Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-09, 21:23   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg reagerer ganske kraftig på Kristin Spitznogels utspill om at man burde kunne tilgi ett slag. Mye fordi jeg mener at det er lettere å tilgi flere ganger hvis man har tilgitt en gang, og jeg innbiller meg at mange kvinner (og menn) har blitt fanget av partnere som mishandler fordi de sier til seg selv at det ikke kommer til å skje igjen når han sier at det ikke kommer til å skje igjen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:23   #2
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Og her er linken: http://www.side2.no/sexogsamliv/article2567985.ece

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:28   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Synes det er vanskelig å generalisere. Men det jeg uansett synes - andre gangen skal aldri tilgis. Da har det i hvertfall helt sikkert blitt et mønster.

FØrste gangen synes jeg kommer an på settingen, hva som har blitt sagt og gjort, hvor grov volden er osv.

Og jeg mener ikke at man BØR tilgi første gangen, men at det er greit å vurdere det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:28   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Huff. Håper virkelig ikke noen tar dette til seg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:29   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nå skal det sies at jeg aldri har blitt slått da.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:30   #6
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Nei!
Og jeg ble virkelig skuffet da jeg så dette på forsiden i dag. Idiotiske kjerring.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:31   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Det hun sier har jeg forlengst konkludert med selv. At én gang KAN være et engangstilfelle forutsatt at personen tar sin egen lærepenge.

En gang = mulig engangstilfelle, og da kan tvilen komme tiltalte til gode. TO ganger = tendens = over og ut. Uansett.

Forutsetter at det ikke er skambanking det er snakk om.

Dette er min personlige grensesetting altså.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:31   #8
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg er enig med deg. Jeg kan ikke tenke meg det er mange som kun slår en gang og aldri mer og med tanke på hvor mange kvinner som er fanget i voldelige forhold synes jeg dette er et teit utspill. Vold pleier vel snarere å eskalere mer og mer i et forhold hvor det først har skjedd.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:33   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg mener at det aldri er greit å slå. Miss N. sier mye klokt, men jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort om jeg hadde opplevd noe slikt. I teorien ville jeg gått, men det er ikke sikkert jeg hadde klart det.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:34   #10
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg syns hun overhodet ikke er spesifikk nok. Hadde hun sagt at en ørefik som umiddelbart ble unnskyldt er noe man burde vurdere å tilgi hvis det aldri har skjedd før så skulle jeg ikke sagt noe på det. Men det er noe helt annet å slå. Mener jeg. Da tenker jeg knyttneve. Og det skal man ikke godta. Uansett.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:34   #11
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg syns forøvrig ikke at det er greit at damer slår heller. Selv om konsekvensene er helt andre rent fysisk (som regel, ihvertfall) så forsvarer ikke det at damer skal kunne følge den impulsen.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:36   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Vold i et forhold er ikke akseptabelt, uansett hvem det er som utøver den. På samme måten som utpsyking heller ikke er akseptabelt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:37   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg har slått mannen min en gang. Heldigvis forlot han meg ikke pga det.

Hadde han slått meg ville jeg nok reagert ut fra omstendighetene. Jeg ser ikke bort fra at jeg kunne tilgitt ett slag.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:37   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg syns hun overhodet ikke er spesifikk nok. Hadde hun sagt at en ørefik som umiddelbart ble unnskyldt er noe man burde vurdere å tilgi hvis det aldri har skjedd før så skulle jeg ikke sagt noe på det. Men det er noe helt annet å slå. Mener jeg. Da tenker jeg knyttneve. Og det skal man ikke godta. Uansett.

dette er jeg igrunnen enig i. Folk som gjør det en gang i ren affekt vil vel helst velge ørefikvarianten. Folk som bokser ned folk er vel folk som er mer vant til å sloss.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:38   #15
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det hun sier har jeg forlengst konkludert med selv. At én gang KAN være et engangstilfelle forutsatt at personen tar sin egen lærepenge.

En gang = mulig engangstilfelle, og da kan tvilen komme tiltalte til gode. TO ganger = tendens = over og ut. Uansett.

Forutsetter at det ikke er skambanking det er snakk om.

Dette er min personlige grensesetting altså.

Veldig enig med deg, kjenner jeg.

Jeg synes det er litt for usannsynlig at vi bare har to typer menn her i verden. De som ikke slår, og de som skambanker liksom.
Tror ikke det er så svart/hvitt, men siden det er så tabubelagt så hører vi aldri om dem som fikk en ørefik en gang, og så skjedde det aldri igjen fordi man snakket om det.
Men jeg synes uansett at man bør være ekstremt forsiktig i sine uttalelser om dette temaet, spesielt når man er fagperson og kjendis slik hun er.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:39   #16
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Slag(flathånd, knyttneve) tolerer jeg ikke og har gått fra en som slo meg en gang, noe jeg er glad for da han i ettertid har slått flere av sine kjærester desverre.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:40   #17
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jeg synes det er en komplisert sak og jeg irriterer meg noe voldsomt over at hun får så enorm plass i media. Hun er ingen god representant for faggruppen sin (og det sier nok mest om media og mindre om henne, for å være rettferdig).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:40   #18
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Jet er stygt redd for at om noen lar seg klapse til én gang så er det lettere å ty til samme virkemiddel igjen. Terskelen for å gi en øreifik kan fort senkes.
Jeg hadde aldri turt å gi en som klapset til meg en sjanse til.

  Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:41   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det hun sier har jeg forlengst konkludert med selv. At én gang KAN være et engangstilfelle forutsatt at personen tar sin egen lærepenge.

En gang = mulig engangstilfelle, og da kan tvilen komme tiltalte til gode. TO ganger = tendens = over og ut. Uansett.

Forutsetter at det ikke er skambanking det er snakk om.

Dette er min personlige grensesetting altså.

Nehei, det er min personlige grensesetting.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-09, 21:42   #20
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.774
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?

En ørefik skulle jeg nok klart å tilgitt, litt avhengig av hvorfor den ble gitt. Men et knyttneveslag hadde jeg ikke turt å tilgi, tror jeg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no