Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-12, 21:04   #41
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke tro på det. God og sunn mat fra leverandøren med laveste anbud? Det har ikke akkurat fungert godt i andre tilfeller.

Ja det jeg skrev i forrige innlegg var i grunnen svar til dette.
Har jeg skjønt det rett så er det ingen som har kommet med det laveste anbudet her!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 21:05   #42
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Når det gjelder denne skolen som det linkes til HI så har de såvidt jeg har forstått ansatt en kokk? I tillegg så er elever med på tilbereding. De lager varm mat hver dag som koster 28,- hvis man vil ha frokost også blir det 35,-.
Ru og Nabbe får arrestere meg hvis jeg tar helt feil.

Ja, det stemmer ganske så bra.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 21:20   #43
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Jeg kan gjerne ha skolemat i skolene landet rundt. Det er bare det at først vil jeg ha klasser som ikke er overfylte. Jeg vil ha nok utdannede lærere, i stedet for et lass av assistenter og ufaglærte lærere. Jeg vil ha timeressurser nok til at skolene skal kunne tilby skikkelig tpo og skikkelig spesialundervisning til de elevene som trenger det. Jeg vil ha ok fagsamlinger og skikkelige ikt-midler til elevene. Jeg vil ha skolebøker som henger sammen, og som ikke var utdaterte for 5-10 år siden. Jeg vil ha skolebygg som ikke ramler fra hverandre, og som er godt renholdt, uten støv og mugg, og med rom nok til å kunne drive gruppeundervisning, bibliotek og kunst og håndtverk. Når slike ting er på stell, DA kan vi gjerne ha skolemat til elevene for min del. Og hvis dette er smålig og sutrete, så helt greit. Jeg synes det bare er litt viktig å nevne at når lærere sier fra om at en del ting kanskje bør prioriteres før maten, så er det fordi vi ser at elevene våre, barna våre, barna deres, ikke får det skoletilbudet de fortjener når skoelne igjen og igjen må kutte i budsjettene fordi kommunenen skal spare noen kroner eller bygge prestisjebygg og annet dill.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 21:21   #44
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg kan gjerne ha skolemat i skolene landet rundt. Det er bare det at først vil jeg ha klasser som ikke er overfylte. Jeg vil ha nok utdannede lærere, i stedet for et lass av assistenter og ufaglærte lærere. Jeg vil ha timeressurser nok til at skolene skal kunne tilby skikkelig tpo og skikkelig spesialundervisning til de elevene som trenger det. Jeg vil ha ok fagsamlinger og skikkelige ikt-midler til elevene. Jeg vil ha skolebøker som henger sammen, og som ikke var utdaterte for 5-10 år siden. Jeg vil ha skolebygg som ikke ramler fra hverandre, og som er godt renholdt, uten støv og mugg, og med rom nok til å kunne drive gruppeundervisning, bibliotek og kunst og håndtverk. Når slike ting er på stell, DA kan vi gjerne ha skolemat til elevene for min del. Og hvis dette er smålig og sutrete, så helt greit. Jeg synes det bare er litt viktig å nevne at når lærere sier fra om at en del ting kanskje bør prioriteres før maten, så er det fordi vi ser at elevene våre, barna våre, barna deres, ikke får det skoletilbudet de fortjener når skoelne igjen og igjen må kutte i budsjettene fordi kommunenen skal spare noen kroner eller bygge prestisjebygg og annet dill.

Enig!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 21:32   #45
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Jeg har meget god erfaring fra varm mat hver dag i skolen fra Sverige.

Jeg er også redd for tomme valgløfter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-12, 23:06   #46
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg kan gjerne ha skolemat i skolene landet rundt. Det er bare det at først vil jeg ha klasser som ikke er overfylte. Jeg vil ha nok utdannede lærere, i stedet for et lass av assistenter og ufaglærte lærere

Det er garantert ikkje slik at dei pengene som dei ville ha brukt på å bygge kjøkken på skulane og tilsette folk til å lage mat, vil ha bli brukt på ressursar på skulen. Eg trur ikkje det har nokon som helst samanheng. Ei satsing på mat på skulen ville ha komme med midlar skulen elles aldri ville ha fått.

Eg er veldig for at ungane får varm lunsj på skulen, slik som i Sverige. Dei svenskar eg har drøfta dette med kan nesten ikkje tru at norske barn ikkje får mat i løpet av ein lang skuledag. Dei fleste skular har kjøkken med tilsatt personell trur eg, men ein kan også få maten tilkjørt. Barn med allergi eller på spesiell diett får sjølvsagt tilpassa mat. Der er krav til mengden vitaminer/sukker etc i måltida.

