Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 11:09   #81
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Her skal minste få dukkeservise i plast i kalenderen tenker jeg + litt dukkeklær. Eldste ønsker seg primært lego, og skal ha legokalender. I tillegg vil han, nok fordi søstra skal få, også ha pakkekalender, så han skal få noen småpakker han også. Regner med det blir sjokkis og ting til å lage julekort etc. + ting han trenger. Ellers ønsker han seg klistremerker til Cars2 album, så det blir sikkert noen slike pakker også.

Jeg har ikke tenkt så mye på julegaver enda, men har handlet 1. Skal til København før jul, og håper jeg får handlet litt da.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 11:30   #82
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

I år tror jeg i grunn at jeg kanskje går for 2 stk ferdige sjokoladekalendere. Jeg vet ikke om jeg orker bruke tid og penger på noe annet. Vi får se.

Forøvrig er mine julekort mer morsomme, enn fine.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:39   #83
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Ræl gir vi i alle fall ikke. Første året fikk Knerten duplo (en kloss/dyr/dings pr dag) andre året fikk han noen lekebiler og resten av pakkene var plastdyr (Men de var ikke like stor slager hos ham som ventet egentlig. Stas å få, men lite lekt med). Jeg vet ikke hva årets skal bli, litt opplevelser og litt pakker sikkert, og meget mulig refleks ja, gutten ELSKER refleksbånd etc. Og noe leker, men type delt opp i alle fall da. Og blånisselue. Muligens noe andre strikkagreier, votter kanskje, en annen dag? Vi får se hva jeg rekker. Jeg har jo litt planer om en Mariusgenser til meg selv, og det kan vel ta en del tid frem mot jul.

Tipper jeg knabber forkleet han fikk i fjor, og pakker det inn på en bakedag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:16   #84
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har faktisk også begynt med julegaver
Pakkekalender er et must, men mer fra min side enn guttenes Bruker kalenederen som mamma lagde til meg og brodern da vi var små De siste to årene har jeg kjøpt en legoeske som jeg har delt opp og det har vært stor stas. Blir en del aktiviteter også.
Har jo ikke så mange å kjøpe til lenger, bare gutta, mamma, pappa og brodern. Men x-svigermor får også gave og en ting til pappan fra gutta må jeg vel også ordne. Kalender og noe hjemmelaget (spiselig) blir godt mottatt

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:29   #85
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Hva med å heller nyte september og handle julegaver i desember? Bare et forslag.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:41   #86
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Alt er klart i hodet. Som vanlig.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:20   #87
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva med å heller nyte september og handle julegaver i desember? Bare et forslag.

Liker heller å kose med meg julegavene i november (men ha dem planlagt på forhånd, og påbegynt de som skal lages) og heller nyte desember!

Halvparten av gavene skal sendes i posten, og det er et styr på posten den dagen som er postens sendefrist, så jeg har min private sendefrist et par dager før for å spare meg for stresset. Og derved må gavene være ferdig pakket et par uker før jul, og derved så må de gjerne handles enda et par dager før det, og så er det ganske mange gaver så vi rekker ikke alle på en dag, og... ja... da blir det sånn.

Det BLIR somregel en del julegavehandling i desember, mer enn nok, så jeg øver på å komme i gang tidligere.

Og, vel, jeg nyyyyyyyter desember bedre enn september uansett. Desembe er til for å nytes, det er snart jul. September bare påpeker at sommeren er over, så da blir september koseligere av å kunne begynne å se frem mot jul.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:21   #88
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Man får det unda i september (-oktober-november) for å kunne nyte desember.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 17:21   #89
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Hva med å heller nyte september og handle julegaver i desember? Bare et forslag.

'
Jeg vil heller nyte desember jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:00   #90
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Man får det unda i september (-oktober-november) for å kunne nyte desember.

Mja...de fleste jeg kjenner som ligger flere mnd. i forkant med planlegging av høytider, har så mye på tapetet og legger så mye press på seg selv, at de sjelden klarer å nyte noe som helst. (Min erfaring.) Jeg synes det er vilt å begynne å tenke på julen trekvarts år i forveien, men jeg liker jo heller ikke at kakemennene har kommet i butikken allerede, så hva vet vel jeg.
Jeg er alltid litt stressa i des, det tror jeg ikke man klarer å unngå, men jeg koser meg med jula likevel.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:22   #91
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er sjelden stresset i desember.
Men det med å kjøpe julegaver fra nå og utover, har med mest med den økonomiske biten å gjøre.

