Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 21:15   #161
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har forøvrig alltid trodd at Snape var god.

But of course!

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg er egentlig litt trist for at det er over.

Joda. Men jeg er enda mer glad for at hun holdt seg til den opprinnelige planen ang. antall bøker, og sluttet når historien hun skulle fortelle var slutt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:31   #162
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

But of course!



Joda. Men jeg er enda mer glad for at hun holdt seg til den opprinnelige planen ang. antall bøker, og sluttet når historien hun skulle fortelle var slutt.

Glad på en litt trist måte.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:02   #163
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

LUPIN, min kjære lupin, først tar hun livet av sirius i order of the phoenix, og nå Lupin. Snufs. Men likte boka veldig bra. man kunne nesten forventa at det skulle ende slik, men jeg hadde trodd at hun kom til å ta knekken på hermoine eller ron også. Men dem fikk hverandre til slutt...


Sist redigert av Skilpadda : 30-07-07 kl 22:07. Årsak: la til spoilertags
AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 08:57   #164
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes Harry ofte er egosentrisk og dumdristig, men at han i stor grad kommer over det i denne boken. Verst var han vel i OotP, mener jeg å huske. Han er tross alt bare en tenåring under ganske stressende forhold, og jeg synes han vokser godt inn i helterollen i løpet av DH.

Etter å ha lest ferdig boken er jeg helt enig med deg. Det var godt at han ble en skikkelig helt til slutt. Men det er jo fortsatt en god del flaks. Og han har fortsatt tendenser til å dytte bort de som vil hjelpe på en dumstridig måte. Jeg blir også noe irritert over at han har dårlig samvittighet for at andre dør i hans kamp. Det er ikke hans kamp, det er de gode mot de onde. Altså mye større en han. Men det er kanskje en naturlig reaksjon når det er han Voldemort vil ha.


Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du får lese ferdig DH før vi diskuterer dette på ordentlig, tror jeg. Jeg har en del tanker om akkurat dette, kanskje jeg skal prøve å formulere noe litt lengre og mer sammenhengende en av dagene.

Ja dette var ikke så enkelt som jeg trodde nei. Mens jeg leste tenkte jeg nok at D ikke var så stor helt allikevel, nå i etterkant mener jeg at han var det tror jeg. Kanskje enda mer en før til og med, fordi han var klar over sine egne begrensninger. Det ble litt mer komplisert og spennende, men jeg liker han enda.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:01   #165
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Joda. Men jeg er enda mer glad for at hun holdt seg til den opprinnelige planen ang. antall bøker, og sluttet når historien hun skulle fortelle var slutt.

Ja, det er jeg også sjeleglad for.

Jeg var og så The Order of the Phoenix i går, forresten, og hver gang jeg så Alan Rickman, tenkte jeg bare på hvordan han må sitte og øve og øve på den nye replikken sin. Distraherende!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:51   #166
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Nå har jeg lest boka en gang til. Jeg får frysninger på ryggen av den delen der Harry innser at han kommer til å dø, og hele scenen der han går ut av slottet, gir instrukser til Neville og møter igjen de døde som følger ham inn i skogen. Det er sterkt!

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 09:52   #167
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

(Også må jeg få sett OoP en gang til, på originalspråket, og uten filminteressert svoger som kommenterer filmtekniske grep. )

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 13:50   #168
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Nå har jeg fordøyd boka ei stund og er fortsatt fornøyd.

Er enig i det meste som har blitt sagt før ang. campingturen, Snape og Draco, forbigåelsen av de siste horcruxene osv. Men siste del veier opp for den første, heldigvis. Kanskje Rowling brukte så lang tid på campingturen for å få god lengde på boka samtidig som det skulle bli lett for manusforfatterne å finne scener å kutte i denkommende filmen?

Det jeg har tenkt mest på etter at jeg var ferdig, var at Fred døde. Jeg tror det kan komme noe bra ut av det for George på sikt, når han kommer over den første sorgen. Som tvillingmamma har jeg ofte irritert meg over forholdet mellom de to; de har vært skildra som et stereotypisk tvillingpar der de nærmest var avhengige av hverandre, alltid var sammen, gjorde alt likt, alltid var enige - og siden andre ikke så forskjell på dem gjorde det at de på en måte ble enda tettere forbundet. Sånt er ikke sunt, og noe de fleste tvillingforeldre prøver å motarbeide. Jeg tror aldri de to guttene hadde klart å løsrive seg nok fra hverandre til f.eks. å gifte seg - men kanskje George klarer å finne seg ei jente nå?

Ellers synes jeg det er litt trist at ikke en eneste av Hogwarts-elevene fra Slytherin viste seg å være på de godes side.

Og Umbridge - hun var Death Eater, var hun ikke? Hun var jo ikke det - offisielt i hvert fall - i HBP, men det kan vel ikke være noen tvil ut fra det hun gjør i denne boka?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 13:52   #169
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Umbridge var vel ikke egentlig noen Death Eater, bare en maktsyk og sadistisk apparatsjik. Ikke at det er noe bedre!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 20:15   #170
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Her er for øvrig en avsløring om hvordan det går videre. NB! Spoilere!

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/07/31/507600.html

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 12:16   #171
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Og Umbridge - hun var Death Eater, var hun ikke? Hun var jo ikke det - offisielt i hvert fall - i HBP, men det kan vel ikke være noen tvil ut fra det hun gjør i denne boka?

