Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva er det med disse hullene og hakkene i mønstrene ... trenger hjelp!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 22:23   #1
Gullmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 11
Gullmamma har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Hva er det med disse hullene og hakkene i mønstrene ... trenger hjelp!

Jeg har kjøpt noen mønster fra S&S, der står det at hakk og borehull bør tegnes av på stoffet. Videre står det at "borehullene indikerer trådretningen"...? Hvordan ser man ut fra noen hull i mønsteret hvordan trådretningen går? Ehh...sikkert dumt spørsmål, men jeg står fast i disse borehullene og hakkene altså. "Tilpass hakk"? Skjønner ikke. Skulle ønske mønstrene var bedre forklart også mot dem som er nybegynnere. Kan noen hjelpe? Takker for svar altså...

Gullmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:25   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med disse hullene og hakkene i mønstrene...trenger hjelp!

Det er sikkert 2 borehull? Trekker du strek mellom disse så ser du trådretningen.

Hakkene indikerer hvordan deler skal festes sammen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:04   #3
Gullmamma
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 11
Gullmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er det med disse hullene og hakkene i mønstrene...trenger hjelp!

Aha!! Da gikk det et lys opp for meg gitt. Tusen takk for hjelpen! Men hvorfor i huleste er det ikke forklart i moensteret da..

Gullmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:34   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det med disse hullene og hakkene i mønstrene...trenger hjelp!

Jeg skjønner ingen ting. Men noterer meg at det å sy nok er mye vanskeligere enn det ser ut som.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no