Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Trond Ali og sølvmedaljen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-12, 15:54   #1
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Trond Ali og sølvmedaljen

Trond Ali Linstad er tildelt Kongens fortjenestemedalje, i sølv vel og merke, for arbeidet med integrering av innvandrere på Oslos østkant.

Så kommer Fabian Stang og sier at han slett ikke vil dele ut pris til en gammelkommunist som har gone radikal muslim og har litt zpezielle meninger om jøder, homofile og hva-har-du. Hvorpå Nasjonalteateret trekker seg som åsted for prisutdelingen, Fylkesmannen skylder på Slottet og Slottet skylder på Fylkesmannen og Slottet helt på tampen utsetter prisutdelingen.

Debatten går vel egentlig på hvorvidt meningene han har i en del spørsmål må tas med i betraktningen når han nomineres til en medalje for det helt konkrete integreringsarbeidet han har bedrevet.

Vad tycks, sølvmedalje eller ikke?

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 16:00   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Jeg synes vel at han er litt for kontroversiell for å kunne få den sølvmedaljen. SYnd at de ikke gjorde mer research før de bestemte seg for å gi den.

Jeg hørte ham på radio i går og han hevder at blogginnleggene hans er misforstått, men jeg klarer ikke å lese dem som annet en veldig antisemittiske, uansett hvordan jeg leser.

Jeg synes ikke han skal ha den medaljen.
Han fortjener ros for alt han har fått til, men jeg synes jødehat (og alle typer rasisme) er diskvalifiserene.

Han kan selvsagt mene hva han vil. Jeg synes bare ikke han skal få en fortjenestemedalje fra kongen når han gir så klart uttrykk for fordommer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 16:01   #3
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Han har gjort en veldig god jobb med Urtehagen, det skal han ha. Men jeg synes at Kongens fortjenestemedalje henger såpass høyt at med de ekstrem-meningene han har, ikke er forenelig med en sånn medalje. Dog mener jeg Slott og Fylkesmann burde gjort et bedre forarbeid og ikke nominert han i første runde.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 16:02   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er veldig misvisende med tanke på at han er ahmadiyya.

Er han? Det har stått sjiitt i flere ulike medier de siste dagene, og Harald Stanghelle konstaterer i en lederartikkel i dag at han er "Irans fremste talsmann i norsk offentlighet" eller noe i den duren.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 16:04   #5
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Jeg synes diskusjonen blir litt som med Hamsun og nazismen, egentlig. Kan man lese en god forfatter med fæl ideologi? Kan man premiere en god integreringsforkjemper (om man nå forutsetter det) med fæl ideologi?

Og så likte jeg kronikken til Dag Øistein Endsjø, og venter spent på at Fritt Ord skal kaste seg inn i debatten.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 16:05   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Jeg synes det har vært for lite fokus på de som ikke har gjort særlig god reaserch i denne saken. Bare fordi om noen er nominert og noen sier ordet "integrering", så trenger det ikke fyke glatt til topps av den grunn.

Han har sikkert sine gode og dårlig sider som mange andre. Ytringsfrihet for dustete utspill bør han også ha (og det har han jo). Dog synes jeg en medalje fra kongen ikke skal skape spilttelse pga politisk uavhengighet. Ergo blir det nei fra meg, og dask på lanken for dårlige saksbehandlere og treige journalister mht å oppsøke de som har behandlet saken.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 16:15   #7
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Vad tycks, sølvmedalje eller ikke?

Ikke. Hverken gull, sølv eller bronse.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:05   #8
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg kjenner for lite til bakgrunnen for tildelingen, men lurer litt på hvor stor rolle han har hatt i integreringen. Mitt inntrykk fra å ha lest ganske så mye om dialog med islam er at Trond Ali av en del norske medier blir fremstilt som talsmann for muslimer generelt. Det er veldig misvisende med tanke på at han er ahmadiyya.

Jeg vet at han har gjort veldig stort integreringsarbeide, og han har også jobbet veldig mye for de papirløse, han har faktisk risikert legelisensen sin mer enn en gang for papirløse flyktninger, og det respekterer jeg ham for.

Men han er ikke Ahmadiya, han er Shia.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 17:18   #9
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Ja jeg så det etterpå

Synes det var en lite gjennomtenkt pris. Ikke bare pga hans uttalelser om jøder, men også det at han støtter Bashar i Syria. Det er å pisse på alle de syriske asylsøkere som sitter her i landet nå.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:00   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Jeg synes det er er ille at de ikke sjekker litt mere enn som så. Flott av Stang å tørre å ta et standpunkt og trekke seg fra utdelingen. Ikke bare på grunn av antisemitsme, men også å homohets mm.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:01   #11
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Ja, det er vel som flere sier - de som (ikke) sjekket bakgrunnen hans da han ble presentert som kandidat som egentlig bør få peset nå. Det er jo litt stygt mot Linstad å henge ham ut i alskens media for alt han har sagt noensinne, bare fordi noen andre fant ut at han skulle få en pris.

Men jeg ser ikke at Slottet kommer helt pent fra det, uansett hvor mye de får dyttet feilen over på Fylkesmannen. Fabian Stang er vel den eneste som har gjort en rimelig elegant figur her.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:04   #12
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Fabian Stang er vel den eneste som har gjort en rimelig elegant figur her.

Slå opp på Elegant, og du får garantert opp Fabian Stang.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:11   #13
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ja, det er vel som flere sier - de som (ikke) sjekket bakgrunnen hans da han ble presentert som kandidat som egentlig bør få peset nå. Det er jo litt stygt mot Linstad å henge ham ut i alskens media for alt han har sagt noensinne, bare fordi noen andre fant ut at han skulle få en pris.

Men jeg ser ikke at Slottet kommer helt pent fra det, uansett hvor mye de får dyttet feilen over på Fylkesmannen. Fabian Stang er vel den eneste som har gjort en rimelig elegant figur her.

I ren latskap slutter jeg meg til det shute skriver her (og i andre innlegg). Og jeg hadde også stor glede av Dagblad-kronikken til Endsjø.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:14   #14
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Ja, hvor er Fritt Ord når man trenger dem.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 19:25   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Jeg synes ikke han burde fått den. Medaljen gis jo til dem som har gjort en bra innsats i jobb og frivillig arbeid, og den skal anbefales av venner/kjente/sjefer av den det gjelder. Så de burde ha sjekket ut litt mer her.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-12, 21:01   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trond Ali og sølvmedaljen

Jeg synes ikke han skulle fått den, men når de først har sagt det så mener jeg de bare får stå ved det. Det blir for dumt å si han skal få den, også utsette det av grunner som har vært lett tilgjengelige hele tiden. Da får de heller steke synes jeg, han har jo ikke ytret disse uttalelsene i skjul. Det hele er jo en farse.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no