Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Unge jenter legger til et mellomnavn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-15, 20:15   #61
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men nå blander dere her. Det er da et andre fornavn dere snakker om? Mellomnavn er noe annet.

Les tråden du.

(jeg skrev for øvrig "... mellomnavn (fornavn) ..." i HI, så det er vel ikke sååå vanskelig å forstå, selv om jeg selvfølgelig finner meg i flisespikking)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 20:23   #62
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Syns det er flott at de tar den muligheten om de har lyst jeg.
Selv har jeg et kort og kjedelig navn om jeg skal få si det selv.
Mine to har dobbeltnavn som vi er veldig glade i. Og håper de blir det også.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:01   #63
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.225
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Fint at det er mulig for de som vil.
Selv har jeg alltid ønsket meg et ekstra fornavn, men nå har jeg min mors etternavn som mellomnavn så det hadde blitt fryktelig mye om jeg skulle lagt til et ekstra fornavn.
Jentene har to fornavn og mitt etternavn. Håper de kommer til å være fornøyde med det når de blir eldre.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:07   #64
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Mine foreldre fikk beskjed om at jeg måtte ha mitt navn. Jeg har det som navn nr. 2. (Men jeg er eldre enn deg, mulig dette ble endret noen år senere.)

Så rart. Jeg kjente mange adopterte som var eldre enn meg, men ingen av dem hadde koreanske mellomnavn. Men ingen av dem er vel mer enn 6-7 år eldre enn meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:08   #65
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg drømte om langt og vakkert navn da jeg var barn. Så jeg ga datteren min to navn.

Nå har jeg endelig forstått navnet ditt, kokos! Takk!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:09   #66
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Kanskje det var forskjellige regler for ulike land? (Ikke koreansk.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:09   #67
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Der jeg kommer fra hadde omtrent alle adopterte sitt "opprinnelige" navn som andre fornavn. De var fra India, Sør-Korea og Colombia, for. eks.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:11   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg har to fornavn, og har alltid brukt begge. Jeg er på en måte oppkalt etter bestemødre på både mamma og pappa sin side. Jeg har aldri likt å hete to navn, og har allergi mot to fornavn. Jeg ville tatt bort det første navnet mitt hvis jeg kunne velge, og det kan jeg jo selvfølgelig. Men det føles litt rart nå da.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:11   #69
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.522
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg husker jeg syns det var fryktelig urettferdig at jeg var den eneste i familien som bare hadde et navn. Da jeg ble 18 byttet jeg navn, men da etternavn,og var egentlig fornøyd med å ha bare et navn.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:12   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Éowyn, her.

Kanskje det var forskjellige regler for ulike land? (Ikke koreansk.)

Mulig. De adopterte jeg kjenner fra andre land enn Korea, er stort sett yngre enn meg.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:39   #71
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.522
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg husker at Simon Flem Devold fortalte om det i et intervju for mange, mange år siden. Han het nemlig Anders eller noe lignende, men skiftet navn som ung voksen. Han mente at navn var det mest personlige man hadde, så det skulle bare mangle at man ikke valgte det selv når man var blitt gammel nok til å vite hva som passet til en selv.

Ja, jeg blir litt fnisete av vordende foreldre som ikke kan bestemme navn før babyen er født, fordi de vil se hvilket navn som passer på babyen (når grunnen er ren ubesluttsomhet derimot, skjønner jeg det selvsagt godt). Fint, da lever man resten av sitt liv med et navn som i det minste passet kjempegodt på en 20 minutter gammel baby.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 21:41   #72
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg gjorde visst helt feil, for jeg fjernet mitt andre fornavn. Vel, vel ... jeg har nå aldri vært særlig trendy.