Ja, takk dette vil eg ha. Og så vil eg sjølvsagt ha meir ressursar i skulen, men det er ein annan kamp.

Og ja, eg trur dette er valgflesk, og ender opp i ingen verdens ting.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 07:39   #47
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det er garantert ikkje slik at dei pengene som dei ville ha brukt på å bygge kjøkken på skulane og tilsette folk til å lage mat, vil ha bli brukt på ressursar på skulen. Eg trur ikkje det har nokon som helst samanheng. Ei satsing på mat på skulen ville ha komme med midlar skulen elles aldri ville ha fått.

Eg er veldig for at ungane får varm lunsj på skulen, slik som i Sverige. Dei svenskar eg har drøfta dette med kan nesten ikkje tru at norske barn ikkje får mat i løpet av ein lang skuledag. Dei fleste skular har kjøkken med tilsatt personell trur eg, men ein kan også få maten tilkjørt. Barn med allergi eller på spesiell diett får sjølvsagt tilpassa mat. Der er krav til mengden vitaminer/sukker etc i måltida.

Ja, takk dette vil eg ha. Og så vil eg sjølvsagt ha meir ressursar i skulen, men det er ein annan kamp.

Og ja, eg trur dette er valgflesk, og ender opp i ingen verdens ting.

Å joda, det er de samme ansatte, og samme potten det taes fra, iallefall har jeg skjønt det slik her. Derfor er det alltid usikkert om hvorvidt de klarer å opprettholde tilbudet eller ikke.

Men man kan selvsagt tenke at man får ekstraordinære midler om dette innføres, men det tror jeg egnetlig ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 07:43   #48
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Jeg kan gjerne ha skolemat i skolene landet rundt. Det er bare det at først vil jeg ha klasser som ikke er overfylte. Jeg vil ha nok utdannede lærere, i stedet for et lass av assistenter og ufaglærte lærere. Jeg vil ha timeressurser nok til at skolene skal kunne tilby skikkelig tpo og skikkelig spesialundervisning til de elevene som trenger det. Jeg vil ha ok fagsamlinger og skikkelige ikt-midler til elevene. Jeg vil ha skolebøker som henger sammen, og som ikke var utdaterte for 5-10 år siden. Jeg vil ha skolebygg som ikke ramler fra hverandre, og som er godt renholdt, uten støv og mugg, og med rom nok til å kunne drive gruppeundervisning, bibliotek og kunst og håndtverk. Når slike ting er på stell, DA kan vi gjerne ha skolemat til elevene for min del. Og hvis dette er smålig og sutrete, så helt greit. Jeg synes det bare er litt viktig å nevne at når lærere sier fra om at en del ting kanskje bør prioriteres før maten, så er det fordi vi ser at elevene våre, barna våre, barna deres, ikke får det skoletilbudet de fortjener når skoelne igjen og igjen må kutte i budsjettene fordi kommunenen skal spare noen kroner eller bygge prestisjebygg og annet dill.

Vel talt! Er så enig!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 07:57   #49
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Det er garantert ikkje slik at dei pengene som dei ville ha brukt på å bygge kjøkken på skulane og tilsette folk til å lage mat, vil ha bli brukt på ressursar på skulen. Eg trur ikkje det har nokon som helst samanheng. Ei satsing på mat på skulen ville ha komme med midlar skulen elles aldri ville ha fått.

Eg er veldig for at ungane får varm lunsj på skulen, slik som i Sverige. Dei svenskar eg har drøfta dette med kan nesten ikkje tru at norske barn ikkje får mat i løpet av ein lang skuledag. Dei fleste skular har kjøkken med tilsatt personell trur eg, men ein kan også få maten tilkjørt. Barn med allergi eller på spesiell diett får sjølvsagt tilpassa mat. Der er krav til mengden vitaminer/sukker etc i måltida.

Ja, takk dette vil eg ha. Og så vil eg sjølvsagt ha meir ressursar i skulen, men det er ein annan kamp.

Og ja, eg trur dette er valgflesk, og ender opp i ingen verdens ting.

Bygge kjøkken og kantiner på skolene??? Haha. Det blir nok tilkjørt mat og lærerne som skal administrere utdelingen.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 09:19   #50
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror dessverre det er urealistisk at det blir sunn og variert mat til en lav pris.
Skolefruktordningen var jo også fantastisk i følge enkelte politikere, men det har endt opp som en dårlig vits slik jeg ser det, selv om mine unger er glad i frukt.

