Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-12, 11:53   #101
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg synes egentlig ikke at permisjonsordningen er lang nok som den er i et samfunnsperspektiv og at pengene heller burde blitt brukt på barnehage. Når det er sagt så synes jeg at det er merkelig å mene at dette er noe staten ikke har noe med i og med at det brukes som et middel for å nå et mål.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:29   #102
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes permisjonen er mer enn lang nok, og tenker at vi har plenty av viktigere ting å bruke pengene på.

Veldig enig, jeg forstår ikke hvorfor vi skal bruke ytterligere offentlige kroner på å utvide en allerede fantastisk ordning.

Og så synes jeg det er selvsag at ikke disse ukene ikke skal kunne overføres til mor. Hele vitsen er jo å sørge for at far tar mer ansvar og omsorg for egne unger, på tross av lønnsfordeling eller annen fordeling i hjemmet. Å ha en ordning som skal sørge for at kvinner er enda lenger hjemme med permisjon, er litt "smørkrise"-tiltak, synes jeg.

Får vi liksom ALDRI nok

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 13:35   #103
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg synes egentlig ikke at permisjonsordningen er lang nok som den er i et samfunnsperspektiv og at pengene heller burde blitt brukt på barnehage. Når det er sagt så synes jeg at det er merkelig å mene at dette er noe staten ikke har noe med i og med at det brukes som et middel for å nå et mål.

hehe. Ble litt motsatt enn hva jeg mener ser jeg. Jeg synes faktisk at permisjonsordningen er lang nok som den er. Snek seg med en "ikke" der.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:03   #104
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nå leste jeg HI. Bortsett fra at jeg synes lengre foreldreperm er unødvendig, ser jeg ikke noe galt i at de som faktisk donerer pengene, også får bestemme hvem som skal få dem. Det er jo bare å si neitakk hvis det ikke passer.
Esme: Jeg har også gått glipp av en fast jobb fordi jeg var gravid. Hadde lengre ansiennitet, mer relevante fag, kontaktlærer-erfaring og tydelige signaler tidligere på året om at jeg var mest relevant for den faste stillingen. Da magen begynte å vise noen mnd. seinere, ble planene lagt litt om på slik at de uten å si den egentlige grunnen (at jeg var gravid) kunne gi den faste jobben til min yngre, mannlige kollega fordi det da plutselig sto om akkurat det ene faget han hadde som jeg ikke hadde. Tror sånt er ganske vanlig i mange yrker, egentlig.

Det er da ikke slik at staten donerer sine egne penger? Det er faktisk våre skattepenger. Politikk handler om hvordan vi skal fordele dem og da må man faktisk debattere og finne ut hva behovene er og hvordan vi vil ha det. Så får hver enkelt stemme ved stortingsvalget utifra sin overbevisning.

Vi har altså et ord med i laget hvis vi vil og det skulle da bare mangle.

Jeg vet om flere som har gått glipp av stillinger sånn som deg og det er uakseptabelt og bør tas opp gjennom fagforeningene. Jeg ønsker ikke at det skal være slik at man ikke kan være hjemme med ungene sine i frykt for å sakke ut i arbeidslivet. På en annen side så vil mange kvinner velge familien over arbeid. I yngre familier tror jeg også at det er mange menn som velger å prioritere familien i perioder da barna er små. Jeg vet faktisk ikke om noen menn i vår omgangskrets som ikke bruker mye tid med barna sine. Det går altså riktig vei.

Noen ganger opplever jeg at slike diskusjoner går over til å handle om karriere og arbeidslivet framfor omsorg for de minste og det som er best for dem. Det er synd. Det å være hjemme med barn blir kjønnsgradert så om man som kvinne velger å forlenge permisjonen eller arbeide redusert så blir man sett litt ned på, man skader liksom likestillingen, taper pensjon, svikter samfunnet og mister fortrinn i arbeidslivet. Hvis menn gjør det samme får de applaus. Det henger ikke på greip. Vi burde ha like rettigheter og muligheter! Hvis familiene velger å løse dette mindre optimalt i forhold til likestilling så må man arbeide med dette fra andre hold.

