Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dette ett eller to barn? (Gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-08, 22:43   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg mener å ha hørt om noen i Norge som overlevde etter operasjon. Og noen som døde. Altså minst to par. Første paret ble veldig hysjet ned.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:45   #22
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

2 hjerner - 2 personer.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:46   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Kanskje legen mente tilfeller med etnisk norske foreldre? Googlet litt nå, og i den eneste saken jeg fant i farta (den fra Fredrikstad i 2004) var foreldrene av utenlandsk opprinnelse.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:47   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Kanskje legen mente tilfeller med etnisk norske foreldre? Googlet litt nå, og i den eneste saken jeg fant i farta (den fra Fredrikstad i 2004) var foreldrene av utenlandsk opprinnelse.

Her kreves det link altså

Kan godt være foreldre med utenlandsk opprinnelse på de som ble operert også. Det vet jeg ingenting om.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:49   #25
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Her kreves det link altså

Kan godt være foreldre med utenlandsk opprinnelse på de som ble operert også. Det vet jeg ingenting om.

Sitat:

Barnas foreldre hadde utenlandsk opprinnelse.

Link

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:51   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Sitat:

Det har vært ekstremt få tilfeller av siamesiske tvillinger i Norge tidligere. I 1980 ble siamesiske tvillinger født i Harstad. Samme år ble de delt, i en da sensasjonell operasjon

Vi får tro at Herr Saugstad vet hva han snakker om.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:53   #27
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg er utrolig facinert av fenomenet siamesiske tvillinger. Kan tenke meg at det i tidligere tider var de som gav opphavet til eventyr om troll med flere hoder. Ikke lett å forstå og forklare den gang nei. Det kan vel skje i dyreriket også mener jeg å ha lest.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:55   #28
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi får tro at Herr Saugstad vet hva han snakker om.

Det gjør han nok. Det har altså forekommet i Norge, nå ble jeg mer interessert i å vite om foreldrene var etnisk norske. Finner du noe om det?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:56   #29
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Det gjør han nok. Det har altså forekommet i Norge, nå ble jeg mer interessert i å vite om foreldrene var etnisk norske. Finner du noe om det?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 00:12   #30
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

To (nydelige) gutter i en kropp.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:34   #31
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Vil nå si det var 2 gutter i en kropp.
De døde onsdags kveld
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...p?artid=529275

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:37   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Så trist . Også fordi de ikke hadde råd til å la han/de være på sykehuset lenger? Trodde sponsorer kastet seg over slike "kasus". Lurer på hvorfor de ikke klarte finne ut om han hadde dobbelt sett vitale organer. Skulle tro det bare var å ta røntgen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:44   #33
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Er dette ett eller to barn?

Ja, uff, så trist.
Hadde håpet at han ble "sponset" ja, tragisk å være så fattig at barna dine må dø fordi du ikke har råd til sykehus.
Jeg lurte også på hvorfor de ikke fant ut av det med organene, det hadde vel vært rimelig enkelt her i Norge? Røntgen/UL/CT/MR, whatever.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:45   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

To (nydelige) gutter i en kropp.

Enig.
Så trist at de døde, og at de bare fikk ett navn..?

Zol: det er et tohodet giete-skjelett på Zoologisk museum, mener jeg å huske.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:48   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Zol: det er et tohodet giete-skjelett på Zoologisk museum, mener jeg å huske.

:intrisert:

Jeg mener jeg leste en artikkel nylig om både skilpadder med to hoder, frosker, sauer m.m.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 14:53   #36
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Først og fremst er dette en svært tragisk sak.

Jeg tenker at det er naturlig å definere det som to barn hvis de teoretisk kunne levd atskilt fra hverandre. Men så lenge den ene i såfall blir degradert til bare ett hode, så kan man ikke se på det som to barn. Det er ett barn med to hoder, mener jeg.

Og på mange måter tror jeg det var best for dette barnet at det fikk dø. Det er komplisert nok å operere vekk en arm, men et helt hode?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 15:00   #37
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg: Hvis noen har to hoder og personligheter, og en kropp. Er de ett eller to mennesker da?
Mannen: Scizofren? (Aner ikke hvordan det skrives. )

Han fattet ikke hva jeg snakket om, nei.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 15:15   #38
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg ville sagt to barn som deler kropp, og synes det er direkte usmaklig at tabloidene omtaler guttene som "gutten med to hoder". Bare for å skape mer sensasjon.


Sist redigert av Skremmern : 28-08-08 kl 18:04.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 16:50   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Jeg prøver meg igjen på å formulere noe jeg slettet i morgest.

Det kan tenkes det er en form for forsvarsmekanisme å kalle det ett barn. Hvis det noen gang var på tale å operere vekk det ene hodet fordi det var ugjennomførbart å skille dem, og fordi man anså at det var bedre å vokse opp med ett hode fremfor to, så skjønner jeg godt om de valgte å se på barnet som ett barn med to hoder.

Det må være et umenneskelig valg uansett, men men hvis det var aktuelt, må det tross alt være bedre å tenke på det som ett barn med en "utvekst" som skal fjernes, enn å tenke på det som to barn, og at man skulle ta livet av det ene for å la det andre få leve et normalt liv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 17:29   #40
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette ett eller to barn?

Man trenger jo ikke nødvendigvis måtte operere vekk det ene hodet. Brittany og Abigail som ble født i 1990 er vel alle enige om er to personer. De deler også en kropp, og har som andre nevner tidligere i tråden både forskjellige karakterer, personlighet og preferanser for ting.



Skremmern: jeg la også skylden på media først, men det er jo foreldrene/sykehuset som har gitt disse barna bare ett navn. Saker om siamesiske tvillinger selger vel egentlig godt nok i seg selv, uten at man trenger gjøre dem mer tabloide .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no