Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mange unge i Europa uten framtidshåp?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-12, 19:01   #1
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mange unge i Europa uten framtidshåp?

Skremmende og trist lesing: http://www.aftenposten.no/okonomi/ut...g-7024766.html

Sitat:

Arbeidsløse unge kan ende opp med å bli involvert i risikofylt atferd som alkohol- og narkotikamisbruk og kriminalitet. Dette kan igjen føre til en farlig spiral når disse menneskene finner sin tilhørighet hos andre kriminelle, skriver forskerne.

Flere og flere land merker harde og vanskelige tider. Ungdom sliter med å komme inn på arbeidsmarkedet i tillegg til at de ikke har framtidshåp. Det er demonstrasjoner i flere land. Forskere mener at Norge ikke vil "unnslippe" (av mangel på et bedre ord) til tross for at vi har oljen.

Mange er forsiktige med å bruke penger, fordi de vil spare. Problemet er hvis man ikke bruker penger så vil man ikke produsere like mye, og dermed trenger man færre mennesker på akkurat den arbeidsplassen. Litt forenklet kanskje. Dette minner meg om andre, tøffe tider som har vært i historien. Og når man sliter økonomisk er det lettere å ty til vold, i hvert fall påstår enkelte forskere det, i tillegg til høyredreininga. Bare se på Hellas der fascismen er kommet inn i Parlamentet. Et gufs fra fortida.

Fins det noe botemiddel? Vil vi klare oss? Vanskelige spørsmål.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 20:36   #2
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mange unge i Europa uten framtidshåp?

Gode tanker og refleksjoner. Det er skumle tider i Europa og dette er nok bare begynnelsen. Det vil vokse opp en generasjon av unge mennesker uten særlig fremtidshåp og offentlige tjenester er, og vil bli yttligere redusert.

Jeg vet ikke helt hva jeg tror vil skje, jeg er nok mest bekymret for at dårlige tider gir grobunn til hat og vold, ekstremisme. Vi har en stygg fortid i Europa, det som skjer i Hellas gir meg gåsehud men jeg velger å tro at vi har solilde systemer (dvs institusjoner) som vil tåle denne påkjenningen.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-12, 20:44   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange unge i Europa uten framtidshåp?

Det som fungerte i tidligere tider var jo redningspakker som fikk i gang sysselsettingen og dermed forbruket (både Roosevelts New Deal og The Marshall Plan var slike pakker). Spørsmålet er om hvilken type pakke som kunne fungert i det moderne Europa.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no