Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-11, 22:25   #61
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Dessuten har vi planlagt at vi skal ha bakedag med alle småtassene i familien. Bare det i seg sjøl er ikke verst!

Jeg kommer sikkert til å bruke et par dager til å lage julesnop til alle i familien, og en del venner i år som tidligere. Kjøper ikke gaver til alle, men en liten oppmerksomhet når man treffes er lov

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 22:30   #62
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Da har jeg bestilt litt fra intersport jeg og. Ikke så mye igjen, men jeg fant da noe.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 22:31   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

siden min mor broderer en kalender til hvert barnebarn, legges det jo opp til 24*x pakker. Det er jeg vokst opp med også (Bare at det var veeeeeldig enkle pakker, somregel bare smågodt de senere år, pappa sørget litt det året det ble "kjøpe 24*2 ting fra smågodthylla med candy king, han likte bedre da det var "en pose seignemm, en med lakrisbåter, en med bamsemums...altså mer å spise for han mens de pakket) så mamma mener bare å spare oss/seg for det som skjedde da jeg flyttet hjemmefra og tok med meg kalenderen fra 1980, og hun måtte brodere en helt lik til min bror...

Men hva jeg skal putte i de 23 pakkene etter blånisseluene aner jeg ikke.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:00   #64
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Mange hyggelige juleting som skal gjøres, ingenting i veien for at det er en kalenderoverraskelse!
Kan være lurt åha litt oversikt over hva man har som ting på det enkelte nr. Hvis man henger opp alle på en gang, hvis det blir behov for å justere. Fins mange tips på nett, her er noen ideer jeg fant på bloggen " Aimees univers":

Her er de 24 tingene vi skal gjøre sammen:

1. Lage nellik appelsiner.
2.Pynte vinduer til jul
3.Lage fuglemat av fett og frø
4.Lese julebøker
5.Spise kveldsmat ute
6.Rydde og vaske barnerommet
7.Lage julepynt
8.Bake pepperkaker
9. Spilledag. Vi skal spille spill sammen.
10.Spise på kafé/restaurant
11.Bake rundstykker
12.Barna bestemmer middag
13.Bake lussekatter (Lucia dagen)
14.Lage julepynt
15.Lage julekort
16. Lage ønskeliste til nissen
17. Se en julefilm sammen, med popcorn og kos
18. Kakao og lesestund til kveldsmat
19.Kinotur
20. Pynte pepperkakehus
21. Pakke inn julegaver
22.Ordne juletre
23. Levere julegaver til naboene
24. Spise julestrømper

En hyggelig måte å involvere barna i juleforberedelsene. Man kan naturligvis legge inn noen gaver istedetfor underveis, det er ikke alt som passer for alle, kanskje.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:58   #65
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ahh.. Endelig en tråd der jeg er på høyden
Jeg er:
ferdig med alle pesete julegaver (dvs til de jeg egentlig ikke kjenner så godt og mannens familie)
har julekortbildet klart
har skrevet liste over hva de fleste julegavemottakere skal få
har kjøpt inn de fleste kalendergavene til 3 av 4 barn.

Dvs at det som står igjen er:
julegaver til de aller nærmeste (barna, mannen og mine foreldre). Men det er bare koselig å styre med i desember.
julekalenderting til 12-åringen (gutt, vanskelig)
bestille og skrive julekort. Det blir gjort i desember.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:02   #66
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Mange hyggelige juleting som skal gjøres, ingenting i veien for at det er en kalenderoverraskelse!
Kan være lurt åha litt oversikt over hva man har som ting på det enkelte nr. Hvis man henger opp alle på en gang, hvis det blir behov for å justere. Fins mange tips på nett, her er noen ideer jeg fant på bloggen " Aimees univers":

Her er de 24 tingene vi skal gjøre sammen:

1. Lage nellik appelsiner.
2.Pynte vinduer til jul
3.Lage fuglemat av fett og frø
4.Lese julebøker
5.Spise kveldsmat ute
6.Rydde og vaske barnerommet
7.Lage julepynt
8.Bake pepperkaker
9. Spilledag. Vi skal spille spill sammen.
10.Spise på kafé/restaurant
11.Bake rundstykker
12.Barna bestemmer middag
13.Bake lussekatter (Lucia dagen)
14.Lage julepynt
15.Lage julekort
16. Lage ønskeliste til nissen
17. Se en julefilm sammen, med popcorn og kos
18. Kakao og lesestund til kveldsmat
19.Kinotur
20. Pynte pepperkakehus
21. Pakke inn julegaver
22.Ordne juletre
23. Levere julegaver til naboene
24. Spise julestrømper

En hyggelig måte å involvere barna i juleforberedelsene. Man kan naturligvis legge inn noen gaver istedetfor underveis, det er ikke alt som passer for alle, kanskje.

