tidlig hjemme.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:48   #29
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg er enig med de som sier at man ikke kan forvente at besteforeldre stiller opp som barnevakt. De har heller ingen plikt til det.

Men, i dette tilfellet skjønner jeg veldig godt at du ble skuffet.Dere hadde jo spurt om barnevakt lang tid i forveien, besteforeldrene hadde sagt ja til å passe dem. Uforutsette hendelser er det ingenting å få gjort noe med, men når saken endret seg igjen burde de i det minste ha snakket med dere.

Selvfølgelig har de ingen juridisk bindende plikt, men det høres ut på deg som de holder avtaler når de er inngått.

Vi bruker også besteforeldre ytterst sjelden til barnevakt. De må gjerne be selv om å få ungene på overnattingsbesøk. Jeg mener de har hatt sin tid med barn og jeg kan ikke huske at mine besteforeldre ble brukt som barnevakt i tide og utide. Men blir de spurt og svarer ja, så går jeg jo utfra at det er iorden. Om det ikke passer eller de ikke vil så er det jo bare å svare nei på forespørsel.

Håper dere får det koselig tross alt og det er jo ingen grunn til å lage en stor sak av det. Hadde det skjedd meg så hadde jeg fortalt, etter helgen, at jeg ble skuffet.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:53   #30
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Herlighet, jeg tro ikke hva jeg leser. Man kan ikke forvente at de skal stille opp som barnevakt? Dama har jo avtalt med dem over en måned i forveien for å ha akkurat den kvelden fri, og har full forståelse for at de måtte forandre planene for å reise på gården. Når de plutselig ikke skulle dit mer, er det jo helt fjernt at de ikke engang spør om det har ordnet seg med barnepasset, eller om de fremdeles er behøvd.

Dere som mener at de ikke har noe ansvar her. Er dere slik i alle tilfeller? At en avtale ikke er pøkk verdt? Håper dere lærer barna deres å bli litt mer ansvarsfulle enn som så.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 11:58   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Sitat:

Dere som mener at de ikke har noe ansvar her. Er dere slik i alle tilfeller? At en avtale ikke er pøkk verdt? Håper dere lærer barna deres å bli litt mer ansvarsfulle enn som så.

Syns du temperaturen er litt tam her inne?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:01   #32
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.707
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dere som mener at de ikke har noe ansvar her. Er dere slik i alle tilfeller? At en avtale ikke er pøkk verdt? Håper dere lærer barna deres å bli litt mer ansvarsfulle enn som så.

For meg blir det helt banalt å kalle dette et avtalebrudd. Avtalen ble brutt idet svigers ville på gården for å jobbe istedet for å passe barn. At en middag med venner anses som en dårligere unnskyldning for mor er for meg revnende likegyldig. Avtalen var ikke lenger gjeldende. (mener jeg)

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:02   #33
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Syns du temperaturen er litt tam her inne?



Hadde det ikke vært for det faktum at hun lagde denne avtalen lang tid i forveien, hadde jeg skjønt det, at man ikke kan forvente barnepass, men man (jeg, hvert fall) regner med at når planene om å reise på gården forandrer seg, så undersøker de om det har ordnet seg med barnepasset før de lager egne hurraplaner.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:04   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Herlighet, jeg tro ikke hva jeg leser. Man kan ikke forvente at de skal stille opp som barnevakt? Dama har jo avtalt med dem over en måned i forveien for å ha akkurat den kvelden fri, og har full forståelse for at de måtte forandre planene for å reise på gården. Når de plutselig ikke skulle dit mer, er det jo helt fjernt at de ikke engang spør om det har ordnet seg med barnepasset, eller om de fremdeles er behøvd.

Dere som mener at de ikke har noe ansvar her. Er dere slik i alle tilfeller? At en avtale ikke er pøkk verdt? Håper dere lærer barna deres å bli litt mer ansvarsfulle enn som så.

Jeg er HELT enig! Blir direkte sjokkert over hvor mange som mener hovedinnlegger overreagerer. Jeg hadde blitt RASENDE!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:05   #35
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg blir det helt banalt å kalle dette et avtalebrudd. Avtalen ble brutt idet svigers ville på gården for å jobbe istedet for å passe barn. At en middag med venner anses som en dårligere unnskyldning for mor er for meg revnende likegyldig. Avtalen var ikke lenger gjeldende. (mener jeg)

Det kom noe viktig og nødvendig i veien, noe HI hadde full forståelse for, noe som kunne ha satt en strek i regninga på den måten at HI og mann ikke kunne gjennomført sine planer. Når det ikke var nødvendig å reise til den gården likevel, er det naturlig og selvsagt og forventet at de hvert fall spør om det ordnet seg med barnepass. (I og med at det var de som brøt avtalen.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:06   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

For meg blir det helt banalt å kalle dette et avtalebrudd. Avtalen ble brutt idet svigers ville på gården for å jobbe istedet for å passe barn. At en middag med venner anses som en dårligere unnskyldning for mor er for meg revnende likegyldig. Avtalen var ikke lenger gjeldende. (mener jeg)

Dette er snakk om familie, ikke jobb. Da synes jeg man kan ta litt hensyn til hverandre. Nå ble planene til hovedinnlegger så og si ødelagt, siden de må ta med seg alle barna. Jeg vet med meg selv at dersom jeg hadde vært hennes svigerforeldre kunne jeg ALDRI oppført meg på den måten. Men men, kanskje jeg er "dumsnill".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:07   #37
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg hadde reagert på dette. Besteforeldrene har ikke sagt nei i utgangspunktet fordi de skulle jobbe på gården, de har først sagt ja og så brutt en avtale fordi det viste seg seinere at det ble nødvendig for dem å jobbe på gården, dvs. at de brøt avtalen med en god grunn. Når det gode grunnen plutselig er erstattet av en sosial greie de kunne tatt når som helst ellers, så synes jeg det er all grunn til å reagere.

Med mindre de er såpass slitne av prøverot osv. at de føler de ikke har overskudd til å sitte barnevakt for tre barn, men orker å slappe av hos et vennepar.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:09   #38
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Hmmm syns dette er vanskelig. De vi bruker som barnepassere ville aldri bortprioritert vår datter. Og det er jo grunnen til at vi bruker dem også...Men jeg skjønner jo at folk er forskjellige.....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:11   #39
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er HELT enig! Blir direkte sjokkert over hvor mange som mener hovedinnlegger overreagerer. Jeg hadde blitt RASENDE!

Jeg syns ikke hun overreagerer, men hun skal jo helst bevare et godt forhold til svigerforeldrene. Det høres ikke ut som dette er noe de vanligvis gjør. Håper hun kan skrive det på tabbekvoten til svigerforeldrene. Men, som jeg har sagt, jeg ville nok sagt ifra hvor skuffet jeg ble ved en eller annen anledning.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 12:13   #40
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Med mindre de er såpass slitne av prøverot osv. at de føler de ikke har overskudd til å sitte barnevakt for tre barn, men orker å slappe av hos et vennepar.

Og dersom det er slik så synes jeg de skulle sagt det, at de visste de hadde lovet å sitte barnevakt, men alt rotet og styret siste tiden gjorde at de ikke orket likevel. Det må da vel gå an å kommunisere, synes jeg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no