Så kan jeg kose meg med baking og sånn når desember kommer

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:27   #92
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mja...de fleste jeg kjenner som ligger flere mnd. i forkant med planlegging av høytider, har så mye på tapetet og legger så mye press på seg selv, at de sjelden klarer å nyte noe som helst. (Min erfaring.) Jeg synes det er vilt å begynne å tenke på julen trekvarts år i forveien, men jeg liker jo heller ikke at kakemennene har kommet i butikken allerede, så hva vet vel jeg.
Jeg er alltid litt stressa i des, det tror jeg ikke man klarer å unngå, men jeg koser meg med jula likevel.

Hm. Jeg er kanskje en sånn som tenker på jula trekvart år i forveien. Og bursdager. Og gjett hvem som sitter og administrerer alles fritid på jobb. Jeg liker egentlig planlegging.

Men det tar ikke veldig mye energi for meg dette med å planlegge julegaver gjennom hele året. Det er noe jeg bare gjør på samme måte som jeg handler findusprodukter når det er findustilbud. Er det halv pris på lego, kjøper jeg inn et lass. Kommer jeg over smykkesalg, blir det med en anselig mengde hjem. Kommer jeg over noe som er perfekt til min søster, kjøper jeg det selv om det er oktober (ikke noe poeng før, hun lider av shoppegalskap). Mine julegaver har deadline 1. desember pga posten. Og i desember liker jeg å ha en ekstra ferieuke om jeg får det, bake akkurat det som passer meg, se litt på juleshoppingen til andre panikkslagne mennesker, lage litt hobbygreier med ungene og ellers bare nyte synet og lukten av jul.

Jeg trenger kanskje ikke si at jeg er veldig ferdig med jul når januar kommer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:39   #93
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Det har kanskje noe med det å gjøre Katta, for jeg liker også planlegging
Og her er jula ute 1. eller 2. nyttårsdag som regel

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:41   #94
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er ikke stresset i desember. Og det er så herlig når desemberlønna tikker inn, og det eneste man trenger å bruke den på er mat til jula. *liker penger på konto*

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 18:52   #95
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Siden jeg er i permisjon i desember i år planlegger jeg i alle fall å bake masse.
Og lage leverpostei.
Likør har jeg satt.
Saft ligger i frysen.

Julegaver blir fotobøker og fotokalender til besteforeldrene som vanlig. De har jo alt, og elsker masse bilder av barnebarna, heldigvis.
Jeg aner ikke hva Lille, Eggulf eller broren til gubben skal få, men de er vel ikke de verste tenker jeg.
Gubben fikk kombinert jule og bursdagsgave i år (hjemmekino), så jeg trenger ikke tenke på ham heller.

Så egentlig skal jeg bare kose meg frem til jul, og bake og lage mat. Kanskje rydde litt i kjøkkenskaper.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:29   #96
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Intersport har nettsalg, så jeg har handlet Adidas-badedrakt og Puma T-skjorter til en drøss med unger.

Takk for tips, handler der nå

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:39   #97
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg elsker å planlegge, stresser sjelden og nyter desember fra ende til annen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:52   #98
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg elsker å planlegge, stresser sjelden og nyter desember fra ende til annen.

Samme her. Men gaver har jeg ikke begynt på men jeg har skrevet ned hva jeg skal lage/kjøpe. Litt tidlig ennå synes jeg.

Denne julen blir spesiell for det er første gang mannen og meg feirer alene med jentene. Tror faktisk det kan bli koselig men litt uvant På nyåret døde vår eldre familievenn på 86 år som har feiret med oss i over 20 år. Mamma er nettopp reist til Spania for å studere spansk og hun er ikke tilbake før til våren. Tidligere har vi også feiret med besteforeldre, svigerforeldre og pappa samt andre med. En etter en døde de. Men slik er livet.

Jeg har ei "julebok" jeg har hatt i endel år nå. Der skriver jeg b.la ned gaver jeg har gitt bort fra år til år. kaker og annen mat jeg har lagd med oppskrifter. Limt inn pappas håndskrevne oppskrift på gravlaks vi pleide å lage sammen. Elsker å bla i den om høsten.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:54   #99
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg elsker å planlegge, stresser sjelden og nyter desember fra ende til annen.



Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 19:57   #100
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Note to self - Bare apropos fotogaver - ikke gi fotogaver til andre enn de som faktisk ønsker seg det.

sånn barnløse tanter og onkler ender ofte opp med kalendere, musematter og whatnot mens de selv har brukt tusenvis av kroner på gjennomtenkte gaver til oppvoksende slekt. Prøver å huske da jeg selv var i samme situasjon. Heller gavekort på x- pleie ( hud-, fot-, bil-), kule accesoirer, kinobilletter, musikk el.l.)

Skynder meg å legge til: Syns julekort med barn er hyggelige. Men fotokalender med andre enn egne barn ønsker jeg meg ikke.( Forresten, har ikke med egne unger heller )

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no