Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye godteri spiser DU?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 20:44   #1
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mye godteri spiser DU?

Det ser ut som at de fleste av oss er ganske flinke med barnas godterispising.
Er vi like flinke selv?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:45   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg er ikke flink. Jeg spiser sjokolade eller Oreokjeks med sjokoladetrekk hver dag ( i smug for barna eller etter leggetid).

Men jeg spiser ikke potetgull og drikker ikke brus

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 04-08-07 kl 21:26.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:48   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.876
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

En hel del. Men jeg var betydelig verre før. Godteri er jo så godt! (Og ja, jeg spiser stort sett når ungene ikke ser det.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:48   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg tenker ikke over det før jeg hører hva andre sier om godteriinntak, men jeg spiser ytterst sjelden godteri, og når jeg først gjør det går det i melkesjokolade. I dag er det imidlertid total unntakstilstand; jeg skal spise M til filmen i kveld.

Jeg spiser ikke lite godteri fordi jeg ikke liker det, men fordi jeg har bestemt meg for å være snill med kroppen min. Like før mensen hver eneste måned vinner imidlertid lysten over fornuften.
Drikker aldri brus. Nå, ja....en Cola Light i ny og ne blir det jo, men ikke så ungene ser det.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:49   #5
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er ikke flink. Jeg spiser sjokolade eller Oreokjeks med sjokoladetrekk hver dag ( ismug for barna eller etter leggetid).

Men jeg spiser ikke potetgull og drikker ikke brus

Har du smakt Oreos med hvitt sjokoladetrekk? Herligheten, så nydelige de er!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:52   #6
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg spiser mer enn jeg bør, og det irriterer meg skikkelig! Jeg får dårlig samvittighet av det, rett og slett. (Mest i helgene, men det hjelper nesten ikke hvis det blir snop både på fredag, lørdag og søndag.)

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 22:56   #7
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Alt for mye
Men som ekte mor så gjør jeg det når barna sover så de ikke ser det

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:52   #8
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Ikke fryktelig mye, tror jeg. Men flere ganger i uken enn poden får, ja - det blir forholdsvis ofte et par biter mørk sjokolade til kveldskaffen. Men vi kjøper ikke cookies flere ganger i uken, som vi gjerne gjorde før, og brus og saft drikker jeg aldri, og jeg baker kake veldig sjelden, og bruker ikke sukker i kaffen eller på grøten. Av og til potetgull i helgene. Og nesten alltid sjokolade og/eller kake når vi har kaffebesøk, da.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:56   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Kun i helgene. Og nå forsøker jeg å kutte ut søndager. Brus/saft frister meg sjelden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 12:25   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg er på avvenning!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 12:48   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er på avvenning!

Eg også
Ved hjelp av nøtter og mørk sjokolade satsar eg på å trappe gradvis ned

Good Luck Ru

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:27   #12
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Har du smakt Oreos med hvitt sjokoladetrekk? Herligheten, så nydelige de er!

Nei, er ikke så glad i hvit sjokolade, men den med brun sjokolade er himmelsk! Som kake i seg selv.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:48   #13
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg spiser veldig lite godteri og drikker sjeldent brus. Vi har sjeldent annet enn kokesjokolade i huset, for mannen er et godtevrak som spiser alt med en gang uansett. Det hender vi kjøper en pose sjokolade i helgene, eller baker brownies.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:50   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg spiser godis i helgen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:19   #15
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg spiser godis i helgen.

Jeg også, men ikke mye. Litt potetgull, og kanskje litt smågodt.
Det gjorde jeg nemlig før, og det syns for å si det sånn. Det prøver jeg å gjøre noe med

  Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:25   #16
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Ganske mye. Holder det nok ikke bare til helgene gitt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:56   #17
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Har ete gotteri dagleg så lenge eg kan hugse. I allfall i mitt vaksne liv. Ikkje stolt over det, men it`s a fact. Etter at eg fekk barn, har eg imidlertid ikkje tålt det daglege inntaket så greit som eg gjorde før. Såleis trur eg at problemet i hovudsak ligger her sånn slankemessig. Har gjort utallige forsøk på å slutte, men eg har aldri fått det til!

Naiv som eg er, trudde eg ein periode at det var sunnare å erstatte snop med kjeks. Eg åt da ei halv pakke Safarikjeks på nullkommasvisj. Etter ein runde på vektklubb.no, skjønte eg at det var langt mindre lurt enn eg hadde trudd.

Inspirert av lavkarbo-trådane her inne forsøker eg no å redusere inntaket av karbohydratar ytterlegare. Derfor forsøker eg no å holde meg til Freia Dark og/eller nøtter, og etterkvart trappe ned ytterlegare.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:57   #18
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Veldig lite til vanlig. Av og til får jeg fullstendig kick og spiser unevnelige mengder i noen dager. Men vanligvis spiser jeg sjelden godteri hvis jeg ikke blir tilbudt det et eller annet sted. Mannen og Vesla spiser godteri i helgen, men jeg må holde meg unna for ikke å ta av. Jeg drikker mest brus uten sukker, litt for mye av det.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:06   #19
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.008
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Jeg spiser egentlig ikke godter i det hele tatt, annet enn litt nøtter. Men noen ganger sprekker jeg, og da går jeg gjerne helt amok i noen dager før jeg klarer å ta meg sammen. Skikkelig sukker-/karboavhengig når jeg ramler av lavkarbo.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:06   #20
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye godteri spiser DU?

Det går opp og ned, men spiser mer enn jeg bør. altså...
Det har likevel blitt mindre etter at ungene er blitt større - nytter ikke å spise noe særlig i smug når de ikke legger seg før halv ti, tidligst. Eldstemann er gjerne oppe til halv elleve og da syns selv jeg at det blir for sent å dra frem godteriet.
Med en jente på 12 som er godtesugen så og si hver dag kan jeg ikke ha noe i huset, heller.

Når ungene var små var jeg FÆL til å spise godteri - nesten hver dag!!

Akkurat nå har jeg et akutt behov for en sitron-kick hver gang jeg er i butikken

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no