Men kan det ikke være at alle de onde handlingene hennes også delvis var forårsaket av at hun tross alt gikk rundt med en av horcruxene rundt halsen i mange år?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 14:02   #172
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Men kan det ikke være at alle de onde handlingene hennes også delvis var forårsaket av at hun tross alt gikk rundt med en av horcruxene rundt halsen i mange år?

Nei. Jeg mener faktisk medaljongen fortsatt er inne hos Kreatcher den dagen Sirius dør, og de greier å få den tilbake rundt november i bok 7. Det vil si at hun faktisk bare har gått med den i bok seks og litt av bok sju, og det er jo i bok fem hun er virkelig et troll.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 17:22   #173
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Nei. Jeg mener faktisk medaljongen fortsatt er inne hos Kreatcher den dagen Sirius dør, og de greier å få den tilbake rundt november i bok 7. Det vil si at hun faktisk bare har gått med den i bok seks og litt av bok sju, og det er jo i bok fem hun er virkelig et troll.


Ah. Så den forsvant ikke før, altså. Jaja. Så var hun bare et ondt, ondt menneske. Noen som skjønte hvorfor det innimellom gjorde vondt i arret til Harry som han fikk etter å måtte rispe seg på håndbaken?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 09:22   #174
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.


Ah. Så den forsvant ikke før, altså. Jaja. Så var hun bare et ondt, ondt menneske. Noen som skjønte hvorfor det innimellom gjorde vondt i arret til Harry som han fikk etter å måtte rispe seg på håndbaken?

Det lurer jeg også på.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:10   #175
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Har lest og re-lest og er i det store og hele fornøyd. En av de tingene jeg er aller mest fornøyd med er måten Rowling dreper sine karakterer. Det hadde vært så lett å dvele ved øyeblikket, med tåredryppende dialoger og hulkende pårørende som vi så ofte ser i bøker og på film, men R dreper dem kort og brutalt, uten sentimentalitet. Vi fikk en liten forsmak på dette da Sirius døde. Det var ingen forvarsel, ingen tid til å forberede seg på det. Han var bare plutselig borte. Dette blir videreført i DH, det første og mest brutale sjokket var for min del da Hedwig plutselig ble borte. Det er sånn det foregår i den virkelige verden. Det var derfor helt riktig for meg at Tonks og Lupin bare plutselig var døde, og det var rått at Fred ble drept foran øynene på så mange. Men jeg får fortsatt tendedser til krampegråt når jeg tenker på måten Snape ble drept på... Jeg synes det var grusomt at Harry ikke fikk vite om hans heltemot før etter at han var død.

Jeg, som så mange andre, syntes at de første telttur-beskrivende kapitlene var gjespende kjedelige. Men jeg skjønner hvorfor R måtte dra ut tiden og la det gå så lang tid før slaget sto, lille Teddy måtte jo rekke å bli født først. Som nybakt mamma var det hardt å lese at han mistet begge foreldrene sine, men jeg hadde blitt sønderknust og ute av stand til å lese mer hvis R hadde tatt livet av en høygravid Tonks.

Har ikke tid til mer nå, men jeg må bare få med at hjertet mitt blødde for stakkars, stakkars Hagrid som ble tvunget til å bære en tilsynelatende livløs Harry fram for moldy Voldy. Og jeg jublet med gamle Trelawney som fikk sin hevn med sine krystallkuler...

  Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:13   #176
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg synes Voldy er utrolig søtt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:20   #177
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Voldy og Potty.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:22   #178
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Jeg husker jeg leste et intervju med Rowling en gang, om hvordan det var for henne første gangen hun begynte å lese på fan-stedene på nett. "There are actually people who refer to Voldemort as Voldy!"

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:22   #179
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Er dere klare for Alle Harry Potter-quizers Mor, forresten? Den blir femdelt, med spørsmål om sitater, personer, trylleformler, steder og, øh, diverse.
:fremdelesferieitoukertil:

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 10:22   #180
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Harry Potter and the Deathly Hallows - diskusjon med spoilere

Enig ang. måten folk dør på, Albertine.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Men jeg får fortsatt tendedser til krampegråt når jeg tenker på måten Snape ble drept på... Jeg synes det var grusomt at Harry ikke fikk vite om hans heltemot før etter at han var død.

Ja. Jeg synes forresten det var veldig bra å få vite om bakgrunnen for Snapes posisjon - veldig rørende at han gjorde det hele for Lily, og samtidig viser jo det at han ikke "egentlig" var "snill", at han ikke var på det godes side fordi han mente det var riktig, men rett og slett for hennes grunn. At han kanskje til og med ville vært på Voldemorts side hvis det ikke hadde vært for Lily. Det kan jo hende at det var derfor han var så overbevisende som Death Eater- at han ikke egentlig var så fjern fra måten de tenkte på? Og så var jo heller ikke Dumbledore særlig snill mot Snape, han brukte Lily-kortet for det det var verdt. I det hele tatt fremstod begge disse mennene som langt mindre endimensjonale i denne boken, og det må jo sies å være en effektiv bruk av backstory.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Og jeg jublet med gamle Trelawney som fikk sin hevn med sine krystallkuler...

Ja, det var en flott scene. Og vi som trodde at de ikke kunne brukes til noe som helst!

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no