Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får du i deg nok kalsium? (med test)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Får du i deg nok kalsium?
Jada, mer enn nok 23 30,67%
Ja, ganske passe 19 25,33%
Nei, litt for lite 23 30,67%
Nei, altfor lite 10 13,33%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 18:26   #1
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får du i deg nok kalsium? (med test)

Barn trenger tilførsel av kalsium hver dag for å bygge et sterkt skjelett. Voksne trenger tilførsel av kalsium hver dag for å vedlikeholde et sterkt skjelett hele livet. Får du i deg nok?

I en travel hverdag er det ikke alltid like lett å spise variert og sunt. Selv om det ikke synes utenpå, er det viktig å ta vare seg sitt indre. Kroppen trenger mange forskjellige næringsstoffer hver dag for å fungere optimalt. Og kanskje spesielt når dagene er travle. Et av dem er kalsium. Kalsium er viktig for et mangfold av funksjoner i kroppen, blant annet sterke tenner og et sterkt skjelett.

Sterke bein
Benmassen øker frem til 25-årsalderen, men fra begynnelsen av 30-årene starter tapet ubønnhørlig. Dessverre er verden så urettferdig at kvinner taper mer benvev enn menn, særlig etter overgangsalderen. Kvinner har også et dårligere utgangspunkt i form av lavere benmasse. Derfor er det på mange måter et paradoks at menn er mye flinkere til å inkludere melk og meieriprodukter i kosten enn kvinner. Selv om forhold som arv og mosjon er avgjørende for bentettheten, viser undersøkelser at inntaket av kalsium har stor betydning. Ikke minst for å bidra til å sikre et sterkt skjelett gjennom hele livet.

Tre om dagen
Den viktigste kilden til kalsium i det norske kostholdet er melk og meieriprodukter. Med et variert kosthold skal det ikke så mye til før kalsiumbehovet er dekket. Tre porsjoner meieriprodukter om dagen er nok: et glass melk, en brødskive med gulost og en yoghurt, eller tre glass melk daglig, sikrer kalsiuminntaket for både barn og voksne.

Mer enn ti viktige næringsstoffer
Meieriprodukter inneholder mer enn bare kalsium. De inneholder mer enn 10 viktige næringsstoffer som kroppen trenger hver dag. Proteiner, flere av B-vitaminene og jod er noen av dem. Dersom du får i deg tre porsjoner med meieriprodukter daglig, får du også dekket omtrent hele dagsbehovet for vitamin B2 og halvparten av behovet for vitamin B12 og jod.
Melk og meieriprodukter bidrar med omtrent 70 % av kalsiumet den norske befolkningen får i seg. Kostholdsundersøkelser viser at nordmenn i gjennomsnitt har et tilfredsstillende kalsiuminntak, men særlig blant unge jenter og voksne kvinner er det en del som ikke får dekket det anbefalte kalsiuminntaket på henholdsvis 900 og 800 mg.

Mulig, men krevende
Dersom man ønsker å spise den anbefalte mengden kalsium uten å inkludere meieriprodukter, kan man spise 1,1 kg brokkoli eller 4 bokser sardiner med bein hver dag. 200 gram mandler eller 50 g sesamfrø med skall er også alternativer som bidrar til å dekke kalsiumbehovet. Personer som ikke bruker meieriprodukter, men som ellers spiser et sunt, "norsk" kosthold, får som regel i seg mindre enn halvparten av anbefalt mengde kalsium.




Test deg selv med kalsiumkalkulatoren herog sjekk om du får i deg nok.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:29   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får visst dobbelt dose. Er veldig glad i melk.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:31   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Nei, jeg får ikke i meg nok.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:31   #4
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får visst litt for lite kalsium i meg.
Er ikke så glad i melk, så det blir mest yoghurt og ost på meg daglig.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:34   #5
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Du spiser ca. 1001 mg kalsium per dag.

Anbefalt dose for gravide er 900 mg.

Det ser ut til at du klarer å dekke kalsiumbehovet ditt og det er kjempebra! Visste du at du ved å spise et sunt og variert kosthold inklusive 3 glass melk sikrer ditt daglige kalsiuminntak?! 1 glass melk tilsvarer 2 skiver gulost eller 1 beger yoghurt når det gjelder kalsiuminnhold. Du kan derfor godt drikke 1 glass melk, spise en brødskive med 2 skiver gulost og 1 beger yoghurt istedenfor å drikke 3 glass melk.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:35   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg fikk litt for lite, men det skyldes bare at iskrem var utelatt fra testen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:41   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.807
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får nok i meg litt lite.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:41   #8
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Sitat:

Du spiser ca. 946 mg kalsium per dag

Ikke verst med tanke på at jeg ikke drikker melk og måtte krysse 0 på yoghurt. Jeg spiser det, men det blir ikke så mye som 1 om dagen. Kanskje 1 - 2 i uka, da fant jeg ut at det var best å krysse 0. Men, ser jo at jeg likevel kommer over de 800 gr som er anbefalt.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:41   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg fikk litt for lite, men det skyldes bare at iskrem var utelatt fra testen.

