Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hjemmeran - føler du deg trygg?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-09, 20:27   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg tror ikke jeg på dette lille stedet jeg bor vil bli utsatt for noe lignende.

Ikke for å skremme, men i saken er det henvist til ranet oppi dalom ifjor, så å bo på et lite sted trenger ikke være noe hinder.
Nå ser det ut som at det er forretningsfolk som har blitt rammet, så da skulle jeg være utenfor fare. Utenfor fare er jeg uansett, ettersom jeg bor i tredje etasje i blokk med låst utgangsdør.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:20   #22
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Jeg føler meg trygg.

Om jeg har grunn til det har jeg ikke tenkt så mye over. Og det tror jeg ikke jeg orker heller.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:25   #23
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Vi skal få montert alarm i overmorgen, så helt trygg føler jeg meg altså ikke. Likevel drar jeg fra ulåst dør dersom jeg skal en snartur på butikken og det er sannsynlig at storesøster kommer hjem mens jeg er borte, og jeg er usikker på om hun har med nøkkel... Vi bor tett, og har gode naboer som følger med. Det er mest om natta jeg kan føle meg litt utrygg. Spesielt om mannen er borte.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:33   #24
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Jeg føler meg trygg, men tenker jo på det siden det sist uke var et lignende ran bare et par kvartaler unna oss.

Men stusset på at politistasjonssjefen på Manglerud uttalte i Aftenposten i dag: Vi bor ikke i Kardemomme by lenger. Underlig utsagn om en hovedstad. Har jeg virkelig bodd i en snill liten landsby helt til nå?

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:37   #25
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ikke for å skremme, men i saken er det henvist til ranet oppi dalom ifjor, så å bo på et lite sted trenger ikke være noe hinder.
Nå ser det ut som at det er forretningsfolk som har blitt rammet, så da skulle jeg være utenfor fare. Utenfor fare er jeg uansett, ettersom jeg bor i tredje etasje i blokk med låst utgangsdør.

Få som frivillig går inn her hvor det er to hunder. De er små, men den ene er grov i målet.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:37   #26
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Jeg er husredd.
Tror vi bor ganske rolig til, men man vet aldri.
Liker meg best når mannen er hjemme ja.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:38   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Det var faktisk "noen" som plutselig stod i stuen i nabohuset her for en liten stund siden!! De forsvant heldigvis uten å si noe/gjøre noe/ta noe. Ingen vet hvorfor de bare hadde gått inn og naboene husker ikke detaljene så godt... (de er pensjonister)
Vi har iallefall installert alarm i dag!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:41   #28
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Eg føler meg trygg.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:51   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Ja, jeg føler meg trygg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:52   #30
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg føler meg helt trygg, selv med ulåst dør.

Jeg også.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 21:56   #31
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Føler meg trygg ja.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:00   #32
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Det har jeg *helt alvorlig*
Men det har med noe annet å gjøre ..
Føler meg trygg slik.

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Balltre er ikke under senga, men på soverommet ja.

Balltre har vi, men ikke ment til det formålet. Tror dessuten ingen finner frem uti skogen her :velger å tro det:

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:01   #33
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Tja, jeg føler meg ikke noe mer utrygg enn til vanlig.
Jeg låser alltid døra, og vil nå kanskje være mer skeptisk om det plutselig ringer på døra sent en kveld.
Heldigvis har vi vindu vi kan se ut av før vi låser opp.

Men, med tanke på "bemidling" føler jeg vi er veldig trygge altså.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 22:57   #34
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Med 3 store hunder føler jeg meg alltid trygg. Men jeg er ikke helt sikker på om de ikke ville stukket av hvis det skulle skje noe.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:16   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Med 3 store hunder føler jeg meg alltid trygg. Men jeg er ikke helt sikker på om de ikke ville stukket av hvis det skulle skje noe.

Du kan være trygg på at jeg ikke gjør innbrudd hos deg ihvertfall. røveråfinnehundeskrekkkurs:

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:20   #36
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Få som frivillig går inn her hvor det er to hunder. De er små, men den ene er grov i målet.

Vi har en knøttliten en men bjeffer som bare det. Har et skilt utenfor som står: Beware of dogs
Ikke at jeg tror det skal redde oss men ja jeg føler meg noenlunde trygg her vi bor.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:23   #37
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Her vi bor nå føler jeg meg trygg (blokk), men jeg har begynt å skjelve litt i buksene ved tanken på at vi straks bor mutt plutt alene på nytt byggefelt. Vi er de første til å flytte inn, og det har vært mange tyverier på feltet i byggetiden. Vi har sluppet unna til nå, men jeg har altså begynt å krisemaksimere, og planlegger å installere alarm. Og så har jeg stengt byggebloggen.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:25   #38
Lita
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Ja, Spike han er stor og tøff. Han har skremt før han. Naboen klatret over gjerdet inn til oss, etter han hadde kjørt fast traktoren sin. Det skulle han aldri gjort.
Skal sies at den bikkja rev i stykker en båtkjetting som skal tåle 200 kilo trykk da han så en rev på tomta vår.
Han er snill mot ungene altså....

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 23:29   #39
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Jeg føler meg trygg - vi bor i blokk og har lite av verdi. Tror heller ikke de to familiene som har opplevd dette den siste tiden ble plukket ut helt tilfeldig. Noen har nok gjort et forarbeid og "sondert" rundt før offerene ble plukket ut.b

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 07:53   #40
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hjemmeran - føler du deg trygg?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg føler meg trygg - vi bor i blokk og har lite av verdi. Tror heller ikke de to familiene som har opplevd dette den siste tiden ble plukket ut helt tilfeldig. Noen har nok gjort et forarbeid og "sondert" rundt før offerene ble plukket ut.b

Jeg hørte (på radioen) at i det siste ranet var utbyttet 12-15000.- i kontanter, og at man kanskje var spanet på fra bank/butikk. Det skremmer meg mer at så mange ranere utfører et så brutalt ran for så lite penger. Jeg trodde kanskje det var snakk om at det var kjent at det ble oppbevart store pengesummer i huset.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no