Jeg er også svært skeptisk til denne "fedre som tilbringer tid alene med barna sine utvikler bånd til dem på en annen måte en resterende". Det må være en sannhet med modifikasjoner. Jeg ser i hvert fall ikke at mannen her huset har et signifikant bedre forhold til mellomste som han var hjemme med i fem måneder enn med eldstemor hvor han studerte og ikke hadde krav på noe som helst og måtte i tillegg arbeide på si. Riktignok et datapunkt, men jeg tror på generell basis at det ikke har så mye å si dersom far i utgangspunktet får slippe til hjemme, deler på husarbeidet og ansvaret med ungene i hverdagen. For de som i hovedsak prioriterer karriere, ikke deltar i husarbeid eller er med ungene så lurer jeg på om de 12 ukene er utslaggivende uansett. Og jeg tror dessverre heller ikke at disse fedrene er de som tar ut de to ekstra ukene de nå får tilbud om.

Jeg synes det er fint om ungene får to ekstra uker sammen med familien sin før de må begynne i barnehagen, men jeg tror ikke dette kommer til å endre noe på likestillingsfronten med tanke på holdninger og da er det det samme om det er mor eller far som er hjemme disse ukene.

Derfor mener jeg de pengene bør bli brukt på noe annet. Enten på å sørge for reell barnehagedekning eller hvis man ønsker å styrke familiene så sørger man for at far får mulighet til å ta noe permisjon sammen med mor de første seks ukene.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:32   #105
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Jeg synes også at pengene som brukes på dette heller burde blitt brukt til å gi alle pappaer rett til 2 ukers permisjon med lønn direkte etter fødsel.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 14:35   #106
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg synes også at pengene som brukes på dette heller burde blitt brukt til å gi alle pappaer rett til 2 ukers permisjon med lønn direkte etter fødsel.

Det er jeg veldig enig i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 15:46   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg synes også at pengene som brukes på dette heller burde blitt brukt til å gi alle pappaer rett til 2 ukers permisjon med lønn direkte etter fødsel.

Det synes i grunnen jeg også. Mange menn får jo allerede dette av jobben, synes det er dumt at ikke alle får det. Jeg syntes synd i mannen min som måtte rett på jobb et par dager etter fødselen. Man har nettopp fått barn og er gjerne i en slags "rus" og så er det rett på jobb.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 17:22   #108
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det er da ikke slik at staten donerer sine egne penger? Det er faktisk våre skattepenger. Politikk handler om hvordan vi skal fordele dem og da må man faktisk debattere og finne ut hva behovene er og hvordan vi vil ha det. Så får hver enkelt stemme ved stortingsvalget utifra sin overbevisning.

Vi har altså et ord med i laget hvis vi vil og det skulle da bare mangle.

.

Jeg er faktisk klar over hvor staten får (mye av) pengene sine fra, tro det eller ei. Det du skriver her, forandrer ikke mitt syn på saken slik den står nå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-12, 19:36   #109
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er faktisk klar over hvor staten får (mye av) pengene sine fra, tro det eller ei. Det du skriver her, forandrer ikke mitt syn på saken slik den står nå.

Ja, jeg antar at du vet det altså, men det var flere i tråden og også HI som skrev som om staten er en slags snill velgjører som øser penger over oss og at de derfor kan stille de kravene de ønsker uten at vi (les: oss som er utakknemlig og ikke vet vårt eget beste) burde lage bråk av det.

Jeg er klar over at de fleste her er veldig inne på politikk. Mye mer enn meg antagelig, som bare synser og mener utifra å se på "Debatten" på NRK.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-12, 09:51   #110
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg har ingen statistikk å vise til, men kjenner mange damer under tredve som forsatt bare har vikariater og midlertidige deltidsstillinger. Det er vanlig i skolen, helsevesenet, og ikke å forglemme på universitetene. Dessverre.

Kjenner mange som lever på vikariater jeg. Voksne (30+) som enda går i fra det ene vikariatet til det andre, eller som har så lav stillingsprosent at de må fylle på med flere timer (vikariater) for å få endene til å møtes økonomisk.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:38   #111
Moia
Feil planet
 
Moia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Innlegg: 505
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Da Danmark fjernet sine pappa-øremerkede permisjonsuker i 2002, droppet antallet menn som tok ut pappaperm:
http://www.ldo.no/no/Aktuelt/Nyheter...bunn-i-Norden/
Syns det er godt nok bevis på at vi definitivt trenger fedrekvoten fremdeles.
Menn trenger å se at de ikke er mer uunnværlige på jobb enn damer - og da syns jeg det er helt rett att pappakvoten er lang nok til å poengtere nettopp det. Syns også det er et pluss for samlivet at pappa også har "gått hjemme og gjort "ingenting" en stund.