Og brunost! De har selvfølgelig utelatt det som er godt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:42   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Sitat:

Du spiser ca. 1310 mg kalsium per dag.

Anbefalt dose for gravide er 900 mg.

Det ser ut til at du klarer å dekke kalsiumbehovet ditt og det er kjempebra! Visste du at du ved å spise et sunt og variert kosthold inklusive 3 glass melk sikrer ditt daglige kalsiuminntak?! 1 glass melk tilsvarer 2 skiver gulost eller 1 beger yoghurt når det gjelder kalsiuminnhold. Du kan derfor godt drikke 1 glass melk, spise en brødskive med 2 skiver gulost og 1 beger yoghurt istedenfor å drikke 3 glass melk.




Jeg drikker ikke melk men spiser endel ost og smør. Uansett så tar jeg dobbel dose multivitaminer pluss 2 sterke kalsiumtabletter hver dag hele året, så jeg tipper jeg ikke akkurat ligger på minus-siden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:44   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg drikker for lite melk for tiden. Et glass om dagen, kanskje. Ikke spiser jeg særlig med gulost heller. Jeg spiser heller ikke noe særlig yoghurt, men har fått i meg en del biola i smoothies. Jeg endte på litt for lite. Men jeg er en racer på brokkoli og spinat, da.

Trening vil også forhindre tap av beinmasse og forhindre beinskjørhet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:46   #12
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg drikker ikke melk men spiser endel salat, brokkoli og får i meg nok gulost. ( )
Havnet på grensa der inne, men tror jeg får i meg nok via maten uansett.
Bruker jo melk(eprodukter) i maten også.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:53   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg spiser brokkoli så og si hver dag! Har sluttet med meieriprodukter, og er i mye bedre form etter det. Om jeg skulle spise noe med melk i en dag er jeg helt rævva dagen derpå, de har jo forresten ikke med rismelk med kalsium.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 18:56   #14
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Tar tilskudd av kalsium, og for å hjelpe opptaket også vitamin D og magnesium.

Har hatt alt for lite, og da er en rett og slett i skikkelig dårlig form.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 19:04   #15
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Dette var en fin test. Jeg er veldig bevisst på å få i meg kalsium, spesielt nå som jeg er gravid. Og da var det godt resultatet ble som det ble.

Du spiser ca. 1032 mg kalsium per dag.

Anbefalt dose for gravide er 900 mg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 19:05   #16
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får i meg nok fordi jeg spiser mye yoghurt.

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 19:10   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

930 mg kalsium får jeg i meg per dag. Dette er normalen, men ofte får jeg nok i meg mer mer enn dette, sjelden mindre.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 19:12   #18
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg fikk i meg nesten nok gjennom kostholdet alene, fordi jeg spiser mye ost.
I tillegg spiser jeg stort sett hver dag en tyggetablett med 500 mg kalsiumtablett 200IU D-vitamin. Ikke noe vits å spise mye kalsium hvis man får for lite Vit.D3.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 19:19   #19
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Dette fikk jeg. Drikker ikke noe melk og spiser heller ikke noe yoghurt. Men jeg spiser maaaaase ost hver dag så får i meg nok gjennom osten.

Resultat

Du spiser ca. 1048 mg kalsium per dag.

Anbefalt dose for voksne over 20 år er 800 mg.

Det ser ut til at du klarer å dekke kalsiumbehovet ditt og det er kjempebra! Visste du at du ved å spise et sunt og variert kosthold inklusive 3 glass melk sikrer ditt daglige kalsiuminntak?! 1 glass melk tilsvarer 2 skiver gulost eller 1 beger yoghurt når det gjelder kalsiuminnhold. Du kan derfor godt drikke 1 glass melk, spise en brødskive med 2 skiver gulost og 1 beger yoghurt istedenfor å drikke 3 glass melk.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-07, 19:23   #20
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får du i deg nok kalsium? (med test)

Jeg får alt for lite :bombe:
Jeg tåler ikke melk, og tar tabletter. Når jeg er gravid så dytter jeg innpå med ost, er helt gal etter ost. Så det er nok en mangel.
Jentene får en tablett om dagen for å dekke opp, ikke erstatte, og i samråd med lege

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no