Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-08, 14:02   #1
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Mmannen min og jeg skal på innflyttingsfest til våre nye naboer.

Vi kjenner de ikke så veldig godt og vet derfor verken hva de har og hva de liker.

Vi ønsker ikke å legge alt for mye penger i gaven, men vi vil gjerne ta med noe litt mer spennende en en potte med blomster.

De har bygget funkishus om det er til noe hjelp.

Tips?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:49   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger tisp til innflyttingsgave

Er det ikke passe med en flaske vin da?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:52   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

hva med en plante til hagen?

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:54   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Fiin vin eller en pose med pyntestein til å pynte opp i hagen som må stå i stil med huset.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 14:58   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Jeg kjenner at jeg får litt prestasjonsangst og litt generell angst av ordene "innflytningsgave til noen man ikke kjenner så godt". Er nemlig så dårlig på gaver. Men for folk man ikke kjenner, er det ikke nettopp da en blomst eller en flaske vin er perfekt da? Man må jo kjenne mottageren for å kunne treffe blink med all verdens
andre kule ting?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 15:02   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Jeg synes også vin eller blomster passer i en sånn anledning, der dere ikke har vært hos vedkommende og ikke kjenner stilen. En orkide?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:44   #7
Bindy
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 11
Bindy har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Er kanskje litt sent ute med å svare. Hva med en brødkurv fyllt med f.eks et par tekopper, forskjelllige typer te, kjeks å spise etc

Bindy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 08:48   #8
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Bloster og vin er veldig greie innflyttningsgaver. I og med at vi ikke er de eneste som ikke kjenner disse så veldig godt så ser jeg for meg at "alle" kommer med blomster og vin.

Men det er jo ikke noe man får for mye av da

Ellers var også forslaget om en kurv med diverse te-produkter et godt forslag.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:00   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Salt og brød.. (finsk tradisjon).

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:04   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

En lekker orkidé?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 09:58   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Jeg ville ikke ha kjøpt orkide. Da vi flyttet sist fikk vi fire stykker, helt make, og orkideer er definitivt noe man kan ha for mange av.

Til folk du ikke kjenner godt er vin tryggest. Eventuelt noe til hagen dersom det nye huset har hage.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 23:20   #12
Pusur
Ny her jeg...
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7
Pusur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Lys og serviette evt en løper/brikke i samme farge.
Potteplante.
Telysestaker.
Karaffel.

Pusur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 10:13   #13
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Salt og brød.. (finsk tradisjon).

Fin tradisjon, det skal jeg gi ved neste anledning.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 10:59   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Opprinnelig lagt inn av Pusur, her.

Lys og serviette evt en løper/brikke i samme farge.
Potteplante.
Telysestaker.
Karaffel.


Dette ville jeg ha styrt unna. Dette er vel ting som bør passes til folks smak.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:03   #15
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Konfekt eller ost. Sånn fancy fra jåleforretning. Det trenger ikke passe stilen, man spiser det jo bare opp, så er det problemet ute av verden.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:23   #16
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Takk for mange gode tips

Jeg heller nok for noe som kan spises eller drikkes opp. Skal ta meg en tur innom Farmers Market og se om jeg finner noe spennende.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:37   #17
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Fin tradisjon, det skal jeg gi ved neste anledning.

Sant!

Vi sendte med stesønnen og kommende stesvigerdattera som har kjøpt leilighet i Oslo to store runde knekkebrød (som de skal henge opp i taket) og havsalt i går.. Stilig!

Matgaver er jo helt genialt! Det er jo så masse fint i oljer, krydder, pasta ol. man kan gi. Og det er også veldig moro å få.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 13:49   #18
Pusur
Ny her jeg...
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7
Pusur har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Opprinnelig lagt inn av Pusur, her.

Lys og serviette evt en løper/brikke i samme farge.
Potteplante.
Telysestaker.
Karaffel.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Dette ville jeg ha styrt unna. Dette er vel ting som bør passes til folks smak.

Servietter er jo bruk og kast.
En plante har de fleste.
Karaffel er vel noe de fleste har bruk for. Trenger da ikke ha en spesiell smak for det.

Pusur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 15:00   #19
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Opprinnelig lagt inn av Pusur, her.

Servietter er jo bruk og kast.
En plante har de fleste.
Karaffel er vel noe de fleste har bruk for. Trenger da ikke ha en spesiell smak for det.

Nåe noen velger å bygge et "stramt" hus vill jeg være veldig skeptisk til å kjøpe ting. En karaffel er i mine øyne definitivt en smaksting.

Servietter likeså, greit nok at de kastes, men likevel så er det definitivt en smaksgreie.

Det finnes jo safe planter, men det er nok planter som folk har meninger om. Planter er også en smakssak. Orkide er jo nå rimelig standard men det kan man da også få for mye av.

Jeg har fått nok ting jeg synes er grusomt, gitt i velmenethet men som har bommet helt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 17:17   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg trenger tips til innflyttingsgave

Morelltre
Syrinbusk
Rhododendron
Ripsbusk

Gavekort på hagesenteret

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no