Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Stort, svart hjørneskinnsofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-08, 11:55   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort, svart hjørneskinnsofa?

Vi har omsider bestemt oss for å kjøpe oss en hjørnesofa i svart skinn, i stramme linjer, men hvor finner vi det.
Jeg har funnet en på IKEA, men mannen mener de er for dårlige. En sofa til 16 000 må vel fungere ei stund... Han har falt for en med hvite sømmer, men det vil ikke jeg ha. Den må være helsvart.
Vi har stooor familie på begge sider, derfor er det litt upraktisk med de sofaene hvor ryggen ender før setet (skjønte dere den?).

Her er noen av de vi har sett for oss.


Jeg syns føttene på denne er litt kjedelig, vil helst ha stål.

Denne liker jeg også, men den finnes ikke i hjørne.



Denne har vi funnet på Finn



Mannen likte denne, jeg er ikke overbevist.


Noen som har forslag til oss?

Nå har vi hatt hvite, beige og romantiske møbler i 8 år, nå vil jeg ha moderne, stramme linjer.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 11:58   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Hjørneskinn, hva er det?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:06   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Jeg har denne (men min er brun):

Har hatt den i to år nå, og den er ihvertfall fin så langt. Søsteren min driver og ser på sofa nå, "kvalitetssofaer" til 70000.... jeg er godt fornøyd med Ikea, jeg.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:06   #4
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hjørneskinn, hva er det?



Hjørne-skinnsofa
Hjørnesofa i skinn
Hjørne skinnsofa

Hvordan i himmelens navn skal det skrives da...

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:15   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Jge tror nok det rette vil være hjørnesofa i skinn, men ikke heft deg for mye med flisespikkerne.

Jeg synes den siste var kulest. den mannen din likte, men du ikke var overbevist om. Hva er feil med den?

Kjenner at jeg misunner dere å ha plass til uendelig stor sofa. Sånn er det ikke for oss som bor i byen. Men vi skal også få ny sofa levert en av dagene (forhåpentligvis), og gleder oss veldig til det. Vi skulle egentlig hatt skinn, men falt fullstendig for denne:


Vi får ikke plass til alt sammen på samme sted i stua, så det blir en sofadel ved tv-en, og så to egne moduler som skal få utgjøre en kosekrok et annet sted i leiligheten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:26   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

IKEA er ikke det det en gang var, så å si at en sofa fra IKEA i den prisklassen er dårligere enn en i samme prisklasse fra f.eks Living eller whatever, blir tullete. IKEA hadde ikke fått solgt en så "dyr" sofa etter "ikeansk" målestokk hvis det var så dårlig kvalitet.
Vi har en som likner veldig på den sorte 3 seteren du linker til, også fra IKEA - og kostet vel snaut 10000,- for ca 6 år siden. Den er like fin enda, selv om jeg har to barn som herjer i den.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:28   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Bare så det er sagt; grunnen til at vi bytter ut min 8 år gamle ikea-sofa er at det er en 3-seter som blir litt i minste laget til en familie på 4. Så å si at det ikke er bra nok sofaer på Ikea er bare tull.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 12:32   #8
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Bare så det er sagt; grunnen til at vi bytter ut min 8 år gamle ikea-sofa er at det er en 3-seter som blir litt i minste laget til en familie på 4. Så å si at det ikke er bra nok sofaer på Ikea er bare tull.

Det er akkurat det jeg prøver å si også.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:41   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Vi kjøpte oss hjørnesofa fra Ekornes for noen år siden, svart skinn og med stålbein. Det som var så grei med Ekornes var at vi kunne velge selv hvordan ben vi ville ha, hvordan vi ville at sidene skulle være og hvilken type skinn vi ville ha. Den kostet nok mer enn det en IKEA-sofa ville kostet, men vi har planer om å ha denne sofaen i mange, mange år, og jeg har tro på at denne vil holde seg fin lenge.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 13:55   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Denne var ok den, men jeg likte ikke de nakkeputene eller hva jeg skal kalle det, og armlener i skinn ble litt overload i følge min smak.



Denne synes jeg var fin, men skulle vært i sort

  Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 14:38   #11
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Stort, svart hjørneskinnsofa?

Det er vel akkurat det jeg syns om den også. Liker ikke nakkeputene og skulle gjerne hatt vanlige armlener.



Denne var jo litt kul da, ikke hjørnesofa, men allikevel.

Så fant jeg denne. Det står at det er svart skinn, men den ligner mer på grå. Kan jo hende bildet lyver litt. Kanskje litt kjedelig?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no