Vi gjør det ganske likt, ser jeg. Men låner noen tips av deg.
I tillegg har vi en del veldedige ting, som at ungene må ta ut 200kr av sin konto å gi til et veldedig formål. Jeg velger 3 stk de kan velge mellom, og i fjor var det Redd Barna, Kreftforeninga og Leger uten grenser. Ungene valgte hver sin (vi hadde bare 3 unger da ) og det var stor suksess.
De må også velge seg en leke/klesplagg de ikke bruke og som er i god stand, som vi gir til krisesenteret eller Frelsesarmeen. I fjor ga minstemor bort den nyeste leken sin.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:07   #67
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg trenger et gaveforslag til svigermor.

Pris er ikke så farlig. Det må ikke være billig, men det må heller ikke være dyrt. Hovedsaken er at jeg vil forsøke å finne noe hun kan bli glad for. I fjor fikk hun en tur, altså veldig dyr gave, når en regnet inn at to fra vår familie også skulle være med. Men i år tenker jeg enten på en mindre opplevelse, evt en ting som passer henne godt.

Som dere ser i innlegg lenger bak her, har jeg tenkt å strikke litt. Men hun tåler så dårlig ting av ull, så da er det dumt å legge ned masse jobb i å lage noe hun ikke kommer til å bruke.

Noen som har bestilt noe artig, fint, lekkert fra Etsy? Noe sånt er litt i hennes gate (men hun tåler heller ikke 'juksesmykker')

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:09   #68
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Er hun glad i å gå i teateret, mkj?
Kan det være noe med billetter til en forestilling der?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:19   #69
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Teater kan jo være et bra forslag. Må vel begynne å se etter billetter nå da. Evt en tur i operaen, kanskje med eldste barnebarnet (datteren vår) kunne det vært et bra forslag? Da med en forestilling som også er litt barnevennlig? Evt samme med teater?

Bøker er også populært, men hun kjøper jo alt hun har lyst til å lese med det samme. Jepp, jeg tror teater e.l. leder. Så blir det noen smågaver i tillegg, hun elsker sånne italienske julekaker, det pleier jeg å lage til henne.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 00:22   #70
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg synes slike kulturelle opplevelser er fine gaver. De fleste har alt, og vet ikke hva de ønsker.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:21   #71
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ungene min får en gave hver i kalenderen og resten er opplevelser. Ting vi gjør sammen. Eldste oljer seg litt over det, men jeg har lovet henne pakke ape der når hun blir student. Med ordentlige ting som hun trenger i. Hun gleder seg allerede og det er faktisk bare fire år til. Hjelp!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:24   #72
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Min julegaveplanlegging innebærer helgetur til London i desember.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:44   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ungene min får en gave hver i kalenderen og resten er opplevelser. Ting vi gjør sammen. Eldste oljer seg litt over det, men jeg har lovet henne pakke ape der når hun blir student. Med ordentlige ting som hun trenger i. Hun gleder seg allerede og det er faktisk bare fire år til. Hjelp!

Iphone/pad?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 09:47   #74
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ungene min får en gave hver i kalenderen og resten er opplevelser. Ting vi gjør sammen. Eldste oljer seg litt over det, men jeg har lovet henne pakke ape der når hun blir student. Med ordentlige ting som hun trenger i. Hun gleder seg allerede og det er faktisk bare fire år til. Hjelp!


Jeg hadde også slitt om en pakke ape var noe jeg skulle hoste opp til kalenderen.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:08   #75
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

iPad er en fin ting, ja. Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:13   #76
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg som elsker julen og som gleder meg hvert år fra august måned, har mistet julegløden.

Hvordan finne den tilbake? Det er ikke noe spesielt som har skjedd, jeg har bare ikke julefølelse. Kanskje det inspirerer å lese litt her?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:44   #77
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Min julegaveplanlegging innebærer helgetur til London i desember.

Jeg tar en venninnetur til Amsterdam.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:57   #78
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg skal til Enchede om tre snaue uker. Tenkte å handle litt matstæsj, type fine syltetøy osv som tåler lagring i romtemperatur, og dandere i noen fine kurver til foreldre/besteforeldre/svigerforeldre. Kanskje litt vin eller noe annet stæsj også.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 10:58   #79
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I år er Legokalenderen med Star Wars-tema, så da er den gitt ...
Knøtteliten er halvannet til jul, men hun får ikke egen kalender. Mulig vi deler på pakkekalender alle sammen, da blir det reflekser og opplevelser det går i. Ræl har vi nok av ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:00   #80
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Julekalender i år tror jeg blir en stor eske med duplo (gjerne en gård e.l.) som jeg deler opp.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no