.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Hvorfor det? Jeg har jobbet på to skoler etter at dette ble innført, og begge stedene elsker elevene frukten de får.

Ja, hva er det med fruktordningen som ikke funker mener du?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 10:33   #51
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Det å gi store gulerøtter til unger i tannfellingsfasen vil jeg ikke si er å innføre en fruktordning som virker.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 10:34   #52
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Og Nabbe, det er jo ikke som om regningen kommer ut av det blå, man er jo klar over at den kommer til å komme.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 10:50   #53
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Tror fruktordningen fungerer veldig ulikt rundt forbi. Jeg fant et halvt års tid frukten i matpakkene til barna vel hjemme igjen; grønn klementin, udelikat gulrot som så helt uvasket ut, og i tillegg gitt til barn i tannfellingsfasen, markspist eple og listen fortsetter. Vi kuttet og sendte med frukt istedet, jeg betaler ikke for dårlige varer i 50 % av tilfellene. Tanken rundt dette er som regel veldig god, men det er ikke alltid det fungerer etter hensikten dessverre. De har ikke engang klart å ha et kjøleskap til skolemelken som fungerer, så lunken melk har vi også erfart til vi kuttet ut. Disse små ordningen gjør at jeg ikke helt ser hvordan i huleste de skulle få stokket bena å få levert to måltider mat om dagen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 11:03   #54
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Nå diskuteres det litt forskjellige ting her.
Dette er en kantine som er delvis drevet av elevene på en ungdomskole. Det er ikke utdeling av mat.
Nå er tilfeldigvis dette også en barneskole og SFO får også mat fra dette kjøkkenet.

Jeg ser helt klart at man vil ha utfordringer på mange skoler pga plass etc for å få dette til. Og, for senterpartiet er dette "valgflesk".
Men, at man vil ta høyde for å legge kjøkken/kantine inn i planene ved rehabilitering av andre ungdomskoler og ved nybygg i Bergen er jeg veldig positiv til.
Synes dette er veldig bra tiltak!

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 16:43   #55
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Og Nabbe, det er jo ikke som om regningen kommer ut av det blå, man er jo klar over at den kommer til å komme.

Nuvell, det kommer brått på når ungen skriker og plutselig MÅ ha det fordi de andre fryser ham ut i kantinen fordi han ikke har lunch-ordningen. Dessuten var vi forespeilet en helt annen pris og en helt annen betalingsmåte, dette her kom faktisk med en ukes varsel eller noe, så jo, det kom ganske brått, og på helt feil tidspunkt rent økonomisk. Vi kan da umulig være de eneste i dette området som sliter med å få det til å gå rundt. Tror ikke alle er sånne vellykka superfamilier rundt her.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 20:28   #56
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Egentlig burde jeg ha droppet å nevne Senterpartiet i tittelen, for det er egentlig uinteressant for meg om det blir valgflesk av dette. Jeg synes likevel det er et godt tiltak, selv om det sikkert er en del å ordne opp i enda.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-12, 21:32   #57
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Her i kommunen var det et blaff med skolemåltid for noen år siden. Det ble administrert ulikt fra skole til skole, men fellesnevneren var mat til selvkost, laget av enten kokk betalt av skolens budsjett eller av en assistent, evt i samarbeid med elever. I begge tilfeller gikk det ut over ressurser som egentlig burde vært brukt direkte opp mot elevene. Ingen av de skolene jeg har kjennskap til, har lokaliteter tilsvarende "kantine", så på noen skoler spiste elever på omgang på skolekjøkkenet, mens det på andre skoler ble brakt ut mat til arealene. Felles for de skolene jeg kjenner til, er at ordningen ble avviklet i forbindelse med svineinfuensaen, og etterpå er det ingen som har nevnt den.

I en drømmeverden hadde det vært suverent med lunsj på skolen, i tilpassede spisearealer (noe som ville bety ombygging av nær sagt hver eneste skole i dette landet), laget av og administrert av andre enn lærerne eller de pedagogiske utdannede fagarbeiderne, uten at det påvirket skolens budsjett. Men jeg må innrømme at jeg ikke hiver alle politiske preferanser overbord og stemmer Sp pga dette, altså.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-12, 09:30   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Senterpartiet vil innføre skolemat i hele landet

Jeg synes dette helt klart skal drives av private på anbud, med krav om kvalitet og sunnhet. Og det skal ikke være skolen som skal adminstere det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no