Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Høy solfaktor til ansiktet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-09, 15:26   #1
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Høy solfaktor til ansiktet

Jeg må sporenstreks gå til innkjøp av en god solkrem med høy faktor. Permisjonstilværelsens vårgleder (i form av lange trilleturer i fint vær) begynner å sette spor i ansiktet. Les pigmentflekker.

Har brukt en fra Vichy faktor 50, men synes jeg blir litt "blå" og så er den litt for fet for min hud. Noen tips?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:29   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Jeg har brukt flere fra Vichy. En av dem la et blåhvitt lag på huden slik osm du beskriver, den andre ikke. Den jeg var mest fornøyd med var i en liten flaske, og kremen var helt tyntflytende, nesten rennende. Den er ikke så fet som den andre, gir ikke blå effekt (ikke på meg i alle fall) og kan brukes under sminke. Den har også faktor 50.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 09:25   #3
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Takk for svar! Skal se etter den, for den jeg har prøvd har vært på en liten tube og tyktflytende.

Men jeg er åpen for flere forslag - noen som liker andre merker med høy faktor? Trenger ikke være 50 nødvendigvis.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:16   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Jeg har en fra Dermalogica, Age Smart Dynamic Skin Recovery. Den har solfaktor 30. Veldig fornøyd med den.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:23   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Nysgjerrig på Dermalogica generelt; kjøper du den på nett? Hvor?

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 11:24   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Nysgjerrig på Dermalogica generelt; kjøper du den på nett? Hvor?

Jeg kjøper på Ebay. De har det vel også på www.blivakker.no

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 17:20   #7
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Jeg sliter med pigmentflekker, og bruker faktor 50 fra Shiseido på de utsatte stedene. Jeg er veldig fornøyd med den

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 17:00   #8
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.004
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

For å få bukt med pigmentflekker, er det ikke bare spf-faktoren som gjelder, for det er bare et mål på hvor god UVB-beskyttelse solkremen gir, mens pigmentflekker forårsakes av UVA-stråling, hvor det hittil ikke finnes en god ensartet måleskala på samme måte, selv om enkelte fabrikanter opererer med stjerner etc.

Men jeg har forsket litt selv, og den solkremen du får tak i på det norske markedet som gir best beskyttelse mot UVA-stråling, er La Roche Posay Anthelios XL med spf50+ (høyest tillatte i Europa, mens USA har et annet system, og der kan man finne spf70 og sånt). Denne har en PPD (persist pigment darkening) faktor på 28, og finnes i både flytende og kremversjon for ansiktet. Fås på apotek og koster under 200 kroner.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 17:27   #9
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Ellers så har Vichy en solkrem til ansiktet (med faktor 50) som er farget for å ikke gi blålig hud.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 17:28   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Jeg har god erfaring med Dermalogicas matte sun block. Den er tyntflytende. Jeg har bestilt på ebay. Den er dyr og flaska er liten, men den er drøy i bruk og brukes bare til ansiktet. Jeg har også en solkrem med farge i fra MD formulations. Den er også bra og den blir man i hvert fall ikke bleik i.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 17:01   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Får man noe farge i det hele tatt når man bruker så høy faktor i ansiktet da? Jeg sliter også med mye pigmentflekker når jeg soler meg, men vil jo ikke forbli bleik i ansiktet heller.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 17:41   #12
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Jeg sliter også med pigmentflekker, og er ute etter solfaktor med høy beskyttelse slik at jeg unngår flere flekker. Det er inmari skjemmende.

Jeg ønsker jo også å jevne ut de flekkene som jeg har, eller aller helst bli helt kvitt dem. Det har jeg riktignok forstått er vanskelig. Men finnes det kremer som gjør dette? Altså ikke bare solfaktor som beskytter, men som også reduserer pigmentflekker?

Denne tråden følger jeg med stor interesse!!

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 20:35   #13
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Tusen takk for alle svar. Det ble en Dermalogica block - tyntflytende som skal / kan blandes med dagkrem eller brukes direkte på huden. Har funket bra de to soldagene jeg har vært ute. @nera - interessant det du har funnet ut om uva/uvb - siden den kremen ikke kostet skjorta, skal jeg jammen teste ut den også.

Opprinnelig lagt inn av Travolta, her.

Jeg sliter også med pigmentflekker, og er ute etter solfaktor med høy beskyttelse slik at jeg unngår flere flekker. Det er inmari skjemmende.

Jeg ønsker jo også å jevne ut de flekkene som jeg har, eller aller helst bli helt kvitt dem. Det har jeg riktignok forstått er vanskelig. Men finnes det kremer som gjør dette? Altså ikke bare solfaktor som beskytter, men som også reduserer pigmentflekker?

Denne tråden følger jeg med stor interesse!!

Clinique hadde et slags serum/krem som man markedsførte (om enn forsiktig) den utjevnende effekten av. Jeg kjøpte den med en viss skepsis, men så ingen forskjell. Det eneste jeg kan se hjelper, er å smøre flekkene med høyere faktor enn resten av ansiktet.

Jeg har forhørt meg på hudpleiesalonger, og de har diverse slipebehandlinger som visstnok skal gå såpass i dybden at man blir jevnere i fargen. Men jeg blir skeptisk når de i samme åndedrag informerer om at

a) det må gjøres om høsten når man ikke er i sola (da er man jo jevnere i fargen uansett!)
b) man må uansett smøre seg med høy faktor etter behandlingen for å unngå flekkene
c) det er forholdsvis stor sjanse for at de kommer tilbake igjen etter en stund.

Når det da også koster noen store lapper for hele behandlingen, har jeg vurdert det dithen at det ikke er verdt å prøve ut. Men hører gjerne fra noen som har erfaring med dette!

Og ja, man får farge når man smører seg med 30+, men det tar litt lenger tid. Sunnere for huden er det uansett.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 21:01   #14
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Det mest effektive for å fjerne pigmentflekker tror jeg er en kremblanding man får på resept av hudlege. Den består av Aberelakrem blandet med litt hydrokinon (og litt kortison for å dempe rødhet) som må brukes over lang tid. Man kan ikke oppholde seg i solen samtidig som man bruker denne, man må bruke faktor og det er sannsynlig at problemet kommer tilbake.

Jeg har forsøkt denne kremblandingen og den hadde god effekt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 21:19   #15
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det mest effektive for å fjerne pigmentflekker tror jeg er en kremblanding man får på resept av hudlege. Den består av Aberelakrem blandet med litt hydrokinon (og litt kortison for å dempe rødhet) som må brukes over lang tid. Man kan ikke oppholde seg i solen samtidig som man bruker denne, man må bruke faktor og det er sannsynlig at problemet kommer tilbake.

Jeg har forsøkt denne kremblandingen og den hadde god effekt.

Aberela!? Jeg klør bare ved tanken... :erfaren:

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 21:35   #16
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høy solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Aberela!? Jeg klør bare ved tanken... :erfaren:

Ja, jeg måtte ta noen pauser innimellom, ikke på grunn av kløe, men fordi det sved litt. Det er likevel ikke så ille så lenge det er blandet litt hydrokortisonsalve i.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no