Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oreokake - kva gjer eg feil?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-18, 20:06   #21
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Smør? Det er vel bare smeltet smør i bunnen, ikke i kremen?

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-18, 20:14   #22
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Smør? Det er vel bare smeltet smør i bunnen, ikke i kremen?

Ja, ser det blir forvirring her. Eg har problem med både ostekrem i oreokaka og ostekrem i gulrotkaka. Passelig når eg har kremen på kaka, men altfor fuktig når kaka blir tatt på etter litt tid i kjøleskap.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-18, 13:57   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Smøret kan ikke være problemet. Det skal bare smeltes og helles over knust kjeks som skal være bunnen.
Du bruker ikke smør til noe annet i kaken?

Hvor stiv er sjokolademoussen når den er vispet ferdig? Den skal være stiv nok når den er pisket. Som krem.

Osten skal piskes med melis. Den er littebitt flytende men her skal halvparten av kremen blandes i. Fløtekremen skal altså piskes som krem og halvparten av denne fløtekremen skal blandes med ostekremen. Du gjør det?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 12:25   #24
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Philadelfiaost og melis er ikkje mogleg å piske luftig!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 13:09   #25
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Sliter du igjen? Ikke bry deg så mye om disse uttrykkene. Pisk sammen smøreost og melis til det er blandet. Det holder. Den skal jo blandes videre med krem.
Lurer på om du pisker kremen litt for lite? Ser at mange har svært løs krem på bløtkaker og da går det nok dårlig når den skal blandes. Ville pisket kremen til det blir spor i kremen, om du skjønner..

Jeg har forresten droppet den oreobunnnen. Synes kjeksbunnen er så hard så bruker brownies som bunn. Sist jeg lagde det spiste forresten hun som jeg har nevnt før her, som ikke får til kaken, og hun nevnte det ikke med et ord at kaken var annerledes.
Men synes kaken er mye bedre med myk bunn. Hakker bare noen kjeks i røren før den stekes. Er så god atte.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 13:57   #26
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Jeg orker ikke lese hele den lange gamle tråden, men litt av cluet, som jeg tipper flere bommer på, er at mengden krem som oppgis er mengde ferdigpisket krem.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 14:47   #27
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.771
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Var det ikke Philadelphia-osten som var forandret på? Jeg mener å ha lest at i noen oppskrifter er Tine kremost bedre å bruke nå.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 14:51   #28
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Jeg bruker ihvertfall mye mindre egg enn det står i oppskriften.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 15:04   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Jeg tror at det er sånn at det er ikke alle som er ment til å lage alle kaker..
Men, Isprinsessen; egg?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 15:31   #30
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Var det ikke Philadelphia-osten som var forandret på? Jeg mener å ha lest at i noen oppskrifter er Tine kremost bedre å bruke nå.

Jeg har slitt med å få ostekaken til å stivne, de siste gangene, og jeg har lurt på om det kan være noen forandringer i ingrediensene.

Kan det være at de har endret noe i Philadelphia osten altså.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 16:24   #31
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg tror at det er sånn at det er ikke alle som er ment til å lage alle kaker..
Men, Isprinsessen; egg?

Beklager, det er i chocolate cream cheese brownies jeg har mindre egg i ostemassen.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-06-20, 19:28   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oreokake - kva gjer eg feil?

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Var det ikke Philadelphia-osten som var forandret på? Jeg mener å ha lest at i noen oppskrifter er Tine kremost bedre å bruke nå.

Jeg har bakt med begge deler jevnlig, og har ikke merket forskjell. Fremdeles er Tine Kremgo bedre til krem som skal sprøytes, mens Philadelphia gir litt lettere konsistens. Ikke merket noen forskjell på den.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no