Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-09, 18:48   #21
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men en annen forskjell er at jeg oftere møter venninner med barna. Da blir det ganske sjelden alkoholkonsum.

Nå måtte jeg tenke meg om, men jeg tror vi møter venner + barn omtrent like ofte. For oss er forskjellen at han ofte tar med ungene på klatring, slalåm eller andre aktiviteter sammen med andre pappaer som har barn som driver med det samme, men jeg er mer "play date med kaffe"-typen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 18:52   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Alkohol er mye, mye sjeldnere involvert i mannen min sine fritidsaktiviteter enn i mine. Når jeg møter venninner, dreier det seg ofte om venninnekvelder, turer, kino etc. Når mannen min treffer sine kamerater, dreier det seg som regel om trening, en fotballkamp en sjelden gang eller en fjelltur. Noen ganger brettspill.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:09   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Huh?

Jeg er ikke der i det hele tatt. Nå har jeg ingen mann å sammenligne meg med, men å møte venninner for endeløs shopping er rett og slett en ting jeg ikke gjør. Fint lite is-spising i parken også. Det kommer litt an på om jeg må kjøre eller ikke, seff, men mine "ut av huset"-aktiviteter inkluderer ofte øl/vin. (Eneste er om jeg spiser middag eller lignende hos andre, skal hjem igjen og derfor vil være kjørbar.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:10   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Alkohol er så og si fraværende i våre liv så hverken Mett eller jeg nyter alkohol som en regel når vi møter venner, hver for oss eller sammen.

Samme her. Vi er alltid "de som kjører".

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 21:23   #25
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Nå er det som regel jeg som er ute av huset på kveldene her så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg drikker svært sjeldent når jeg møter venner. Vi møtes hjemme hos hverandre for middag (uten alkohol), til lunsj, kino eller bare for å skravle med eller uten barn.

Mannen treffer hovedsakelig vennenne sine alene på høsten. Da er det mange helger som går bort til jakt og da drikkes det om kveldene. Resten av året er vi nok for det meste sammen når han møter sine venner.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:12   #26
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Når jeg møter venninner: kafe, shopping, gåtur i rolig tempo, tur på byn, mat og vin, i det hele tatt sånne ting.
Med kompiser: tøffe fjellturer, trening, tur på byn, ut å spise, "guttefilm" på kino, playstation og fotballkamp.

Jeg ser med andre ord forskjell på om det er menn eller kvinner jeg tilbringer min tid med.

  Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:46   #27
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Min mann er avholds, så jeg vil si "nei". Når gubben er ute med kompiser er det gjerne filmkveld, spillekveld, kino, eller de engasjerer seg i et oppussingsprosjekt hjemme hos en av dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:50   #28
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Vi drikker sjelden, så det gjelder ikke for oss.
Når mannen drar ut er det for å mekke bil, hugge ved, frese snø eller hjelpe en kamerat med noe handy. Jeg fatter ikke at det er rekreasjon, men han elsker det.
Han er vel på drikking maks 2 ganger hvert år tipper jeg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 18:59   #29
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Min erfaring er at når damer møtes så kan det være til en kaffe på kafé, middag og kino, skravle i all evighet over en kopp te, spise is i parken, shoppe i timesvis eller bare gå en lang tur og prate om alt mellom himmel og jord.
Mulig min omgangskrets er et snevert utgangspunkt, så hvordan tenker dere om dette?
Hvordan er det i deres hjem og omgangskrets?
Hva gjør menn sammen med menn og kvinner sammen med kvinner?

Jeg møter venninner mest på disse måtene:
på kafé på dagtid, og da uten alkohol
lunsj uten alkohol
kino, som oftest med et glass rødvin etterpå
middag hjemme hos oss, eller middag/vinkveld ute, ofte med ganske store mengder rødvin

Jeg tror jeg aldri har shoppet med venninner egentlig.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:05   #30
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.753
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Høvdingen:
Rolig gåtur sammen med kompis
Øving med bandet
Ut med kompis på café
Spanskstudier
Slaraffenliv i Havana

Jeg:
Fjellturer/hiking i inn- og utland
Hyttetur med venner på fjellet
Cafébesøk med venner
Dra på VM i sykling eller Tour de France
Italienskkurs

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 19:12   #31
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskjellen på menn og kvinner (spinoff av fritidsinteresser)

Shoppe med venninner? Jeg shopper helst alene, eller sammen med mannen. (Og det kan bli dyrt, han har mye dyrere smak enn meg. )

Vi drikker aldri alkohol når vi er ute med venner, rett og slett fordi vi er avhengig av å kjøre bil for å møte folk. Mannen er dessuten mye mindre sosial enn meg, hans kompisgreier er å se fotball, men ikke drikke øl. Jeg luncher gjerne, eller møtes over en middag om kvelden. Det hender jeg går en tur med venninner, men ikke ofte.

Vi reiser sjelden på hytteturer hver for oss, men om vi gjør det er det ofte vin og øl med i sekken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no