Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

-"Heter ikke straffesak, det heter bondeanger" (Om voldtekt)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-09, 11:10   #21
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: -"Heter ikke straffesak, det heter bondeanger" (Om voldtekt)

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 11:40   #22
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: -"Heter ikke straffesak, det heter bondeanger" (Om voldtekt)

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 12:20   #23
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: -"Heter ikke straffesak, det heter bondeanger" (Om voldtekt)

Etter min mening er det ikke ok å ha sex med mindreårige når man selv er "voksen", uansett om den mindreårige er med på det eller ei. Det er den voksnes ansvar å ta et godt valg, som er godt for begge parter.
Problemet er vel at mange voksne tror at så lenge den mindreårige viser vilje, lyst, deltakelse (full eller ikke) så er det ok å ha sex. De tenker ikke over det ansvaret de har.

Satt på spissen: hvis en mann på 23 fant seg en kjæreste på 15, og denne jenta ville ha sex, ville det uansett vært rett av 23'åringen å si nei, av hensyn til begge. En moden tanke ville vært " jeg venter til hun er i bedre stand til å ta en slikt valg"

Jeg er klar over at mange jenter debuterer før lavalderen, og syns dette er helt ok. Men det betyr ikke at det alltid er det. Det finnes også barn i andre land som blir gravide i en alder av 9, fordi alle i deres kultur syns dette er helt normalt og vanlig. Men det betyr ikke at det er det.

Det skremmer meg at mine barn skal vokse opp i et samfunn hvor det finnes slike holdninger.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no