Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 13:09   #41
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Vianne, jeg ser godt fordelene, og som sagt handler det nok mest om hva man synes er viktigst med opplevelsen. Nå er vi typen som slår av lyset, skrur opp lyden og vier oss helt til opplevelsen når vi ser film (eller TV-serier) hjemme også, og jeg synes jeg blir mer forstyrret av medpublikummerne på kino enn jeg blir hjemme. (Men valgfri teksting - og Iset, på kino er det jo stort sett alltid norsk teksting! - og filmutvalget teller kraftigere på pluss-siden for hjemmekino. Jeg er ikke så opptatt av lydkvaliteten som mange andre, og synes det vi har på kringlydanlegget hjemme er bra nok til mitt bruk.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:13   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Også lever jeg fortsatt etter en regel fra da jeg studerte som tilsier at du skal ha brukt minst tre ganger så mye penger på platesamlingen din som på stereoanlegget for å ikke havne i harry-kategorien, og vi er definitivt ikke der i forhold til å ha et et hjemmekinoanlegg til 100 000 ennå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:15   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Det er en god tommelfingerregel, Teo. Jeg tror vi kommer oss innenfor med god margin, jeg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:17   #44
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Jeg liker å ha en bra TV og et godt lydanlegg og kommer til å oppjustere når vi nå får bedre plass, sånn at vi har det i kjellerstuen.

Men sånn ellers liker jeg å se filmer på kino, jeg har rett og slett problemer med å la være å gjøre andre ting når jeg ser film hjemme. Det blir småsurfing på nettet når det er en skuespiller jeg vil vite navnet på, tråkking på do etc.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:17   #45
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er en god tommelfingerregel, Teo. Jeg tror vi kommer oss innenfor med god margin, jeg.

Det betviles ikke.

Vi forsvarer derimot stereoanlegget, bare så det er sagt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:28   #46
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Også lever jeg fortsatt etter en regel fra da jeg studerte som tilsier at du skal ha brukt minst tre ganger så mye penger på platesamlingen din som på stereoanlegget for å ikke havne i harry-kategorien, og vi er definitivt ikke der i forhold til å ha et et hjemmekinoanlegg til 100 000 ennå.

Ah, ja, det er vel egentlig ingen fare for at vi skal klare å ta igjen DEN summen..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:30   #47
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Hjemme er det så mye annet man kan gjøre samtidig, fordi man ikke forstyrrer andre enn seg selv, konsentrasjonen blir alltid brutt av dobesøk, en tur til kjøleskapet, barn som våkner etc.

Det er jo derfor der er så flott med pauseknapp, så kan man ta pause underveis, uten å gå glipp av noe.

Interessant å se hvor forskjellige vi mennesker er.
Jeg foretrekker definitivt film hjemme, istedet for kino.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:31   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Jeg har pinlig dårlig lyd. Virkelig pinlig dårlig lyd. Bildet er ikke så halvgæli til den prisen, men det er jeg ikke like opptatt av.

Dog er jeg stor fan av min kompis' løsning med stor hvit vegg, projektor og god surround.


Sist redigert av Maverick : 28-09-09 kl 14:00.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:34   #49
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Ja "vi" er veldig opptatt av det. Mannen min har dette delvis som hobby og vi har derfor et eget kinorom i huset. Dette er tydeligvis en lidenskap på lik linje som mye annet. Jeg er glad det er dette han nerder med og ikke en eller annen helt håpløs hobby ( i mine øyne). Jeg selv er veldig glad i kvalitet når det kommer til bilde og lyd men hadde ikke giddet å anstrenge meg så mye hvis ikke min mann gjorde det.
Rommet er malt i riktige farger, har kinobelysning, prosjektor, innebygde høytalere i vegger og alt man kan drømme om av kanaler etc i den riktige kvaliteten.
Jeg må innrømme av store deler av kvelden foretrekker jeg å sitte med laptopen i fred og ro i et annet rom.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:38   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Vi har et dråk av et annlegg. Ikke mitt - veldig gubben sitt. Lyden er ok - men det skal bare mangle. Jeg ser nesten aldri film hjemme. Jeg sovner bare om jeg legger meg til i sofaen for å se film....

Men kino, popcorn og greier er fint - gubben liker ikke kino, så jeg slipper å streve med barnevakt engang

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:42   #51
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Skikkelig annlegg er først når det dirrer i veggen, og gardinstengene nærmest faller av.
Man kan ha høy lyd med mye bass, men det betyr ikke at lyden er god.
HD lyd er supert.

Det er en farlig dyr hobby egentlig. Og jeg engasjerer meg vel mye til tider.

Takk for svar alle sammen, artig å se hvordan tenker og mener.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:55   #52
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Da er mannen harry, men ikke jeg. Til hans forsvar har han kjøpt inn alt over en tiårsperiode, men tusenlappene har nok flydd fortere etter at vi fikk faste jobber begge to. Og så kjøper vi en del film og musikk også, men ikke nok. Hjemmekino er det eneste han bruker noe særlig penger på, og vi har råd til det. Jeg er bare glad han ikke er sånn som må se alle fotballkampene som går. :gjemmer meg for 007 & co:

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 16:22   #53
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lyd/bilde/hjemmekino, er dere opptatt av det?

Jeg liker å være litt harry jeg da.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no