Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Rekkehusgutt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 17:16   #41
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg er gift med en svensk blokkunge. :nesten Victoria:

Så heldig du er.

Nesten en Mette-Marit historie i Sverige altså.
Han trosset sin noe gebrokne barndom i et rekkehus :skingrestemme:, reiste seg og jobbet seg fremover, helt inn i Victorias hjerte.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:18   #42
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg er eneboligjente, barna mine er noe så trist/fancy som, øh, horisontaldeltrekkehusleilighetsbarn.



Dvs, deler av oppveksten bodde jeg i blokk i Grodruddalen, så jeg vil fra nå av betegne meg selv som blokkunge/eneboligbarn. Mens Ulrikke er horisontaldeltrekkehusleilighetsbarn som aCs gutter. (De jo finne hverandre?)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:57   #43
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Var bra den jeg leste om at Dronningen var litt skeptisk til han, for han var ikke språkmektig og hadde ikke høyere utdannelse.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:11   #44
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har en kjekk rekkehusgutt. Måtte himmelen forby at han noen gang møter Ingrid Alexandra, for jeg vil ikke inn i kongefamilien.

Så du synes ikke du ser deg selv på gallamiddag på slotte altså? *tørrprate med Håkon og Mette-Marit*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:15   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Nei, det er litt av et steg ned å gå fra brasiliansk datter av tyske nazister til en real fyr fra rekkehus. :skingrestemme:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:27   #46
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Så du synes ikke du ser deg selv på gallamiddag på slotte altså? *tørrprate med Håkon og Mette-Marit*

Tørrprate med med Haakon og MM tror jeg i og for seg ville vært piece of cake. Det er mer de ferskenfargede gallakjolene med silkesløyfen bak som hadde tatt knekken på meg.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:28   #47
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, det er litt av et steg ned å gå fra brasiliansk datter av tyske nazister til en real fyr fra rekkehus. :skingrestemme:

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:30   #48
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Fnis - de vil vel etterhvert få slottsunger som er halvt rekkehus'ske .

For øvrig var jeg en blokkunge som steg i gradene og ble terrassehusunge i syvårsalderen - avanserte deretter til rekkehusjente, før lykken var stor og jeg ble en eneboligtenåring. Nå er jeg degradert til halvgammal blokk-førkje...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:42   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Så du synes ikke du ser deg selv på gallamiddag på slotte altså? *tørrprate med Håkon og Mette-Marit*

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Tørrprate med med Haakon og MM tror jeg i og for seg ville vært piece of cake. Det er mer de ferskenfargede gallakjolene med silkesløyfen bak som hadde tatt knekken på meg.

Tror jeg blir litt slik ved tanken på å tørrprate med kronprinsparet iført gallakjole, jeg.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:42   #50
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Jeg syns forsiden til Dagbladet var enda bedre, med sjarmerende uttalelse fra "svensk kongehusekspert" Carl Erik Grimstad: "Syv års læretid er noe annet enn å ta toget rett inn i et kongelig samboerskap, rett fra Quart-festivalen"

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:55   #51
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Jeg var villabarn, så skilte foreldrene mine seg og jeg ble et stakkars rekkehusbarn

Datteren min er også rekkehusbarn

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:00   #52
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Er man av en lavere sosial klasse hvis man bor i rekkehus, altså? Eller kanskje mer folkelig?

Selvfølgelig er blokk og rekkehus lavklasse.
:villabarn i villa:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:03   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Er det et velkjent uttrykk i Sverige?

Nej. Det har jag aldrig hört förut.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:05   #54
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Vel, han må nå har steget i gradene. Hvis det nå er sant at forlovelsesringen kostet 1 mill.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:33   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha, det hadde vært litt morsomt om familien til en som gifter seg inn i kongefamilien hadde blitt så skamfull at de hadde brutt kontakten fremfor å ha noe med disse monarkistene å gjøre.

Mette-Marit er ikke fin nok for meg i hvert fall, så hvis en av guttene skulle være så ute på ville veier at de rotet seg borti Ingrid Alexandra eller Gud forby en av Behn-døtrene, så tror jeg at jeg måtte meldt ham ut av familien.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:44   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Det var en tung dag for min far (villamann) da Håkon giftet seg med Mette Marit (quartfestivalberte som toger inn i kongefamilien.) Han mente med hånda på hjertet at Håkon burde ha giftet seg med Victoria.

Selv knegget jeg litt med ham og så for meg all det herlige konstitusjonelle rotet det ville bli av en slik allianse.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 19:56   #57
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns forsiden til Dagbladet var enda bedre, med sjarmerende uttalelse fra "svensk kongehusekspert" Carl Erik Grimstad: "Syv års læretid er noe annet enn å ta toget rett inn i et kongelig samboerskap, rett fra Quart-festivalen"



Forøvrig lurer jeg fælt på om jeg er villabarn eller eneboligbarn (hva er forskjellen)? Og har mine foreldre hybel i underetasjen eller praktikantdel?

Vel, jeg sier som min mann; fint skal det værra selv om halve ræva henger uttafor!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:00   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Blokkunge?
Pøh.
Hvis mine kjekke sønner finner seg en pike som ikke er fra minimum villastrøk så vil jeg som SvigerMor TM ikke kalle henne noe som helst mer enn en leilighetspike.

: plinger for ordspill:

  Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 20:32   #59
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Jentemamma, her.


Forøvrig lurer jeg fælt på om jeg er villabarn eller eneboligbarn (hva er forskjellen)?

Forsikringen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 21:15   #60
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rekkehusgutt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Nei, det er litt av et steg ned å gå fra brasiliansk datter av tyske nazister til en real fyr fra rekkehus. :skingrestemme:

Uff, ja. Brasiliansk datter av tyske nazister. Det vil si, jeg sliter med å finne ut hva du egentlig prøver å si er galt her. Brasiliansk? Eller datter av nazister?



Opprinnelig lagt inn av Xian, her.



Dvs, deler av oppveksten bodde jeg i blokk i Grodruddalen, så jeg vil fra nå av betegne meg selv som blokkunge/eneboligbarn. Mens Ulrikke er horisontaldeltrekkehusleilighetsbarn som aCs gutter. (De jo finne hverandre?)


Jepp. Fortrinnsvis din datter og EN av mine sønner. Sånn for å minimere dramaet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no