Jeg er også for lengre perm totalt - jeg syns barn på 15 mnd er mere klar for barnehagen enn en på 12 mnd. Mye utvikling som skjer hos barnet akkurat på denne tida.

Imidlertid er jeg usikker på om ytterligere øking av uker øremerket pappa vil føre til økt likestilling. Selv er vi så heldige at vi har ca. lik lønn - og dermed er det helt greit for økonomien at far tar mer perm. Men jeg skjønner veldig godt at mer pappaperm er vanskelig der lønnsforskjellene er større.

Tror det vil gjøre mer for likestilling og likelønn om en satser på å få flere jenter inn inn i tradisjonelle "mannsyrker" og omvendt. Pappakvoten har definitivt hjulpet, men ytterligere uker tror jeg ikke vil gi så stort utslag.

__________________
'08, '12
Moia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:26   #112
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Ok, endrede regler da, Ingling, eller regler jeg skulle ønske var annerledes. Men jeg trodde at pappakvoten betinget at mor var ute av huset, eller tok ut ferie?

Det er dessverre ikke helt uvanlig at pappa tar ut permisjonen sin på slutten av mors permisjon, så han kunne pusse opp huset eller de kunne reise på ferie. Jeg ble helt sjokkert over hvor mange som gjør det sånn etter at jeg flyttet til en liten småby.

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg synes også at pengene som brukes på dette heller burde blitt brukt til å gi alle pappaer rett til 2 ukers permisjon med lønn direkte etter fødsel.

Ja, det er jeg helt enig i.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 15:30   #113
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Men nå spørs det vel om det blir noe av disse 2 ukene.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 14:57   #114
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av http://www.dagbladet.no/2012/10/19/kultur/debatt/kronikk/fedrekvote/integrering/23957293/

Fedrekvote som «tvangsintegrering»
Jeg er etnisk pakistansk og Stortinget «tvinger» meg til å bli en bedre far for barna mine. Men jeg klager ikke!

Et godt innlegg i likestillings og integreringsdebatten.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 18:31   #115
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Et godt innlegg i likestillings og integreringsdebatten.


Det synes jeg også. Og en problemstilling jeg faktisk ikke har reflektert mye over må jeg innrømme.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 19:56   #116
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg synes det er på sin plass å gjøre det umulig for mor å blokkere fars mulighet for alenetid sammen med barnet sitt. Jeg blir fremdeles provosert av mødre som ikke kan la far og barn få tid alene sammen. Jeg tror den øremerkingen kan fjernes etter hvert, men ikke før kulturen der mor mener at foreldrepermisjonen er hennes har avgått med en stille død. Og jeg er altså høyredame, og burde egentlig mene at alle burde velge selv, men akkurat her mener jeg at mild tvang er nødvendig.

Er vel ikke vanlig at folk "blokkerer" hverandre innad i forhold. Det ville jo vært trist. En får nå tro par har en viss kommunikasjon og forståelse for hverandre. Om noen mener de har for lite permisjon, tipper jeg det mer kommer av holdninger på manne-arbeidsplassen og egne prioriteringer. Menn har historisk pleid være ganske gode til å fremme krav og sørge for egen interesse. Sånn er det fortsatt. Tror jeg. En del av argumentasjonen nå, er jo at mannen må hjem så kvinnen kan få likestilling. For meg er det en ganske underlig måte å se det hele. Og jeg ser det er en ganske utstrakt tankegang, så mulig jeg ikke ser hele bildet. Opplys meg gjerne.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 20:15   #117
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mulig utviding av foreldrepermisjonen

Det er faktisk ikke helt uvanlig at kvinner tviholder på permisjonen i den grad at mannen ikke får så mye permisjon som han egentlig kunne ønske seg, altså. Jeg kjenner flere som har ønsket seg mer permisjon, men der partner har nektet. Trist, men sant. De blir misunnelige når de hører at mannen min har "fått" så mye av "min" permisjon fordi han har hatt mer enn fedrekvoten.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no