Det gjorde jeg også, og har aldri angret. Det er faktisk nesten (bare nesten) når jeg gremmes når slektninger eller gamle kjente kaller meg med begge navnene. Det er nesten 20 år siden jeg tok det bort. Jeg byttet samtidig etternavn til min mors pikenavn fremfor å ha min fars etternavn.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:00   #73
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg ønsket veldig å ha Margrethe som mellomnavn. Nå har jeg jo min manns etternavn som mellomnavn, men jeg har av og til vurdert å være vel så trendy og ta xxdatter som mellomnavn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:14   #74
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg skjønner bare ikke at de gidder? Jeg har to fornavn og selv om jeg bruker begge og selv om kombinasjonen er grei og begge navnene greie, hater jeg dobbeltnavnkonseptet.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er ikke sikkert det blir så obvious at man har gjort det når man gjør det som 18-åring da. Mange er i ferd med å bli ferdige eller har akkurat blitt ferdig med vgs, og da kommer det gjerne en periode med studier/jobb/nye venner osv. Ingen kommenterte noe da jeg gjorde det, rett etter vgs (husker ikke om jeg gjorde det ila siste året på vgs eller etter). Heldigvis hadde ikke fb kommet da, hoho.

For å si det sånn, jeg bodde i kollektiv ned en som byttet fornavn (altså endret hele navnet) i studietiden, og når man ikke forteller noen at man gjør det, og vil det skal være hemmelig, blir det upraktisk. Særlig når telefonabonnementet for kollektivet står på deg og sånn. Det ble de mest sinnsyke situasjonene ut av det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:15   #75
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Då eg var tenåring var eg i eit miljø kor dette var veldig trendy, og eg forbind det eigentleg med det miljøet. Gutane heite Karolus, Margido og Mandius til andre fornamn og jentene tok sære bibelske kvinnenavn eller navn som ein eller annan fjern slektning hadde hatt. Eg har ikkje fått med meg at dette var vanleg igjen.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:16   #76
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.498
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Kokos, eg har alltid lurt på korfor du bruker andre fornavn når du presenterer deg. Nå skjønte eg det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:20   #77
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

For å si det sånn, jeg bodde i kollektiv ned en som byttet fornavn (altså endret hele navnet) i studietiden, og når man ikke forteller noen at man gjør det, og vil det skal være hemmelig, blir det upraktisk. Særlig når telefonabonnementet for kollektivet står på deg og sånn. Det ble de mest sinnsyke situasjonene ut av det.

Bodde du med B.? Det der har vi aldri helt kommet over her i huset.

Dobbeltnavn driver man ellers ikke med i denne slekta. Der har man vært mer enn tilstrekkelig raus om man slår til med så mye som to stavelser i barnets navn. Broren min har to stavelser totalt - for- og etternavn.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:26   #78
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Bodde du med B.? Det der har vi aldri helt kommet over her i huset.

Ja .
A stod i telefonen med Telenor som fortalte ham at B <gammelt navn> ikke eksisterte mer, A så jo B sitte i stua så han nektet selvsagt for dette .
Det var også sånn "hei, jeg lette etter dere alle fire (i kollektivet) i telefonkatalogen fordi jeg ville ringe dere, men dere står jo ikke der?"
Jeg: "Eh joda. Vi står der bare på en annen måte enn andre".

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:26   #79
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Og jeg har ikke kommet over det ennå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-15, 22:44   #80
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unge jenter legger til et mellomnavn

Jeg kjenner tre jenter/damer som har skifta navn. Ei skifta både for- og etternavn da hun fylte 18, for å markere et totalt brudd med familien hun vokste opp i. De to andre la til et navn, begge etter fylte 50 år, hun ene fordi hun ønsket seg et navn som var bare hennes (hun har to fornavn fra før, som begge er oppkallingsnavn, hun foretrekker at vi bruker hennes nye navn) hun andre la til et navn som hun syns er vakkert og klinger godt med hennes opprinnelige navn, henne bruker vi bare det opprinnelige navnet på, men hun bruker tilleggsnavnet skriftlig.

Sjøl angrer jeg som en hund på at vi ikke ga Guttungen navnet Johannes som andre navn - det klinger godt med fornavnet, og Johannes er et navn som er mye brukt på begge sider av familien.

Guttungen fnyser foraktelig når jeg nevner det for ham, han er mer enn godt nok fornøyd med navnet sitt som det er, han er glad i navnet sitt som det er. Takk, men ellers takk.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no