Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva gjør jeg med ullpleddet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-15, 23:07   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Hva gjør jeg med ullpleddet?

Jeg har heklet et ullpledd () som jeg skal gi bort. Men hva gjør jeg med det for å få det fint og flatt? Vasker det? Damper det? Teskjeforklaring er fint.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 00:25   #2
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ullpleddet?

Litt avhengig av garntype og mønster så blir det enten vasket og strøket tørt, eller så blir det lett dampet. Er det fluffy garn blir det ikke vasket, men sjelden jeg lager tepper i noe fluffy. Er det vanlig ullgarn eller superwash blir det vasket. Hvis det er mye tekstur i designet som vil forsvinne hvis jeg vasker og stryker så blir det dampet.

Jeg vasker stort sett på ullprogram i maskin etter anvisningene på banderolen.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 08:48   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ullpleddet?

Takk for svar! Det er Karisma fra Drops, mener det er superwash. Vaske det på ullprogram, og tørke det flatt på hånklær, kanskje? Det vikstigte er i grunnen å få strukket det i riktig form.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 09:33   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ullpleddet?

Når jeg har strikket sjal har jeg lagt det fuktig oppå håndklær på senga vår og festet med nåler for å få det strukket til rett form.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 09:43   #5
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ullpleddet?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Når jeg har strikket sjal har jeg lagt det fuktig oppå håndklær på senga vår og festet med nåler for å få det strukket til rett form.

Smart, det kan jeg gjøre! Sentrifugerer du det først, da?

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 11:09   #6
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ullpleddet?

Jeg pleier å vaske dem for hånd, legge dem i håndklær og trykke ut så mye vann som jeg kan før jeg legger det på en seng (med håndklær under) og strekker i fasong. Jeg har kjøpt sånn sett med wire og nåler som gjør det lettere å blokke dem pent.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 12:17   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gjør jeg med ullpleddet?

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Smart, det kan jeg gjøre! Sentrifugerer du det først, da?

Nei, jeg har brukt ubehandlet ull, så jeg håndvasker og ruller inn i et håndkle som jeg presser på for å få ut mest mulig fuktighet. Og så har jeg sånne T-nåler som jeg fester med.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no